Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:31:52 GMT

اعتراض سخنگوی شورا به ارسال شبانه لوایح

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۴۳۶

اعتراض سخنگوی شورا به ارسال شبانه لوایح

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری آیین نامه ای از رییس شورای شهر تهران خواست تا بررسی 2 لایحه را از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران که بر اساس آیین نامه به صورت غیر قانونی به دستور جلسه اضافه شده بود، از دستور جلسه خارج شود.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا، عضو هیات رییسه و عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به تغییر دستور جلسه شورای شهر تهران در آخرین ساعات روز گذشته گفت: در جلسه پیشین هیات رییسه و پس از تصویب دستور جلسه، دو موضوع تعیین چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی و چگونگی  تعیین ارزش معاملاتی در دستور جلسه نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقا در هیات رییسه بحث شد که مواردی خارج از بررسی پرونده های پلاک ثبتی در دستور قرار گیرد یا خیر که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت.

اعطا با بیان اینکه در جلسه هیات رییسه دستور جلسه امروز شورای شهر تصویب شد، اضافه کرد: طبق ماده ١٨ آیین نامه داخلی شورای شهر تهران دستور جلسات شورا باید از سوی هیات رییسه تعیین شود، این در حالی است که برخی دیگر از اعضای هیات رییسه شورای شهر نیز از تغییرات در دستور جلسه امروز بی اطلاع بودند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به تغییر دستور جلسه شورای شهر تهران خطاب به محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: شب گذشته شما ساعت ٢١:٢٣ اصلاحیه دستور جلسه امروز شورای شهر را امضا کردید و ساعت ٢٢:۵١ به کارتابل اعضای شورای شهر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این اصلاحیه حتی اعلام عمومی نشده و به سمع و نظر خبرنگاران هم نرسیده است، افزود: بر اساس آیین نامه، ما مجاز به افزودن این دو موضوع به دستور جلسه امروز نیستیم.

در ادامه این تذکر آیین نامه ای اعطا از سوی اعضای شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مخالفان و موافقان نظرات خود را اعلام کردند.

در نهایت هاشمی، رییس شورا تذکر آیین نامه‌ای اعطا را پذیرفت و بررسی لایحه چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق و بررسی لایحه جگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره (11) ماده (100) قانون شهرداری از دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران خارج شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران اعتراض آیین نامه محسن هاشمی دستور جلسه امروز شورای شورای شهر تهران شهر تهران هیات رییسه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد. این سند پس از 12 سال به تصویب هیات وزیران رسید. این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در در دولت موضوع مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی ادامه داد: در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌زودی دو آیین‌نامه دیگر هم به دولت خواهد آمد نخست آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت است.

صحرائی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی درباره تغییر برنامه آموزشی برخی استان‌ها برای سال جدید گفت: مطابق راهکاری از تحول هستند، 10 تا 20 درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع به زودی به ثمر برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که این آیین‌نامه کرده این است که 10 درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول باید به نفع مهارت آموزی تغییر پیدا کند. موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح اعلام شده است کمیسیون آموزش این را تصویب کرده است و اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.

صحرائی درباره پرداخت هزینه‌ کلاس‌های فوق‌العاده قبول شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه‌ مهارت‌آموزی غیرقانونی است این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

کد خبر: 1228306 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است