Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:23:00 GMT

احداث سومین پل بین المللی بروی رودخانه مرزی آستاراچای

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۲۲۰

احداث سومین پل بین المللی بروی رودخانه مرزی آستاراچای

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: سومین پل بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در استان گیلان بروی رودخانه مرزی آستاراچای احداث می شود.

حسن رستم زاد، در جلسه هماهنگی مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) که لحظاتی پیش در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: چهار پروژه بزرگ بین المللی در شهرستان مرزی بندر آستارا در حال اجرا و احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احداث خط آهن آستارا - رشت را مهمترین پروژه ریلی کشور در استان گیلان برشمرد و ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از این خط آهن در حوزه شهرستان آستارا است که برای عملیاتی شدن آن ۶۰  میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر این پروژه عملیات احداث پایانه غلات و پایانه نفتی در حریم بارانداز بین المللی ریلی در حال اجرا می باشد، افزود: کشور جمهوری آذربایجان برای اجرای این پروژه ها رقمی معادل ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

رستم زاد در بخش دیگر سخنان خود از اشتغال زایی این پروژه سخن گفت و خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک عملیات احداث سومین پل بین المللی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیتی بروی رودخانه مرزی آستاراچای کلنگ زنی خواهد شد.

‏وی افزود: برای احداث این پل بزرگ ۴۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است.

فرماندار آستارا عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را از دیگر طرح های مهم در دست احداث بندری در استان برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث پایانه غلات و سایر زیرساخت های بندری از جمله سومین پست اسکله، انبارهای کالا و هانگارد در این منطقه سرمایه گذاری شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود تردد زائران اربعین کشورهای حوزه قفقاز را از مرز زمینی آستارا یک ظرفیت دانست و تصریح کرد: در اربعین سال گذشته "آستارا" جزو سه شهر کشور در بحث خدمات رسانی به زائران خارجی اربعین بوده است.

وی با بیان اینکه نمی ‌دانیم ویروس کرونا در برگزاری اربعین سال جاری تأثیرگذار خواهد بود یا نه، گفت: باید تلاش کنیم تا زیرساخت های میزبانی از زائران نسبت به سال گذشته مطلوب تر و کاستی ها مرتفع شود.

حسن رستم زاد در بخش پایانی سخنان خود به شخصیت امام خمینی اشاره کرد و توضیح داد: وی شخصیتی منحصر به فرد بود که نام وی در سراسر جهان ماندگار شده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) سرمشق تمامی آزادی خواهان با هر مکتبی در جهان است و سالروز ارتحال این شخصیت بزرگوار و استقبال مردم انقلابی ایران با وی فراموش نشدنی است.

 فرماندار آستارا اظهارکرد: اگر دستورالعملی برای گرامیداشت سالروز ارتحال این بزرگوار عنوان شود، عملی خواهیم کرد و اگر غیر از این باشد باید از ظرفیت فضای مجازی برای گرامیداشت یاد و خاطره ایشان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود