Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امور سیاسی عراق گفت که کابینه جدید این کشور به دلیل عمیق بودن اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ناقص باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق گفت که کابینه «مصطفی الکاظمی» تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور ناقص باقی خواهد ماند و درگیری فراکسیون های سیاسی در قبال پست‌ها وزارتی باقی‌مانده، عمیق‌تر از آن است که طی روزهای اندک آینده حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: فراکسیون‌های سیاسی  به ویژه سنی‌ها و کردها همچنان در حال منازعه بر سر پست‌های وزارتی هستند و فراکسیون بزرگتر پارلمان نیز در این میان، انتخاب نامزد برای تصدی این پست‌ها از گروه‌های سیاسی دیگر را رد می‌کند.

الکعبی توضیح داد:  احزاب سیاسی سنی همچنان درباره اینکه کدام فراکسیون نماینده آنها در داخل پارلمان است اختلاف دارند و ائتلاف الحلبوسی و سایر ائتلاف‌های سنی دچار اختلافات عمیقی شده‌اند که عبور از آنها دشوار است و در نتیجه مسئله پست‌های وزارتی خالی از وزیر نیز همچنان لاینحل می‌ماند.
وی افزود: کردها نیز احتمالا به سوی گزینه‌ای غیر از «فواد حسین» برای تصدی پست وزارتی گرایش می‌یابند. ضمن اینکه پافشاری آنها بر ابقای وزیر دارایی سابق نشان می‌دهد که وی بیش از هر کس دیگری به منطقه کردستان فایده رسانده است و حزب حاکم در منطقه کردستان با تمام توان تلاش دارد تا وی را وزیر خارجه عراق کند.

این کارشناس عراقی گفت: اصرار و اختلافات و مخالفت‌های گروه‌های سیاسی مختلف با شخصیت‌های پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌های خالی در کابینه «مصطفی الکاظمی» منجر خواهد شد که این پست‌ها تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام خالی بمانند.

بامداد ۱۸ اردیبهشت جاری، نشست پارلمان عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار شد و وی که  به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست‌های وزارت خارجه و نفت،  تنها اسامی ۲۰ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه را به پارلمان ارائه کرده بود، موفق شد تنها برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت‌خانه‌های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و  بازرگانی از گرفتن رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست‌وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست‌های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، ۲۳ اردیبهشت سرپرست‌هایی برای این وزارت‌خانه‌های بدون وزیر انتخاب کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق انتخابات کابینه کردها برگزاری انتخابات زودهنگام مصطفی الکاظمی پست های وزارت پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد