Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شیوع بیماری کرونا در آمریکای لاتین بحران‌های نهفته کشورهای این منطقه را بیدار و باعث تشدید اختلافات سیاسی و شورش‌ شده است. تاریخ انتشار: 17:53 - 30 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۱۷۴ خبرگزاری میزان – بیماری «کرونا» که تاکنون ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۶ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و مرگ ۳۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر را رقم زده است، با ورود به آمریکای لاتین در حال ایجاد فاجعه‌ای بشری در میانه بی توجهی مقام‌های این کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکای لاتین که در اواخر سال میلادی ۲۰۱۹ شاهد اوج گیری اعتراض‌ها بود، با شیوع بیماری کرونا، با چالشی جدی مواجه شده است.   شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه از ۳۰ هزار نفر گذشته است؛ این بیماری در حالی در کشور‌های مذکور قربانی می‌گیرد که سران و مقام‌های این کشور‌ها تا چندی پیش مخاطره آمیز بودن این بیماری را انکار می‌کردند.
«برزیل»، بحران زده‌ترین کشور آمریکای لاتین که با افزایش سریع شمار مبتلایان به کرونا به سرعت در جدول آمار کرونا پیش رفته و اکنون در رده چهارم قرار دارد، تاکنون ۲۵۵ هزار و ۳۶۸ مورد ابتلا و مرگ ۱۶ هزار و ۸۵۳ مورد را ثبت کرده است.
در کمتر از یک ماه گذشته دو وزیر بهداشت دولت «ژائیر بولسونارو»، رییس جمهور از سمت خود استعفا دادند.   منابع نزدیک به دولت برزیل می‌گویند، رییس جمهور برای انتخاب وزیر بهداشت عجله‌ای ندارد و همچنان یک ژنرال مسئولیت این وزارتخانه را برعهده دارد.
«سائوپائولو» و «ریو دوژانیرو» دو کانون اصلی بیماری کرونا در برزیل هستند.
خبر‌ها از «پرو»، دومین کشور بحران زده آمریکای لاتین نگران کننده است.   تاکنون ۹۴ هزار و ۹۳۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و ۲ هزار و ۷۸۹ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‎اند.
بیمارستان‌های این کشور از پذیرش بیماران سالمند در بخش مراقبت‌های ویژه به بهانه احتمال بالای ابتلای آنها به کرونا خودداری می‌کنند.
کمبود تخت بیمارستانی به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه برای این کشور که با موج گسترده شیوع کرونا مواجه شده است، به مشکلی جدی مبدل شده است.
از سوی دیگر پزشکان و پرستاران در روز‌های گذشته در «لیما»، پایتخت و برخی از شهر‌های دیگر اقدام به برگزاری تجمع‌های اعتراضی کردند؛ آنها خواستار دستمزد بیشتر و دریافت تجهیزات محافظتی بهتر برای ادامه کار هستند.
«شیلی» نیز تاکنون ۴۶ هزار و ۵۹ مورد ابتلا و ۴۷۸ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
این کشور شاهد بروز درگیری‌های شدیدی میان مردم و پلیس در حومه «سانتیاگو»، پایتخت بوده است.   این درگیری‌ها در پی آن آغاز شد که محدودیت‌های کرونایی سبب شد تا کمبود مواد غذایی به فقیرترین محلات حومه پایتخت شیلی برسد.   پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و خودروی آبپاش استفاده کرد.  بیشتر بخوانید:  کرونا در آمریکای لاتین کمبود مواد غذایی در حالی حومه سانتیاگو را تحت فشار قرار داده است که این شهر یکی از مرفه‌ترین شهر‌های آمریکای لاتین است.   اعتراض‌ها در سانتیاگو از اواخر سال ۲۰۱۹ و در پی شکاف شدید اقتصادی و تشدید احساس نابرابری آغاز شد اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده‎اند.
آمار‌های رسمی «اکوادور» نیز نشان می‌دهد تاکنون ۳۳ هزار و ۵۸۲ مورد ابتلا و ۱۵ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است؛ این کشور با توجه به جمعیت خود شاهد تلفات سنگینی است.
چالش‌هایی مانند تکمیل ظرفیت گورستان‌ها و پراکنده شدن اجساد در خیابان‌ها و استفاده از تابوت‌های مقوایی برای خاکسپاری، اکنون با رسیدن موج به «کیتو»، پایتخت اکوادور، نگرانی‌ها را در مورد سیستم بهداشت و درمان افزایش داده است.
«کلمبیا» دیگر کشور آمریکای لاتین نیز تاکنون ۱۶ هزار و ۲۹۵ مورد ابتلا و ۵۹۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«پاناما»، نیز اعلام کرد تاکنون ۹ هزار و ۷۲۶ مورد ابتلا و ۲۷۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ نفر از مردم این کشور به کرونا مبتلا شدند.
آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در «بولیوی»، نیز با ثبت ۱۷۵ مورد جدید ابتلا و ۵ مورد جدید مرگ و میر به ترتیب به رقم ۴ هزار و ۲۶۳ مورد و ۱۷۴ مورد رسید.
«ونزوئلا» نیز با موج بازگشت بیش از ۳۸۰ هزار نفر مهاجر مواجه شده است.   این مهاجران که شاهد افزایش بیگانه هراسی در کلمبیا و اکوادور و شیوع بیماری در کشور‌های میزبان هستند، به سمت ونزوئلا رفتند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا آمریکای لاتین مورد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا