Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:37:52 GMT

دیپلمات روس: غرب از کرونا علیه سوریه استفاده سیاسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۰۵۷

دیپلمات روس: غرب از کرونا علیه سوریه استفاده سیاسی می‌کند

یک دیپلمات ارشد روسیه کشورهای غربی را به استفاده سیاسی از بیماری کووید-19 علیه برخی کشورهای غرب آسیا از جمله سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» در سوئیس بعد از ظهر سه شنبه از کشورهای غربی که با حربه کرونا قصد اعمال فشار سیاسی علیه برخی کشورها از جمله سوریه را دارند، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل در رشته توییت هایی در این باره نوشت: «کشورهای غربی به جای کمک به بازسازی زیرساختهای آسیب دیده در سوریه، از کووید-19 با اهداف سیاسی استفاده میکنند و مقامات سوری به تخریب عمدی نظام بهداشتی کشور خود متهم میشوند.»

 گاتیلوف در ادامه نوشت: «مردم جهان آگاهند و کاملاآشکار است که این تحریمها اجازه نمیدهد مقامات سوریه یا افرادی که اقدام های بشردوستانه انجام میدهند به طور موثری واکنش نشان داده و به نیازمندان کمک کنند.»

این مقام ارشد روس در توییتی دیگر نوشت: «در حالی که هنوز خطر شیوع عفونت وجود دارد، آمریکاییها تجهیزات سرکوب شورش را به زندانهای تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه وارد می‌کنند. این در حالی است که واردات دارو یا تجهیزات پزشکی به شمال شرقی سوریه باید در اولویت باشد.»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تاکنون به درخواست‌های مختلف از سوی مجامع جهانی و بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا روبه‌رو شده اما تا به حال اقدامی برای تعلیق یا رفع آنها انجام نداده است.

سفیر سوریه در روسیه نیز روز دوشنبه  به شدت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد و آن را «تروریسم پزشکی» توصیف کرد. «ریاض حداد» در یک همایش مجازی گفت: «تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه خلاف قوانین بین‌المللی هستند.»

وی اضافه کرد: «این تحریم‌ها در زمانی اتفاق می‌افتند که همه ملت‌ها برای مبارزه با عفونت ویروس کرونا بسیح شده‌ا‌ند. بنابراین، چنین اقداماتی ضد انسانی هستند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه روسیه سازمان ملل دیپلمات روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان