Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:09:16 GMT

مسکو: همکاری هسته ای بین روسیه و ایران تداوم می یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۶۳۴

مسکو: همکاری هسته ای بین روسیه و ایران تداوم می یابد

سفیر روسیه در تهران با اشاره به اینکه نیروگاه هسته ای بوشهر نماد همکاری بین تهران و مسکو است از افزایش تماسهای سطح بالای دیپلماتیک بین طرفین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در تهران از تداوم رایزنیهای دیپلماتیک بین کشورش با ایران در عالیترین سطح خبر داد.

«لوان دژاگریان» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری «تاس» به مناسبت یکصدمین سالگرد روابط ایران و روسیه، با اشاره به تماسهای دیپلماتیک بین تهران و مسکو با وجود شیوع ویروس کرونا  گفت: «تماسهای شخصی قطع و دیپلماسی تلفنی شدت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی  در ادامه گفت: «این بسیار مهم است اما این گزینه نمیتواند کارایی جلسات شخصی را داشته باشد و با وجود همه دشواریها، به دنبال استفاده حداکثری از امکانات باقی مانده هستیم.»

 سفیر روسیه در ایران با اشاره به تداوم روابط تجاری ایران و روسیه  افزود: «حمل و نقل دو طرفه از طریق دریای خزر وجود دارد و حمل و نقل باری نیز به قوت خود باقیست.میوه و سبزیجات از ایران به روسیه وارد میشوند و برای رانندگان ایرانی روادید عبور صادر میکنیم.»

وی ادامه داد که تنها  تغییر اصلی در روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه ناشی از بیماری همه گیر کرونا، عدم امکان دیدارهای نمایندگان روسیه و ایران بوده است.

این دیپلمات روس گفت: «یک کمسیون بین دولتی در ماه ژوئن در شهر "ولادی قفقاز" در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط فعلی، این نشست بعید است برگزار شود.»

سفیر روسیه در تهران همچنین گفت که گسترش کرونا هیچ تغییر محسوسی در همکاریهای دو جانبه در زمینه مهندسی انرژی هسته ای  ایجاد نکرده است.

وی گفت: «نیروگاه هسته ای بوشهر پرچمدار همکاریهای ما در حوزه هسته ای است. در این زمینه، همکاری ادامه می یابد. از این رو، پروازهای ویژه از «نووسیبیرسک» در 21 و 28 آوریل (دوم و نهم اردیبهشت) سوخت نیروگاه هسته ای را تحویل ایران داد.»

دژاگریان اظهار داشت: «کار متخصصان در نیروگاه هسته ای بوشهر ادامه دارد و این پرسنل تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهند.»

در روزهای گذشته سفیر ایران در روسیه نیز در رشته توییت هایی با تداوم همکاری های دوستانه بین تهران و مسکو با وجود فشارهای آمریکا اشاره کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه مسکو بوشهر ایران نیروگاه هسته ای سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سالجاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به نقش موثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش موثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌ غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال جاری نیز اشاره کرده و گفت: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

 وی بر روان‌سازی خدمات جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان جهت رفع مشکلات قضایی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌ غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد