Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان اصولی روز سه‌شنبه در نشست‌ نقد و بررسی رویکردهای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با محوریت حوزه اجتماعی، محله ‌محوری و شورای اجتماعی محلات افزود: مصوبه سهم پنج درصدی محلات از بودجه عمرانی مناطق تا سال ۹۸ اجرایی نشده بود اما از سال گذشته این مصوبه در قالب طرح "محله ما" عملیاتی شد.
وی ادامه داد: در طرح محله ما، سال گذشته برای ۱۰۳ محله حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سهم پنج درصدی بودجه عمرانی اختصاص داده شد که تاکنون ۴۹ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۱۰۰ هزار نفر در پروژه محله ما نقش‌آفرینی کرده‌اند که این حجم از مشارکت شهروندان بسیار ارزشمند و قابل توجه است.
وی افزود: در بودجه امسال نیز پنج درصد از سرجمع اعتبارات برنامه‌های فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با نظر شورای اجتماعی محلات هزینه می‌شود و این اعتبار پنج درصدی، مازاد بر سهم پنج درصد از بودجه حوزه عمرانی برای افزایش اثرگذاری شوراهای اجتماعی محلات است.
اصولی با تاکید بر لزوم استقلال شوراهای اجتماعی محلات و عدم وابستگی آنها به شهرداری، ادامه داد: این عدم وابستگی باید به یک مطالبه تبدیل شود.
وی گفت: ارتباطات شوراهای اجتماعی محلات با سایر دستگاه‌ها نظیر مخابرات، آب و فاضلاب، شرکت برق و نیروی انتظامی خوب است ولی باز هم باید در جهت تقویت آن گام برداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شوراهای اجتماعی محلات حلقه واسط بین مدیریت شهری و شهروندان هستند و در شورای پنجم نیز به دنبال ضابطه‌مند کردن این حلقه بوده‌ایم و برهمین اساس تجربه‌های مشابه در سطح کشور و خارج از ایران را برای اصلاح آیین‌نامه شوراهای اجتماعی محلات بررسی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: به رغم تمام تلاش‌ها، مدعی بی‌نقص بودن این آیین‌نامه اصلاحی نیستیم و در سایه تعامل و همکاری و هم‌افزایی می‌توان آن را اصلاح و تکمیل کرد.
نقش تسهیلگری شوراهای اجتماعی محلات
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: تامین اعتبارات لازم برای فعالیت‌های عمرانی نظیر آسفالت معابر و کانال‌کشی از وظیفه ذاتی شهرداری است و نباید از محل سهم پنج درصدی شوراهای اجتماعی محلات از بودجه عمرانی منطقه هزینه شود.
شهناز رمارم افزود: امسال و سال گذشته اعتبار قابل توجهی در این خصوص پیش‌بینی شده و از همین ردیف اعتباری باید برای فعالیت‌های عمرانی مناطق استفاده شود، اعتبارات در اختیار شوراهای اجتماعی محلات باید به حوزه‌های خدمات‌ شهری، آموزش فرهنگ شهروندی و نظایر آنها اختصاص یابد.
وی ادامه داد: شوراهای اجتماعی محلات باید پیشنهاد دهنده پروژه‌ها برای محله خود باشند، بهترین زمان برای طرح این پیشنهادات آبان ماه است تا اعتبار لازم در این خصوص لحاظ شود و در اولویت‌های شهرداری قرار گیرد.
عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد گفت: شوراهای اجتماعی محلات باید نقش تسهیلگری ایفا کنند و در مسیر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محله خود گام بردارند.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات مشهد به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که عدم تمرکزگرایی مدیریت شهری، تقویت مطالبه‌گری در شوراهای اجتماعی محلات، احیای هویت محلات شهر، لزوم تعریف جایگاه مشخص و حیطه اختیارات برای شوراهای اجتماعی محلات و افزایش قدرت تصمیم‌گیری در محلات از مهمترین مطالبات و خواسته‌های آنها بود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد، ۱۷۱ محله دارد.

برچسب‌ها شهناز رمارم محلات شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محلات شورای اسلامی شهر مشهد محلات شورای اسلامی شهر مشهد شوراهای اجتماعی محلات شورای اسلامی شهر مشهد بودجه عمرانی سهم پنج درصد پنج درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران

متقاضیان خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران این روز‌ها باید به‌طور متوسط، حداقل بودجه کل حدود ۵ میلیارد تومانی در اختیار داشته باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده از بازار معاملات مسکن منطقه ۵ شهر تهران که پرتقاضاترین و پُر معامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شود یک متقاضی خرید مسکن در این منطقه برای خرید یک واحد معمولی، میانسال و با امکانات متعارف دست کم نیاز به تامین بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع (به طور متوسط) دارد؛ بنابراین حداقل بهای خرید یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در این منطقه به طور متوسط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بدیهی است در برخی از محله‌های ارزان‌تر این منطقه با کف بودجه ۹۰ میلیون تومانی و در محله‌های مرغوب‌تر با کف بودجه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع، امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مسکن وجود دارد. نکته مهم در رابطه با بازار مسکن این منطقه فاصله نه چندان محسوس بین بهای پیشنهادی آپارتمان در محله‌های متوسط و محله‌های مرغوب‌تر است. فاصله‌ای که سال‌های قبل بیش از میزان فعلی بود، اما هم اکنون به یک دلیل مهم یعنی رکود خرید آپارتمان، کاهش یافته است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع آپارتمان در منطقه ۵ تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته