Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:02:22 GMT

۲۵ درصد زوج‌های گلستان نابارور هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۲۲۴

۲۵ درصد زوج‌های گلستان نابارور هستند

هادی حق شناس روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت احوال گلستان اظهار داشت: پس از شناسایی دلایل ناباروری طبق مصوبه شورای برنامه ریزی استان، تسهیلات لازم برای درمان این زوج ها به آنان پرداخت می شود.

به گفته پزشکان، بهترین سن بارداری بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی است،

نخستین مرکز درمان ناباروری گلستان، پارسال با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، این استان حدود ۵ هزار زوج نابارور دارد که به دلیل احتمال مراجعه نکردن تعدادی از زوجین برای درمان، ممکن است این تعداد به ۷ هزار و ۵۰۰ زوج نیز برسد.

استاندار گلستان به آمار ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۴ هزار ازدواج و سه هزار و ۷۰۰ مورد طلاق در استان ثبت شد.

یه گفته وی اگرچه آمار طلاق استان پایین تر از میانگین کشوری است اما باید برای کاهش نرخ این واقعه طلاق تلاش کرد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور گرگان گلستان ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور گرگان گلستان ناباروری سازمان ثبت احوال كشور گرگان گلستان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سوده نجفی؛ عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران، هفته سلامت را فرصتی برای بیان مسائل بهداشتی و درمانی به منظور افزایش و ارتقاء سطح سلامت شهروندان دانست و با بیان اینکه این هفته در سال 1403 از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: سلامت یک حوزه بزرگ و وسیعی است که همه افراد را در بر می‌گیرد و نقش قابل توجهی در امنیت و توسعه پایدار دارد. از این رو توجه به این حوزه یکی از ضرورت‌های مهم است که باید در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های کلان کشور توجه کافی و لازم به آن صورت گیرد.

نجفی خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمونه‌های اهمیت سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا بود که آسیب‌های جدی مادی و معنوی برای بسیاری از کشورهای جهان رقم زد که متاسفانه این ویروس در کشور ما نیز شیوع و آثار زیان باری بر جای گذاشت؛ لذا نباید از نقش و اهمیت سلامت در کشور غافل بود و باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت سلامت شهر تهران افزود: شهر تهران به دلیل اینکه پایتخت سیاسی کشور می‌باشد از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعددی برخوردار است و بسیاری از هموطنان از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای انجام امورات پزشکی به تهران مراجعه می‌کنند؛ اما متأسفانه سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

عضو شورای شهر تهران: در زمان آلودگی هوا ادارات تعطیل شود

نجفی ادامه داد: این موضوع در آینده می‌تواند با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت‌هایی که صورت می‌گیرد سبب بروز مشکلاتی برای شهر تهران باشد و همانند ترافیک و آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای شهر شود. باید دولت و مجلس شورای اسلامی توجه جدی به این مسئله داشته باشد و بودجه مناسبی برای افزایش سرانه سلامت شهر تهران در نظر بگیرند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت افزود: به دلیل اهمیت موضوع سلامت بسیاری از شهروندان و خیرین علاقمند به کمک به مسئله بهداشت و درمان هستند که باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص پیش قدم شود و زمینه مشارکت شهروندان برای ارتقای سرانه سلامت را فراهم نماید. نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی به شمار می‌روند که می تواند از آنها برای حل مشکلات حوزه سلامت شهر تهران کمک خواست و دعوت به همکاری نمود که انتظار می رود وزارت بهداشت در این خصوص تلاش‌هایی داشته باشد.

وی در پایان به وضعیت کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز بسیاری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در وضعیت مطلوب از لحاظ معیشتی قرار ندارند و اگر مسائل و مشکلات کادر درمان حل و به این مسئله پرداخته نشود، می‌تواند آسیب جدی برای نظام سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  • سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • ۹۰ درصد پیله تر گلستان برای فرآوری به دیگر استان‎ها منتقل می شود