Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مراسم تجلیل از برگزیدگان کتاب سال این استان، گفت: نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان با هدف شناسایی آثار و نویسندگان استانی، حمایت و تجلیل از نویسندگان مولفان و ایجاد انگیزه بین نویسندگان جوان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنیتا مظفری افزود: پس از داوری ۹۵ کتاب در مرحله نخست ۱۰ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند.

او بیان کرد: پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر از سوی حداقل دو نفر از داوران، چهار کتاب به عنوان «برگزیده» و ۶ کتاب به عنوان «شایسته تقدیر» شناخته شد.

 معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: بدیع بودن موضوع کتاب، رعایت استاندارد‌ها در ساختار، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استاندارد‌ها در آوردن منابع و مآخذ، بالابودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و چاپ، و رعایت استاندارد‌های تصحیح و ترجمه درخصوص آثار ترجمه‌شده و تصحیح‌شده معیار‌های انتخاب کتاب سال استان بود.

مظفری عنوان کرد: ۲۷ تن از استادان و پژوهشگران دانشگاهی، حوزوی و مراکز مختلف پژوهشی و علمی داوری و ارزیابی آثار این دوره از کتاب سال استانی بوشهر را برعهده داشتند.

در بخش هنر‌های نمایشی کتاب «تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر» تالیف جهانشیر یاراحمدی، بخش نقد ادبی کتاب «ترجمان صبح» اثر بشیر علوی، بخش تاریخ، «تاریخ کتاب حکمرانان بوشهر و بنادر جنوب» تالیف علیرضا مظفری‌زاده و در بخش مستندنگاری کتاب «جلوه‌های نمایشی جنگ‏‫» با نگاهی به رفتار، گفتار و نوشتار رزمندگان تالیف غلامحسین دریانورد، برگزیده شدند.

در بخش علوم اجتماعی کتاب «پولشویی و آشنایی با روش‌های مبارزه با آن» تالیف مالک حکیم‌زاده، دربخش هنر (هنر‌های نمایشی) کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر» تالیف جهانشیر یاراحمدی، کتاب «بوشهر سرزمین آئین و مراسم» تالیف محمد مظفری، بخش ادبیات (نثر معاصر) کتاب «باغ استخوان‌های نمور» تالیف احمد آرام، بخش شعر معاصر کتاب «نهنگ سپید» سروده غلامحسین دریانورد و بخش تاریخ و جغرافیا کتاب «روحانیت بوشهر و نهضت مشروطه» تالیف عبدالکریم مشایخی شایسته  تقدیر معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسندگان برتر کتاب های برگزیده کتاب سال فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر «لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر» در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان آذربایجان غربی برگزار و داوری می شود.

او اضافه کرد: در این زمینه معیار و ترازی که تعیین و ابلاغ شده است در واقع مراکز و آموزشگاه‌های تحت پوشش را متناسب با آن به سمت تولید آثار فاخر در چارچوب‌های گوناگون سوق می‌دهد و براساس همین معیارها، وقتی سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر انجام بشود، امیدواریم این روند سبب شود که هنرآموزان، هنرمندان و هنرجویان رشته‌های مختلف، سطح دانشی و اجرایی شان را به سطح بهترین‌های این المپیاد نزدیک کنند.

نوروزی گفت: اما کارکرد دیگر این المپیاد نمایش توانمندی مجموعه‌های آموزشی در تربیت نسل هنری است، همین که المپیاد به آوردگاهی بزرگ در سطح ملی برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی هنرمندان، هنرجویان، مربیان، مدرسان آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های هنر تبدیل می‌شود در نهایت منجر به ارتقاء کیفی آموزش و دیده شدن آنها در فضایی گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان نیز در این مورد امری ضروری است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این مهم از سوی شورای سیاستگذاری نخستین المپیاد ملی اموزش هنر در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته و از توانمندی این عزیزان بهره‌مند است.

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد