Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ۲۷۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته، تست کرونای ۵۶ نفر مثبت شده است، گفت: تست ۱۳ مورد بیمار بستری، ۱۱ مورد بیمار سرپایی، یک مورد پرسنل و ۳۲ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده مثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه  از ۵۶ مبتلای جدید، ۲۴  نفر زن و ۳۲ نفر مرد هستند، افزود: از این تعداد، ۲۵ نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۲ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۶ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱ نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.  

شفیعی بیان کرد: با اضافه شدن موارد جدید کرونا، مجموع کل بیماران مبتلا به این بیماری در استان کرمان از آغاز اپیدمی این بیماری تاکنون به  هزار و  ۲۷۴ نفر رسیده است.

او گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوت به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان اعلام شده است.   ۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت (زن) و یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان (زن) است.

شفیعی بیان داشت: بنابراین مجموع جان باختگان ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان  ۶۷  نفر است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یکصدمین نشست خود جزئیات واگذاری آزمون‌های ارتقا / گواهینامه دستیاران تخصصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرده است و از دوره چهل و سوم برگزاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌های کلان مناطق منتخب کشور واگذار شده است.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا / گواهینامه رشته‌های تخصصی بالینی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی صبح روز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند و دارای مجوز اجرای آزمون ارتقا - گواهینامه از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هستند، برگزار خواهد شد.

مقررات کلی محاسبه نمرات در آزمون‌های ارتقا دستیاری و گواهینامه تخصصی:

الف) آزمون ارتقا

آزمون ارتقا شامل دو بخش است:

۱- ارزشیابی درونی دانشگاهی با ۱۵۰ نمره که توسط گروه‌های آموزشی و با تأیید دانشگاه علوم پزشکی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است براساس ارزشیابی در سه حیطه به شرح زیر انجام می‌شود:

ارزیابی صلاحیت (competency) با روش‌هایی نظیر KFP, KFOSCE, PMP و روش‌های مشابه (۶۰ نمره). (روش OSCE + یکی از روش‌های دیگر) میانگین دو نمره ارسال شود.

ارزیابی عملکرد (performance) با روش‌هایی نظیر MiniCEX , DOPS , MSF و روش‌های مشابه (۶۰ نمره). (یکی از روش‌ها کفایت می‌کند)

ارزیابی رفتار حرفه‌ای (professionalism) (۳۰ نمره).

هر دستیار ملزم به کسب حد نصاب قبولی در هر یک از بندهای فوق (۷۰ درصد نمره کل هر بند) است.

نمرات و مستندات مربوط به سه بند فوق باید توسط هر دانشگاه علوم پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir قسمت سیستم دانشگاه وارد شود.

تبصره ۱: متدولوژی و برگزاری ارزیابی‌های فوق باید به تأیید مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده باشد.

آزمون کتبی با ۱۵۰ نمره که تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های مجری برنامه‌های دستیاری، برگزار می‌شود.

مجموع نمرات ارتقا هر سال برابر ۳۰۰ است.

میانگین نمره ۲۰ درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر کلان منطقه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، به عنوان ملاک مقایسه تعیین می‌شود.

چنانچه ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان کمتر از یک نفر شود ملاک همان یک نفر محاسبه شود.

در مواردی که ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان بصورت اعشاری در بیاید اگر کمتر از نیم باشد به سمت پایین و در صورتی که عدد حاصله بالاتر و یا مساوی نیم محاسبه شود به سمت نمره بالاتر گرد شود.

تقسیم بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری برنامه‌های دستیاری بر اساس کلان مناطق منتخب

ردیف مرکز کلان منطقه منتخب شماره کلان منطقه دانشگاه‌های علوم پزشکی

 دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱ و ۲ ارومیه، اردبیل، گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان، شاهرود

 دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۳ و ۴ و ۵ جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام، اهواز، لرستان، دزفول

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶ و ۷ یزد، کاشان، شهرکرد، زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ و ۹ بیرجند، سبزوار، بجنورد، کرمان، زاهدان، رفسنجان، زابل

 دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ شهیدبهشتی، ایران، بقیه الله، ارتش، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران
به گزارش مهر، آزمون ارتقای به منظور ارتقای سالیانه دستیاران تخصصی پزشکی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطع دستیاری مشغول تحصیل هستند و آزمون گواهینامه نیز برای دستیاران سال آخر به عنوان آزمون پایانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان