Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی در گفت وگوی تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان اظهار داشت: توافق صورت گرفته میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را که گامی مهم در ایجاد ثبات و استقرار دولتی قدرتمند در جمهوری اسلامی افغانستان است تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی خاطر نشان کرد: آغاز گفت وگوهای فراگیر بین الافغانی می‌تواند مرحله ضروری دیگری در حفظ دستاوردهای مردم بزرگ افغانستان شامل جمهوریت و قانون اساسی باشد.

وی افزود: محوریت دولت افعانستان در تمامی فرآیندهای مربوط به استقرار صلح در این کشور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایالات متحده آمریکا با نادیده گرفتن منافع افغانستان، مسیر غیر قابل قبولی را در اقدامات سیاسی خود دنبال می‌کند.

شمخانی تصریح کرد: ایران چون گذشته آمادگی دارد کمک‌های بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار برادران و خواهران افغانستانی قرار بدهد.

وی اضافه کرد: در حالی که مرزبانان ایران هیچ گونه نقشی در شکل گیری رخداد غم بار جانباختن گروهی از اتباع افغانستان در منطقه مرزی مشترک نداشته اند، فضای خبری سنگین و غیر مستند ایجاد شده از سوی برخی مسئولین و رسانه های افغانستان مایه تعجب و تاسف است.

شمخانی تاکید کرد: مستندات غیر قابل تردیدی در رد ادعاهای مطرح شده بر علیه ایران وجود دارد که در صورت اراده طرف افغانستانی می تواند در کمیته مشترک حقیقت یاب و فارغ از فضاسازی های غیر سازنده مورد بررسی قرار بگیرد.

نقش تعیین کننده ایران در توافق انجام شده میان اشرف غنی و عبدالله

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در این گفت وگو اظهار داشت: از نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در توافق انجام شده میان اشرف غنی و عبدالله قدردانی می کنیم و اجازه نخواهیم داد روابط گرم و صمیمی دو کشور دوست و برادر تحت تاثیر فضا سازی های غیر ضروری قرار بگیرد.

محب خاطر نشان کرد: ترددهای غیر مجاز در مرزهای مشترک، چالشی قدیمی است و امیدواریم که این حادثه تلخ به فرصتی برای دستیابی به راه حل دائمی در این خصوص مبدل شود.

وی افزود: تخلیه برخی پاسگاه های مرزبانی از سوی نیروهای افغانستان مشکلاتی را در مرزهای مشترک بوجود اورده که آمادگی داریم با همکاری وزارت امور خارجه برای دستیابی به راه حل اساسی در کنترل مرز وارد همکاری مشترک با طرف ایرانی شویم.

برچسب‌ها عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی امنیت ملی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد