Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی "سرب" مسعود کیمیایی و "دوئل" احمدرضا درویش اول و دوم خردادماه به تلویزیون می‌رسند. سریال "زیرخاکی" فردا به پایان فصل اول می‌رسد و پشت صحنه نیز پنجشنبه روی آنتن می‌برد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه بخوانید:

پایان هفته شبکه چهار با 2 فیلم سینمایی ایرانی

فیلم سینمایی «سرب» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش اول و دوم خرداد از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرب» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی پنجشنبه اول خرداد از شبکه چهار سیما پخش می شود. این فیلم داستان یک زوج جوان یهودی ایرانی را در اواخر دهه 20 خورشیدی روایت می‌کند که خواهان عزیمت به سرزمین موعود (سرزمین های اشغالی فلسطین) هستند اما پس از مواجهه با مخالفت سازمان یهودی هاگانا و کشته شدن عمویشان به دست آنها مجبور به فرار شده و درگیر ماجراهای پس از آن می‌شوند ...

در این فیلم که روز پنجشنبه 1 خرداد ساعت 20:30 پخش می شود جلال مقدم، فریماه فرجامی، امین تارخ، جمشید مشایخی و فتحعلی اویسی بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش جمعه 2 خردادماه ساعت 20:30 از شبکه چهارپخش می‌شود. داستان فیلم حول یک گاوصندوق می‌چرخد. در بحبوحه جنگ عده‌ای تلاش می‌کنند از خروج یک گاو صندوق از کشور جلوگیری کنند. نقش اول فیلم، زینال در این بین به حسن نیت آنها شک کرده و سعی می‌کند گاو صندوق را از چنگ آنها در بیاورد. گاو صندوق در اروند غرق می‌شود و زینال اسیر می‌شود. داستان فیلم 20 سال بعد و پس از آزادی زینال ادامه می‌یابد و در حین درگیری برای تصاحب گاوصندوق حقایقی کهنه آشکار می‌شود ...

سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، کامبیز دیرباز، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین بهرام بدخشانی بازی کردند. مجید انتظامی موسیقی متن این فیلم را ساخت و مصطفی خرقه‌پوش این اثر را تدوین کرد. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

واحد تأمین برنامه شبکه چهار سیما هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 20:30 آثار مختلف سینمایی ایران و جهان را پخش می‌کند.

شروع پخش سری جدید «فرمول یک» نیمه خرداد

سری جدید برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیا نیمه خرداد پخش خواهد شد، البته عوامل برنامه در فراخوانی از افرادی که در حوزه خوانندگی فعالیت دارند دعوت کرده‌اند تا قطعه‌ای را با محوریت موضوع «ایران و همدلی» تا 5 خرداد برای برنامه «فرمول یک» ارسال کنند.

قرار است آهنگ‌ها و خواننده‌های حرفه‌ای‌تر، به‌شکل زنده در برنامه «فرمول یک» اجرا کنند.

برنامه «فرمول یک» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست و سید علی ضیا تهیه کنندگی و اجرای آن را برعهده دارد.

داستان سفر 2 جهانگرد ایرانی به جزیره آدم‌خوارها در «مکث»

در بیست‌ و پنجمین قسمت از برنامه مناسبتی «مکث» قسمت دوم از روایت ماجراجویانه‌ 2 جهانگرد ایرانی پخش خواهد شد.

در بیست‌ و پنجمین قسمت از برنامه مناسبتی «مکث» که سه‌شنبه شب ساعت 19:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، شاهد قسمت دوم از روایت ماجراجویانه‌ 2 جهانگرد ایرانی محمد امیری‌رودان و ناصر امیر اصلانی خواهیم بود. میزبان این قسمت از برنامه رسول نجفیان است و جهانگردان داستان حضورشان در جزیره‌ آدم‌خوارها و سفر با دوچرخه از بندرعباس به قطب را روایت خواهند کرد.

 برنامه «مکث» ویژه ماه مبارک رمضان شبکه 2 قبل از افطار با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود؛ قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است.

این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر  گلاره عباسی، فریبا متخصص، فرناز رهنما، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، داریوش کاردان، چنگیز جلیلوند، گیتی خامنه، مریم سعادت، رضا رفیع و ... صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

«زیرخاکی» به ایستگاه پایانی رسید/ پخش پشت صحنه سریال

نوزدهمین و آخرین قسمت از سریال «زیرخاکی» فردا چهارشنبه 31 اردیبهشت از شبکه یک پخش خواهد شد.

این سریال به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌ نیا که شب های ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود، داستان مردی به نام فریبرز را روایت می کند که به هوای پولدار شدن یک شبه، به دنبال یافتن عتیقه و آثار زیرخاکی است و در طی سریال ناخواسته درگیر ماجراهایی می شود.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی فر از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند. همچنین پنجشنبه اول خرداد حوالی ساعت 22 پشت صحنه سریال «زیرخاکی» پخش می‌شود.

جمعه دوم خرداد نیز خلاصه قسمت های 15 تا 19 این سریال روی آنتن شبکه یک می رود. از روز سه‌شنبه 6 خرداد هم مجموعه تلویزیونی «پرگار» به تهیه کنندگی امیر پوررحمانی و کارگردانی شهرام شاه حسینی از این شبکه به نمایش در می‌آید.

قدردانی ستاد اقامه نماز از پرداختن به نماز در "بچه مهندس"

ستاد اقامه نماز کشور در نامه‌ای به رئیس صداوسیما، از اهتمام ویژه دست‌اندرکاران سریال «بچه مهندس» در پرداخت به نماز تشکر کرد.

سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، طی نامه‌ای به دکتر علی عسکری، رئیس صدا و سیما از اهتمام ویژه رسانه ملی در خصوص پرداختن به نماز قدردانی کرد.

متن نامه سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز خطاب به عبدالعلی علی عسکری بدین شرح است:

طبق گزارش مدیریت روابط عمومی ستاد اقامه نماز در سریال تلویزیونی " بچه مهندس 3 " که از شبکه دو سیما در شب‌های ماه مبارک رمضان در حال پخش است، موضوع اقامه نماز و آداب آن مورد توجه قرار گرفته است. بدین وسیله از اهتمام رسانه ملی، کارگردان، نویسنده و هنرمندان محترم آن مجموعه قدردانی به عمل می‌آید.

امید است با استعانت از خداوند توانا ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز در همه تولیدات صدا و سیما از درخشش روزافزون‌تری برخوردار شود.

«راه بی بازگشت» شبکه افق پیش روی جامعه ایرانی

مستند «راه بی بازگشت» درباره بحران های فرا روی کشور بر اثر کاهش جمعیت، سه شنبه 30 اردیبهشت از شبکه افق پخش خواهد شد.

مستند «راه بی بازگشت» به مسائل جمعیتی کشور و بحران‌های فرا روی جامعه در اثر سالمندی و کاهش جمعیت می پردازد.

برای این منظور از نظرات کارشناسان جمعیتی و حوزه سلامت استفاده شده است.

این مستند کاری است از محمد هادی سلیمی‌زاده که سه شنبه 30 اردیبهشت ساعت 22 از شبکه افق پخش خواهد شد.

تکرار «راه بی بازگشت» را می توانید روز بعد ساعت 5 و همچنین 9:30 روز پنجشنبه از همین شبکه تماشا کنید.

«قرآن و شعر کلاسیک فارسی» از نگاه «سوره»

در قسمت 26 برنامه تلویزیونی «سوره» یوسفعلی میرشکاک به قصه‌خوانی قرآنی از روی بخشی از کتاب «روض الجنان و روح الجنان» می‌پردازد و آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی پیرامون «آداب انس با قرآن» سخن خواهد گفت.

از دیگر بخش‌های این قسمت از برنامه «سوره» بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی محمدمهدی فولادوند مترجم، ادیب، قرآن‌پژوه، است که اگرچه آثار متعددی از وی به چاپ رسیده، اما ترجمه وی از آیات وحی برگ زرینی در کارنامه علمی این پژوهشگر است.

همچنین در بخشی دیگر از برنامه، مسعود دیانی با رضا بیات و علی‌اکبر افراسیاب‌پور درخصوص «قرآن و شعر کلاسیک فارسی» به گفت‌وگو خواهد نشست.

برنامه تلویزیونی «سوره» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و مرتضی روحانی، در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

مهدی صباغی مهمان «جشن رمضان» می‌شود

برنامه «جشن رمضان» در بیست و پنجمین افطار ماه مبارک رمضان ( سه شنبه 30 اردیبهشت ماه) میزبان گروه جهادی شهید گیلاسی و مهدی صباغی بازیگر پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون خواهد بود. 

گروه جهادی شهید گیلاسی با حضور در برنامه جشن رمضان از فعالیت های خود در زمینه تولید برای مخاطبان صحبت خواهند کرد. 

«جشن رمضان99 »کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج به تهیه‌کنندگی رسول آذر سرا و اجرای حسین مولایی هر شب ساعت 19:45 روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

پخش صلوات خاصه امام رضا (ع)، تلاوت قرآن و اذان زنده توسط قاریان ممتاز کشور، گفتگو با گروه جهادی و مهمانان برنامه، پخش دعای فرج از بخش‌های این برنامه است. در پایان برنامه پس از نمایش تصاویری از سردار و جهادگر شهید فرمانده عزیز حاج قاسم سلیمانی، تندیس وی به عنوان هدیه و تقدیر برنامه از مهمانان اهداء می‌شود.

احتکار در "کرونا" فیلم تلویزیونی شدحق پخش تلویزیونی مستند افزایش یافت/ آغاز چهارمین جشنواره مستند + تیزرپایِ "مرگ موقت" چگونه در رمضان به تلویزیون باز شد/ رمزگشایی از راستی‌آزمایی مهمانان برنامه

دفاع از فلسطین به سبک کشیش استرالیایی

مستند «بوکس برای صلح» داستان کشیشی فعال در حوزه های اجتماعی و مسئله دفاع از مردم فلسطین، سه شنبه 30 اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

«بوکس برای صلح» داستان یک کشیش استرالیایی به نام پدر دیوید اسمیت است که سال‌ها پیش برای محافظت جوانان محله‌اش از مواد مخدر تلاش می‌کند با راه‌اندازی باشگاه بوکس در کنار کلیسایش، آنها را جذب کلیسا کند.

دفاع از مردم مظلوم فلسطین هم بخشی از کارهای اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است.

مجتبی احسانی، هاشم مسعودی تهیه کنندگان «بوکس برای صلح»‌اند. این مستند سه‌شنبه 30 اردیبهشت ساعت 14:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه پنج سیما شبکه افق شبکه دو شبکه یک ماه مبارک رمضان شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه پنج سیما شبکه افق شبکه دو شبکه یک ماه مبارک رمضان شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون شبکه پنج سیما شبکه افق شبکه دو شبکه یک ماه مبارک رمضان شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون سه شنبه 30 اردیبهشت ستاد اقامه نماز ماه مبارک رمضان قسمت از برنامه شبکه چهار سیما راه بی بازگشت فیلم سینمایی پخش خواهد شد شبکه چهار تهیه کنندگی پخش می شود جشن رمضان پشت صحنه فرمول یک روی آنتن سیما پخش شبکه افق شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین

آفتاب‌‌نیوز :

این شب‌ها آنتن شبکه یک به پخش فصل پنجم سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی اختصاص یافته؛ سریالی که فصل اول آن سال ۹۷ روی آنتن رفت تا امسال هر فصل این مجموعه از تلویزیون پخش شده و جز پرمخاطب‌های تلویزیون بوده؛ با گذشت ۱۲ قسمت این سریال؛ گفته شده است که جدیدترین سریال آقاخانی پربیننده شده است. البته باید توجه داشت که این سریال زمانی روی آنتن می‌رود که دیگر شبکه‌های تلویزیونی سریال‌های قابل توجهی ندارند و حتی پخش «هفت سر اژدها» ابوالقاسم طالبی هم نتوانسته بیننده‌های تلویزیون را راضی نگه دارد.

۱۲ قسمت پخش با ۴۱ درصد بیننده

ابتدا قرار بود فصل پنجم «نون. خ» برای نوروز روی آنتن برود؛ بعدتر عنوان شد که فصل چهارم «زیرخاکی» آماده شده، سریالی که در سکوت خبری پیش رفت و سریال جلیل سامان با بازی ژاله صامتی و پژمان جمشیدی روی آنتن رفت. حالا طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی که از پانزدهم فروردین از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد، با ۴۱ درصد بیننده، در صدر سریال‌ها قرار دارد. به نظر می‌رسد.

این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد.

یک حاشیه کوچولو

در یکی از سکانس‌های سریال «نون خ» فرد به ظاهر دامپزشکی نشان داده می‌شود که هیچ تخصصی ندارد و فقط به حیوانات علاقمند است و متاسفانه گرفتار مصرف مواد مخدر است و گفته شده که این فرد کرمانی است و به همین دلیل اهانت به مردم شریف کرمان صورت گرفته است.

مهدی فرجی از سوء تفاهمات ایجاد شده ابراز تاسف کرد و ضمن ادای احترام به مردم شریف کرمان تاکید کرد که سازندگان سریال «نون خ» هرگز و به هیچ عنوان قصد جسارت به ارزش‌های فرهنگی و ملی هیچ استانی از جمله مردم عزیز استان کرمان را ندارند. نوشت: «همه قصد ما از ساختن سریال «نون خ» این است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگ غنی و متعالی اقوام را به تصویر بکشیم و یک همدلی بین اقوام و قومیت‌های ایران نشان بدهیم و به واسطه این ظرفیت بتوانیم ضمن ارتقاء فرهنگی لحظات بسیار خوب و نشاط آور و سرگرم‌کننده‌ای را برای مردم عزیزمان ایجاد کنیم و در عین حال مخاطبان را با این ظرفیت‌های غنی قومیت‌های عزیز آشنا کنیم و محبت و همدلی و صمیمیت را بین آحاد مردم ایران ایجاد کنیم.»

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • تلویزیون این آخر هفته چه فیلم هایی به روی آنتن خواهد برد؟
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های ماه فروردین
  • «کانی مانگا» را از تلویزیون تماشا کنید/ پخش چند فیلم خارجی جدید
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟
  • نگاهی به فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • «نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین