Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:47:39 GMT

تدوین کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۸۰۷

تدوین کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن تشریح مهمترین برنامه های سال ۹۹ دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تدوین کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ خبر داد.

حجت الاسلام «حمید محمدی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ارتقاي ايران به کشوري توسعه يافته با هويتي اسلامي- انقلابي، در گرو عزم ملّي و اراده هماهنگ مديران ارشد نظام براي توسعه فرهنگ قرآني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگي که بايد متأثر از قرآن و حاكم بر بينش ها، نگرش ها و رفتارهاي فردي و اجتماعي بوده و در کليه سطوح سياست گذاري و برنامه ريزي نظام جمهوري اسلامي جاري باشد.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: حرکت در مسیر فرهنگ سازی و احیا و تداوم افقِ بلندنظام سازی قرآنی با حضور و هدایت مؤثر مدیرانی با اندیشه ای بلند، همّتی عالي و عزمی انقلابی در عرصه مجاهدت فرهنگ قرآنی است.

وی به تشریح مهم ترین رویکردها و انتظارات در دهه دوم اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: افزایش سرعت حرکت در مسیر فرهنگ سازی و نظام سازی قرآنی در دهه دوم به ویژه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مرجعیت و محوریت اسناد راهبردی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی و طرح های جامع ذیل آنها بر تمام فعالیت های قرآنی ؛ مطالبه مستمر از کمیسیون ها و سایر مجریان مصوبات جهت اجرای اسناد به همراه کاهشی تصدی گری دولتی و ابتنای واقعی فعالیت های قرآنی در بخش مردمی از مهمترین رویکردها و انتظارت در دهه دوم اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام محمدی در خصوص مهمترین برنامه های سال 99 دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی  گفت: پیگیری اجرایی سازی و نظارت بر اسناد سه گانه راهبردی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، تدوین کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران، تهیه و تنظیم گزارش‌های نظارت و ارزیابی اجرای مصوبات، بازنگری و انتشار مجموعه مطالعات علمی و اسناد کارشناسی دبیرخانه  برخی از برنامه های دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جهش تولید است.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: پیگیری اجرای مصوبه ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی مبنی بر هماهنگی محتوایی برنامه ها و فعالیتهای لوایح بودجه قرآنی دستگاهها با اسناد راهبردی منشور، اجرای مطالعات خرد وضعیت سنجی مصوبات و شناسایی نیازها، محدودیت ها و موانع توسعه فرهنگ قرآنی، پیمایش ملی  شاخص انس جامعه با قرآن کریم، تحلیل نهادی فعالیت های قرآنی در دستگاهها و نهادهای کشور و ارائه الگوی مطلوب، برنامه ریزی پایش و ارزیابی عملکرد قرآنی کمیسیون ها و نهادها و امور اجرایی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و کمیته تخصیص صندوق دیگر برنامه های های سال 99 دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب سال قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی حجت الاسلام محمدی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، ححت الاسلام محمد مهدی شریف تبار شامگاه دوشنبه در جلسه مرکزی شورای هیئات مذهبی مازندران، از تلاش، فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مؤثر بخشی هیئات در مناسبت هاو مدیریت فرهنگی جامعه تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با ابراز خوشحالی از محبت مقام معظم رهبری که از اجرای طرح مسطورا اعلام رضایت و آن را کاری ارزشمند بیان کردند، افزود: دست اندرکاران و حاکمیت از مردمی‌ترین و گسترده‌ترین نهاد، (هیئات مذهبی) در واگذاری مسولیت‌ها و مشارکت در طرح و برنامه استفاده بیشتر و بهتر بردند.

وی گفت: هیئات مذهبی به عنوان بازوان قوی سازمان تبلیغات همواره در تدوین و تبیین برنامه نقش اساسی داشته است.

حجت الاسلام شریف تبار همچنین از پیگیری‌های اعضای هیأت رئیسه شورای هیئات استان در معرفی، هویت بخشی و مشارکت برنامه‌ها، بخصوص در ایام ماه رمضان، جهاد تبیین، زنجیره انسانی جهت حمایت از سپاه مقتدر، دسته روی روز سیزده فروردین که مصادف با شهادت مولا متقیان علی (ع) شده بود، قدر دانی به عمل آورده است.

دراین نشست محمدعلی باقری رئیس شورای هیئات مذهبی از همکاری رؤسای شورای هیئات شهرستان‌ها و همراهی مدیر کل و مجموعه سازمان تبلیغات استان سپاسگزاری کرد.

کد خبر 6085875

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید