Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز هم مانند روز گذشته صعودی بود و با رشد 6944واحدی، به یک میلیون و 2124 واحد رسید و دوباره پس از چند روز وارد کانال یک میلیون واحد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز روند مثبتی را در پیش گرفت. شاخص کل بورس در ابتدا معاملات با توجه به صف‌های خرید تا حدود 13 هزار واحدی رشد کرد  که در ادامه شاهد افزایش عرضه‌ها با فشار فروش همراه شد و صف‌های فروش شکل گرفت و از شدت رشد شاخص کاسته شد و تا 7 هزار واحد عقب نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با 6944 واحد صعود و ورود دوباره به کانال یک میلیون واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 2124 واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم وزن با رشد 6707 واحدی به 321 هزار و 158 واحد را ثبت کرد.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران 3760 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در بورس بیش از 9182 میلیون سهم، ‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و 390 هزار نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 261 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 15 هزار و 304 میلیارد تومان رسید.

امروز ارزش معاملات خرد در حدود 13875 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته با کاهش حدود 3 هزار میلیارد تومانی همراه بوده است.

 

نمادهای مخابرات، پارس مینو، پتروشیمی پارس، امروز  در مثبت شدن شاخص بیشترین اثر را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، بانک ملت و تاپیکو مانع رشد بیشتر آن شدند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک تجارت، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بانک صادرات بودند.

شاخص کل فرابورس هم امروز با صعود 56 واحد به رقم 11 هزار و 291 واحد و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 710 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 3.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 862 هزار نوبت معامله و به ارزش 5هزار و 46 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، امروز بیشترین اثر مثبت  و نمادهای صبا تأمین، پالایش نفت لاوان، هلدینگ معدنی خاورمیانه،‌ فولاد هرمزگان و نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را در رشد شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه گذاری میراث فرهنگی‌، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی زاگرس، کارخانجات صنعتی تبرک و توسعه عمران استان کرمان پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان یک میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد

بازار سرمایه پس از رشد شارپی که در دو روز گذشته تجربه کرد، روز جاری را با رشدی ۴ هزار واحدی به پایان رساند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری هفته بر خلاف دو روز گذشته، متعادل آغاز کرد و رفته رفته هر چه به ساعات پایانی بازار نزدیک شدیم، بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 316 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 4300 واحدی به ارتفاع 757 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «بوعلی»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «آریا»، «آریان» و «هرمز» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «فزر» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 222 نماد در محدوده مثبت و 228 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 203 نماد در محدوده مثبت و 211 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد