Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@10:57:32 GMT

شناسنامه فرهنگی اجتماعی کنگاور تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۹۵۱

شناسنامه فرهنگی اجتماعی کنگاور تدوین می شود

فرماندار کنگاور گفت: شناسنامه اطلاعات فرهنگی، هنری و اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات و تدوین چشم انداز این حوزه تدوین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیر الله خزایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  اظهار داشت: شناسنامه اطلاعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان کنگاور برای جمع آوری اطلاعات و تدوین چشم انداز این حوزه تدوین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : در این شناسنامه ظرفیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل نیروهای فعال، امکانات و زیرساخت ها و همچنین نیازهای عرصه فرهنگ و هنر شهرستان جمع آوری و منتشر می شود که فرصت برنامه ریزی برای توسعه این اقدامات ایجاد خواهد شد.

فرماندار کنگاور خاطر نشان کرد : یکی از ضرورت های برنامه ریزی، داشتن اطلاعات کافی از ظرفیت ها و امکانات موجود است تا بر اساس آن، بتوان با بهره گیری مناسب از این استعدادها زمینه های توسعه را فراهم کرد.

وی گفت: برای پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی - اجتماعی، باید با برنامه های فرهنگی اجتماعی مناسب اقدام کنیم.

این مسئول در پایان یادآور شد : بدون اطلاعات قادر به برنامه ریزی و انجام اقدام موثر در هیچ حوزه ای نخواهیم بود و فعالیت ها به صورت سلیقه ای و بدون آینده نگری انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در تاریخ روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان استان خوزستان رونمایی شد.

خسروپناه با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که اجرا شده نیز در قالب برنامه‌های سند نقشه مهندسی فرهنگی بوده افزود: برنامه‌های این سند باید به طرح تبدیل شود تا قابلیت ارزیابی و اثرسنجی داشته باشد؛ و تعریف عامل زمان در نشان دادن میزان اثربخشی این مهم است.

وی بر ضرورت تبدیل شورای فرهنگ عمومی به یک قرارگاه تأکید کرد و گفت: باید هماهنگی لازم برای اجرای طرح بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و بودجه‌ای نیز تعیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم افزود: باید به فعالان مردمی میدان دهیم و خوزستان نیز استان زرخیزی در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور از منابع و از ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، میدانی و پژوهشگاه‌ها برای تدوین این سند استفاده کرد تا به چالش‌های فرهنگی پرداخته شود. ۲۴ اقدام ملی در این راستا مناسب تشخیص داده شده و ۱۹۷ برنامه در راستای این اقدامات تعریف شدند و ۳۴۱ همکار برنامه نیز برای این موضوع در سند تعیین شدند که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز افزود: امروز توانستیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را در خوزستان رونمایی کنیم تا یکی از خلا‌های کلان فرهنگی کشور و استان که نبود یک نقشه راه جامع برای فعالیت‌های فرهنگی بود مرتفع شود. ۱۲ استان در کشور توانستند سند فرهنگی خود را پس از پایش‌های مختلف تدوین کنند که خوزستان یکی از استان‌هاست.

معاون فرهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ورود به عرصه‌های اجتماعی که به فرهنگ مرتبط هستند با حفظ تمام اعضای حقوقی ثابت شورای فرهنگ عمومی و با تأکید بر مشارکت فعالان مردمی استان در دستور کار قرار گرفت تا بتواند ضمن استقلال با قرارگاه هسته فرهنگی هماهنگ باشد. از دولت قبل تاکنون درگیر حل و فصل اختلافات تغییر این آیین‌نامه بودیم که در نهایت انجام و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تقویت شد.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد
  • برگزاری اولین نشست طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی در سال ۱۴۰۳
  • افطاری ساده در فرهنگسرای خاوران
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی