Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا بر اساس جدیدترین دستورالعمل شورای رقابت مشخص شد.

به گزارش پول نیوز، طبق جدیدترین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شد، قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا​ مشخص و جهت اجرا به این بنگاه های تولیدی ابلاغ شد. به گفته رضا شیوا رئیس شورای رقابت، محصولات ایران خودرو به طور متوسط 10 درصد و محصولات سایپا به طور متوسط 23 درصد افزایش قیمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دلیل اینکه قیمت‌ محصولات ایران خودرو نسبت به سایپا رشد کمتری دارد این است که ایران خودرو در بهمن 97 قیمت محصولات خود را افزایش داده بود.
طی روزهای گذشته بر سر اعلام قیمت جدید خودروها بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بار کشمکش ایجاد شده بود و اعلام قیمت‌ها با وجود وعده قبلی رئیس شورای رقابت، با تاخیر همراه شده بود. طبق مصوبات قبلی، قرار شد شورای رقابت بر اساس دستورالعملی قیمت‌های جدید خودروها را استخراج کرده و به ستاد تنظیم بازار برای تصویب نهایی ارائه کند. در این شرایط معاون وزیر صنعت نیز اخیرا اعلام کرد که قیمت‌های جدید باید توسط شورای رقابت اعلام شود. بر این اساس به نظر می رسد قیمت‌های جدید پس از اعلمال نظر ستاد تنظیم بازار نهایی و اعلام شود.  
بر اساس دستورالعمل جدید شورای رقابت، قیمت هر دستگاه سایپا 131 معادل  37 میلیون و 400 هزار تومان و هر دستگاه پژو 405 بنزینی 54 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.
قیمت تعیین شده برای محصولات ایران خودرو و سایپا توسط شورای رقابت به شرح زیر است:
بر این اساس، شورای رقابت در خصوص بررسی موضوع دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو ضمن تأکید بر مصوبه ۴۱۴ شورا مورخ 12 اسفند 98 با توجه به مباحث انجام شده و مستندات واصله طی جلسه شماره ۴۲۰ شورا مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ موارد زیر را تصویب کرد:
۱. با توجه به شرایط موجود بازار به ویژه تحریم های ظالمانه در مورد صنعت خودروی کشور هزینه های مربوط به تأمین قطعات و تجهیزات از خارج از کشور علاوه بر نرخ ارز و سایر هزینه های متعارف، هزینه های معاملاتی را تحمیل مینماید که برای سال ۱۳۹۹ به میزان ۵ درصد در نظر گرفته می شود.
۲. براساس محاسبات انجام شده در چارچوب فرمول و دستورالعمل مصوب شورا و با فرض ثابت گرفتن بهره وری و کیفیت خودروهای تولیدی در شرایط فعلی، محاسبات مرکز ملی رقابت نشان می دهد که قیمت های پایان اسفند ۱۳۹۸ نسبت به قیمت های اعلام شده در بهمن ماه ۱۳۹۷ طبق جدول ارسالی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که به شورای رقابت اعلام شده و به تأیید ستاد تنظیم بازار رسیده است. برای شرکت ایران خودرو بطور میانگین ۱۰ درصد و برای شرکت سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد داشت.(مشروط بر آنکه میانگین وزنی افزایش با احتساب تیراژ از درصد های مذکور تجاوز ننماید.)  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرمول محاسبات قیمت خودروها شورای رقابت محصولات ایران خودرو قیمت های جدید شورای رقابت ستاد تنظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت تاکنون ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفا دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال 1401 وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه 124 و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی افزود: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی هم همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید