Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:43:27 GMT

کرونا در خلخال به خوبی مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۷۶۸

کرونا در خلخال به خوبی مدیریت شد

به گزارش ایرنا ،دکتر ابوالفضل باقری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری خلخال اظهارداشت: شاخص اعلام وضعیت سفید برای مناطق کشور بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و درمان بوده و در صورتی که روزانه از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک منطقه یک نفر دچار ویروس کرونا شده و در بیمارستان بستری شود، وضعیت سفید اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه اطلاعات مربوط به بیماران کرونایی هر منطقه از کشور بصورت آنلاین در سامانه وزارت بهداشت و درمان ثبت و مشاهده شده و وضعیت مناطق بر اساس این اطلاعات از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود، افزود: در صورت افزایش تعداد افراد بستری روزانه در بیمارستان به ۲ نفر وضعیت زرد و در صورت افزایش تعداد بستری از ۲ نفر به بالا وضعیت قرمز اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با تدابیر اتخاذ شده قبل از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان از جمله تشکیل ستاد مقابله با کرونا و یا ستاد قرارگاه زیستی و تلاش همه مسوولان و دست‌اندرکاران وضعیت خلخال از لحاط سطح آلودگی به این بیماری وضعیت مطلوبی بوده و از آغاز شیوع آن در منطقه تاکنون از جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفری شهرستان خلخال ۷۷ نفر مشکوک و یا موارد مثبت ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شده و در سه ماه از شیوع این ویروس در شهرستان هشت نفر نیز جان باخته‌اند.

او اظهارداشت: در همین مدت ۲۳۲ نفر افراد مشکوک به این بیماری در داخل خانه‌ها قرنطینه شدند که نیازی به بستری آنها در بیمارستان و یا مراقبت‌های ویژه پزشکی نبود که همه این افراد در داخل منزل خود بهبود پیدا کردند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال با بیان اینکه هر هشت نفر فوت شده و کرونایی خلخال دارای زمینه بیماری قبلی بوده‌اند، افزود: حفظ وضعیت سفید برای خلخال جای بسی افتخار برای دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری و مردم بافرهنگ این شهرستان است که به خوبی موارد پیشگیرانه ابتلا به این ویروس را بطور صحیح رعایت کرده‌اند.

وی گفت: در عین حال که از تداوم وضعیت سفید در خلخال خرسندیم ولی همواره نگران پیک این بیماری در این شهرستان بوده و تداوم هشدارهای بهداشتی مقابله با کرونا و تاکید مدام بر اجرای موارد مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان به معنی تغییر وضعیت سفید به زرد و قرمز نبوده و تنها برای پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در خلخال است.

وی گفت:مدیریت مناسب کرونا در خلخال موجب شد تا زمانی که بیشتر مناطق کشور در پیک کرونا بودن آمار مبتلایان به این ویروس در این شهرستان به ۶ نفر رسید که این در نوع خود و در مقایسه با سایر مناطق کشور بی‌نظیر است.

وی از کاهش آسیب‌های ابعاد روانی این ویروس در بین آحاد مختلف خلخال خبر داد و گفت: بتدریج زندگی با کرونا برای مردم عادت شده و مردم ضمن انجام کارها روزانه همچنان موارد بهداشتی پیشگیری را به خوبی رعایت می‌کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید