Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@11:49:44 GMT

ادعای وزیر دفاع اسرائیل: آغاز عقب نشینی ایران از سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۸۹۲

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران عقب نشینی از سوریه را آغاز کرد.

رویترز خبر داد: "نفتالی بنیت" وزیر دفاع اسرائیل در پایان دوره وزارت خود گفت که ایران خارج کردن نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است.

رویتزر در این باره نوشت که او هیچ دلیلی برای ثبات سخنان خود ارائه نکرد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین از جانشین خود خواست فشارها علیه ایران را ادامه دهد زیرا در غیراین صورت به گفته وی "اوضاع تغییر" می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سخنرانی خداحافظی اش ادامه داد: "ایران به میزان زیادی از گسترده فعالیت نیروهایش در سوریه کم می کند. ایران تخلیه برخی پایگاه ها را آغاز کرده است".

وزیر دفاع اسرائیل افزود: " به رغم اینکه ایران عملیات عقب نشینی از سوریه را آغاز کرده است اما ما نیازمند تکمیل کار هستیم. همچنان کار در دست ماست".

رویترز گفته است که در این باره نتوانسته واکنشی به این سخنان واکنش رسمی از سوی ایران یا سوریه کسب کند.

رویترز اضافه کرد: "ایران، دشمن سرسخت اسرائیل در خارومیانه، در کنار روسیه،از حامیان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جنگ داخلی این کشور است. ایران به سوریه، مشاوران نظامی اعزام کرد و همچنان از گروه های شیعه در منطقه حمایت می کند".

اسرائیل تاکنون حملات هوایی متعددی را علیه اهداف در داخل سوریه انجام داده است. در برخی از این حملات، مراکز و تحرکات نیروهای ایرانی، نیروهای حزب الله لبنان یا نیروهای مورد حمایت ایران، مورد هدف قرار گرفته اند.

با آغاز بحران در سوریه در سال 2011، ایران به درخواست دولت دمشق، بخشی از نیروهای نظامی خود را به عنوان "مشاور" به این کشور اعزام کرد.

همچنین شماری از شهروندان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و عراقی در قالب نیروهای داوطلب به سوریه اعزام شدند. حزب الله لبنان نیز نیروهایی به سوریه اعزام کرده است.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل سوریه وزیر دفاع اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی در خبری که ایسنا منتشر کرده، پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

وی همچنین گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد و در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته‌ است. دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، اظهار کرد: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898599

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • ادعای رسانه عبری: احداث شهرک‌ها در نوار غزه آغاز شده است
  • وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست