Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایامی که جان و مال مردم را ویروس پنج گرمی به چالش کشیده، هستند کسانی که تمام قد به میدان آمده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، این روزها بلایی خانمان سوز و نفس گیر بلای جانمان شده است. آن ۵ گرمی که تمام دنیا را درگیر خود کرده، ویروسی منحوس که جان انسان ها را بی مهابا می گیرد و رحم سرش نمی شود و تنها سلاحی که در مقابلش داریم همدلی و در کنار هم بودن است تا باری از دوش همدیگر برداریم و موجب کاهش استرس و آلام دردهای همدیگر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزهای پر استرس این خیرانند که جهاد گونه در میدان هستند و پای کارند تا اندکی از رنج های مردم و آسیب دیدگان کم شود . کسانی که با انفاق مال و زحمات و تلاشهای بی وقفه مصداق بارزی از مواسات و کمک های مومنانه هستند.

در این رابطه هم صحبت شده ایم با یکی از خیران نام آشنای شهرتبریز خانم قویدل که خود و مجموعه ای به نام مرکز نیکوکاری بنت الحسین(ع) که در آن فعالیت دارد، از آغازین روزهای کرونایی همچنان جهادگونه در تلاشند.

می خواهم تا نفس دارم دست مردم را بگیرم

خانم قویدل که خود خواهر شهید هم هست و روحیه  ایثار و فداکاری با او عجین است صحبت های خود را با دعایی زیبا آغاز کرد: خدایا اگر قرار است بر روی زمین کسانی باشند که به وسیله آنها مشکل تعدادی از نیازمندان حل شود من را از آنها قرار بده و نماینده خودت بر روی زمین باشم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

او می گوید: اعتباری که دارم و مردم به من اعتماد می کنند همگی به لطف و عنایت خداوند است و می خواهم تا روزی که نفس می کشم و نفس در جان دارم بتوانم دست مردم را بگیرم و کمک کنم.

 

از گوشت قربانی و مواد ضدعفونی کننده تا دستگیری از بیکار شدگان

از این خانم نیکوکار در مورد فعالیت هایشان سوال کردم،  او گفت: از وقتی کرونا شروع شده است فعالیت هایمان شروع شده ماسک دوخته و توزیع کردیم، ۵ دستگاه ضدعفونی کننده تهیه کردیم و با مدافعان سلامت همکاری کردیم و ۱۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کردیم و در روز نیمه شعبان ۵ گوسفند قربانی کردیم و کسانی که از کرونا بیکار شدند و توان مالی ندارند پول نقدی به حساب آنها واریز می کنیم و ماه مبارک رمضان شب های قدر روزی ۲ هزار غذای گرم بین نیازمندان کمیته امداد توزیع می شود.

خانم قویدل ادامه می دهد: یکی از کارهای مهم مان این است که ۱۶ هزار ماسک بین قالیبافان توزیع کردیم.

 

این خانم که چند ماهی است تمام فکر و ذکرش کمک به مردم کرونا دیده است و تمام وقت در مجموعه شان تلاش می کند، می گوید:  بنی آدم اعضای یکدیگرند هر کس در حد توان خودش باید کمک کند این بحران بزرگ الان وجود دارد و یک وظیفه الهی است که کسانی که توان مالی دارند به کسانی که از لحاظ اقتصادی آسیب دیدند کمک کنند.

وی ادامه می دهد: بنا به فرموده رهبر انقلاب سال ها و سال ها مطیع امر رهبریم و رهبرمان امر فرمودند برای رزمایش کمک مومنانه اقدام شود  و ما هم به عنوان فرد انقلابی اطلاعت می کنیم و هر چقدر که توان داریم از جان خودمان باید  مایه بگذاریم تا رهبرمان شاد شود و به امر ایشان لبیک گفتیم.

لذتی که با لبخند بر لبان نیازمند جاری می شود

این خیّر نیکوکار می گوید: تنها لذتی که بسیار خوشحالم می کند وقتی به نیازمندی کمک می کنیم و یا خنده بر لبان کودکان می آید بسیار شیرین و دلچسب است و هم از خدا می خواهم این لذت را به همه خیرین بدهد.

وی به نکته خیلی خوبی اشاره می کند و می گوید:  خواسته های خودمان را کم کنیم و نفس مان را زیر پا بگذاریم و به خانواده های آسیب دیده کمک کنیم و خداوند چند برابرش را حتما می دهد.

با خیّر دیگری هم صحبت می کنیم.  آقای محمد رضا اکبری هم از افرادی هستند که از اواخر اسفند ماه همواره با تمام توان شروع به کار کرد و تمام وقت به طور جهادی با آنچه در اختیار داشت در کارهای خیر خواهانه شروع به فعالیت کرد.

مواسات آزمونی برای ماست

آقای اکبری با دعوت از دیگر خیّران نقش بسیار زیادی در ایجاد آرامش در فضای کرونایی دارند. او می گوید: وقت آزمون الان است، همه ما سرباز حضرت آقا هستیم زمانی در جنگ سخت، زمانی در حوزه جنگ نرم کار کردیم  و الان هم فرمودند در مواسات وارد عمل شوید و برای ما راه را نشان دادند  و ما هم مطیع امر ایشان هستیم و لبیک گفتیم به طوری که همه شگفت زده شده اند از همکاری همدلی و وحدت مردم ایران.

 

 

 شهرداری، بسیج و جمعیت امام رضایی ها را دور هم جمع کردیم

این جهادگر حوزه کرونا در زمینه فعالیت هایش می گوید: از وقتی کرونا آغاز شد با تمامی تجهیزات منطقه ۵ شهرداری میز و صندلی و چرخ خیاطی و اتو یک کارگاه تولیدی ماسک راه اندازی کردیم و با مشارکت حوزه ۶ بسیج خواهران تبریز که جزو اولین کارگاه های تولیدی ماسک بود وارد عمل شدیم، پارچه های ماسک را بیمارستان امام رضا(ع) تهیه می کرد و به آنها ماسک می دوختند و بعدا دور کاری که اتفاق افتاد در ۶۰ خانه ماسک دوخته می شد و بعد از آن با تیم گردان امام حسین(ع) بسیج تا ۶ صبح حوزه استحفاظی خود را ضدعفونی می کردیم.

وی ادامه می دهد: بعد از عید نوروز کارگاه دوم را در فرهنگسرای فرشته تبریز راه اندازی کردیم و قرار بر این شد پاکبان ها را حمایت کنیم و برای کارگران فضای سبز ماسک تهیه کردیم و پک های ضدعفونی را تهیه و توزیع کردیم و دستگاه دستکش یکبار مصرف را فراهم کردیم و بعد از آنها جمع امام رضایی ها به مجموعه ما ملحق شدند و پیشنهاد دادیم توسط خیرین بسته معیشتی را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار بدهیم. نیتمان اول ۱۲۰ بسته معیشتی بود و بعد با کمک خیران توانستیم ۳۱۳ بسته معیشتی تهیه کنیم که  هر بسته شامل ۱۷ قلم بود که در بین نیازمندان توزیع شد.

آقای اکبری می گوید: بعد از توزیع بسته های معیشتی به فکر توزیع غذای گرم افتادیم و در ماه مبارک رمضان هر روز ۳۰۰ غذای گرم در بین نیازمندان توزیع می شودو در موضوع تولید محتوا کارهای بسیار زیادی انجام دادیم و مردم را تشویق کردیم تا در خانه ها بمانند.

حس غم انگیز از وضعیت آناخاتون

او که حالا انگار چیزی یادش افتاده و حسی غم به چهره اش آمده می گوید: امروز وقتی با دوستان به منطقه آنا خاتون تبریز رفته بودیم مردی پای در آمد که دو پای او را بریده بودند و یک دختر معلول ذهنی داشت و مشخص بود وضعیت زندگی آنها از لحاظ مالی با مشکل مواجه بود که هر چه در توان داشتیم به آنها کمک کردیم و دستگیرشان شدیم اما از این خانواده ها  کم نیستند باید تلاشمان را زیاد کنیم.

او در پایان از لذت کارهای خیر می گوید: لذت کار خیر این است که اصلا خسته نمی شویم ما همه بسیجی هستیم و برای بسیجی همه جا میدان جنگ است و خنده نیازمندان برای ما انرژی وافری برای ادامه کار می دهد.

انتهای پیام/

گزارش از الهه مهدوی

منبع: دانا

کلیدواژه: بین نیازمندان توزیع کردیم بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب

 رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارت زیادی به شبکه برق و پست های فوق توزیع برق وارد شده و درحال حاضر شبکه برق ۲۲۸ روستای مناطق مختلف سیل زده بلوچستان قطع است.

به گزارش ایرنا؛ محمد رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیریت بحران که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در فرمانداری کنارک در حال برگزاریست، اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیلاب در بلوچستان برق ۴۴۵ روستا دچار خاموشی شد، که با تلاش پرسنل صنعت برق در حال حاضر برق ۲۱۷ روستا پایدار شد.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت وارد شده به پست های فوق توزیع پسابندر، بنت و چاهان این تعداد روستا بی برق هستند که به محض وارد مدار شدن این پست ها برق بیش از ۲۰۰ روستا پایدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نبود مسیر دسترسی‌ و طغیان رودخانه های فصلی از جمله مشکلات مهم جهت اعزام نیروهای عملیاتی و اصلاح شبکه های برق است.

وی افزود: در حال حاضر، ۲۰۲ پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۶ دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ارتباط چهره به چهره با مراجعین، راهکار پیشگیری از ارتشا
  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد