Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:29:27 GMT

کرونا هنوز از کسب‌و‌کارها قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۷۷۱

کرونا هنوز از کسب‌و‌کارها قربانی می‌گیرد

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ اوبر روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کاهش 3 هزار نفر از کارمندش به دلیل فشارهای ناشی از همه‌گیری جهانی شیوع کرونا است. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، این خبر کمتر از دو هفته بعدازاین بود که اوبر اعلام کرد 3700 نفر از کارمندان تمام‌وقتش را اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمجموع کاهش کارمندان نشان می‌دهد که این شرکت از زمان شروع شیوع کرونا 25 درصد از کارمندانش را تعدیل کرده است.

طبق نامه‌ای که به دست سی‌ان‌ان رسیده است مدیرعامل اوبر اعلام کرده است که این شرکت می‌خواهد 45 دفترش را در سراسر جهان تعطیل یا ادغام کند.

خسروشاهی گفت: ما باید این اقدامات سخت را انجام دهیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم، آینده خود را تأمین کنیم و مسیر را ادامه دهیم. این تعدیل‌ها به‌منظور کمک به شرکت است تا هسته اصلی شرکت حفظ شود.

سهام اوبر، در معاملات نیمه‌شب دوشنبه پس از خبر اخراج‌ها، بیش از 6 درصد رشد کرد. لیفت، رقیب اوبر در امریکا اعلام کرده است که ماه گذشته تعدادی اخراجی داشته است. این دو شرکت قبل از شیوع بیماری هم سابقه از دست دادن درآمدهایشان را داشتند. حالا هم هرچه تعداد زیادی از مردم در خانه بمانند، روند افت شدید این کسب‌وکارهای سواری بیشتر کاهش خواهد یافت.

خسروشاهی در تماس تلفنی در اوایل این ماه گفت که تجارت سواری اوبر در ماه آوریل حدود 80 درصد کاهش‌یافته است، اما او ادامه داد که این روند در هفته‌های اخیر بهبودیافته است.

برخلاف لیفت، اوبر سال‌هاست که تجارت تحویل غذا را راه‌اندازی کرده است. یک وضعیت بهتر که می‌تواند در این بحران کارساز باشد، اپلیکیشن Eats حالا به منبعی مهم برای افراد در خانه و رستوران‌ها تبدیل‌شده است. اما خسروشاهی هشدار داد که درحالی‌که Eats رو به رشد است، اما تجارت امروز به پوشش هزینه‌های اوبر نزدیک هم نیست. حتی بااین‌حال به نظر می‌رسد اوبر در حال سرمایه‌گذاری بیشتر در شرکت‌های تحویل غذاست.

هفته گذشته چندین رسانه گزارش دادند که اوبر پیشنهاد خرید برای شرکت تحویل غذای GrubHub ارائه داده است. سخنگوی شرکت قبلاً گفته بود که هیچ اظهارنظری درباره شایعات ادغام و مالکیت نمی‌کند.

هم‌زمان اوبر در حال تفسیر چگونگی فعالیت تجاری خود در زمینه بحران سلامتی است. با شروع مجدد بخش‌های از اقتصاد امریکا، اوبر اکنون به رانندگان و مسافران ماسک زده نیاز دارد. با باز شدن بخش‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود که درخواست‌های سواری افزایش یابد.

خسروشاهی در ایمیلی که درباره اخراج‌ها ارسال کرده است، نوشت: با آموختن درس‌هایی در مورد غیرقابل‌پیش‌بینی بودن جهان باوجود شیوع ویروس کرونا، من هیچ‌گونه ادعایی با اطمینان کامل در مورد آینده نخواهم داشت. بااین‌حال، من به شما می‌گویم که ما تصمیم‌های سختی داشته‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس روز ملی جمعیت محمد عزیزی فریدون احمدی دعای روز بیست و پنجم رمضان مهدی جمالی اتاق بازرگانی ویروس کرونا کسب و کار روز قدس روز ملی جمعیت محمد عزیزی فریدون احمدی دعای روز بیست و پنجم رمضان مهدی جمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئول بسیج رسانه استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها، تاکید کرد: تمام دلسوزان کشور باید در قالب اقشار مختلف بسیج فعال باشند تا کارها با روحیه بسیجی پیش رود

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید روحیه بسیجی و شعار ما می‌توانیم را در جامعه ترویج دهند، افزود: فعالان بسیج رسانه باید کارها را با ضوابط یک بسیجی انجام دهند انجام کارها با روحیه بسیجی سبب استحکام و تقویت کارها می‌شود.

امام جمعه گرمسار در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها و فعالان این عرصه واسطه‌های رسیدن اخبار به مردم هستند می‌توانند باعث خرابی کارها شوند یا پیشرفت و آبادی و لذا باید گفت کار خبرنگاران بسیار حساس است و می‌بایست دقت فراوانی در آن داشت.

آرامی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی بسیج رسانه برای مردم و رسانه نگاران شهرستان گرمسار شد و ابراز کرد: بسیج همواره مظلومیت‌های خاص خودش را داشته و دارد بخشی از این مظلومیت به دلیل فتنه‌هایی می‌باشد که توسط دشمن و عوامل او بر علیه بسیج ایجاد شده است.

کد خبر 6087454

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا