Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@01:15:20 GMT

عبور دوباره شاخص بورس از مرز یک میلیون واحد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۰۴۷

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۶ هزار و ۹۴۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و دو هزار واحد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۰ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۷۰۷ واحد افزایش به ۳۲۱ هزار و ۱۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۴۴۳ واحد رشد به ۲۱۲ هزار و ۷۸۸ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص بازار اول ۸۸۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۱ هزار و ۴۶۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر) با دو هزار و ۳۲۱ واحد، پارس مینو (غپینو) با یک هزار و ۲۶۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۱۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۲۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۱۳ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۸۹۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۷۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۸۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۸۸ واحد، پلایش نفت تهران (شتران) با ۶۴۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۱۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۹۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۴۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۹۴ واحد و معدنی و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۸۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران و ملی صنایع مس ایران در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۹۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۲۹۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۰ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد‌های سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، بانک دی (دی)، ویتانا (غویتا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) واعتباری ملل (وملل)، تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بورس شاخص پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد