Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجره با بیان این که امروز حقوق شهروندی و مدنی همه فلسطینی ها زیر پا گذاشته شده است گفت: اسرائیل باید دست از فعالیت های ضد انسانی و ضد اخلاقی خود بردارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مسعود شجره» عصر امروز (سه شنبه 30اردیبهشت) در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار و به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به مسأله فلسطین و حقوق بشر اظهار داشت: در وهله اول بسیار سپاسگذارم از کسانی که موجب برگزاری این جلسه شدند و این وقت را در اختیار ما قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعال عدالتخواه و حقوق بشر اهل انگلیس با اشاره به جنایات اسرائیل در سال های اخیر یادآور شد: در 72 سال گذشته بسیاری از مردم فلسطین از خانه های خود رانده شده و در تبعید هستند و زنان و فرزندان شان می‌ دانند که دنیا به آنها ظلم کرده است و باید این شرایط برای فلسطین تغییر بکند و بهتر شود.

 

وی با تأکید بر این که ما باید به راهکار خوب برای حل این مسأله توجه کنیم، گفت: اول از همه باید دنبال راه حل مسأله باشیم، همانطور که شما وقتی به پزشک مراجعه می‌ کنید ابتدا پزشک بیماری و مشکل جسمی شما را بررسی می‌ کند و در مورد فلسطین نیز باید این اتفاق بیافتد.

 

شجره در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با توجه به ایدئولوژی نژاد پرستانه اسرائیل باید در مقابل آن حرکت کنیم، در فلسطین باید دنبال یک راه حل مؤثر باشیم و این ایدوئولوژی برداشته شود که فلسطینی ها به عنوان یک برده و شهروند درجه دو شمرده شوند.

 

وی عنوان کرد: باید دست در دست هم بگذاریم و این فکر را از اذهان پاک کنیم چراکه امروز حقوق شهروندی و مدنی همه فلسطینی ها زیر پا گذاشته شده است و مسأله ای که الان برقرار است این است که خیلی ها از روی قصد و غرض عمل می‌ کنند و کسانی مثل ترامپ و حتی جوامع اروپایی از این موضوع حمایت می‌ کنند.

 

این فعال عدالتخواه و حقوق بشر با بیان این که بسیاری از احزاب غربی از این مسأله سوء استفاده می‌ کنند، گفت: حتی جوامع عرب این عدالت را نادیده گرفته اند و حتی بسیاری از رهبران سیاسی در کشورهای مختلف از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌ کنند و می‌ دانند که این رژیم برای آنها جنبه قانونی پیدا کرده است.

 

وی افزود: از طرف دیگر حتی افرادی که شهروند عادی هستند، می‌ دانند چنین چیزی درمورد فلسطین اوج بی عدالتی است و خیلی ها در خیابان ها می‌ آیند و نسبت به این بی عدالتی اعتراض می‌ کنند، از این رو تمامی اراضی فلسطین باید به صاحبان آنها برگشت داده شود و ما باید حامی این جریان باشیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسعود شجره رژیم اسرائیل اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ فیلیپه لازارینی، کمیسرکل آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در نشست شورای امنیت درباره غزه گفت تلاش‌های موذیانه برای پایان دادن به فعالیت این نهاد در جریان است و انحلال این نهاد در کوتاه مدت بحران بشری در غزه را تشدید می‌کند و در بلند مدت فرایند گذار از آتش بس به دوره پس از آن را به خطر می‌اندازد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
فیلیپه لازارینی، کمیسر کل آنروا : اقای رئیس، انحلال آنروا عواقب ماندگاری دارد. در کوتاه مدت بحران بشری در غزه را عمیق‌تر می‌کند و هجوم قحطی را سرعت می‌بخشد. در دراز مدت با محروم کردن مردم از خدمات ضروری، انتقال از آتش بس به دوره پس از آن را به خطر می‌اندازد. کار دشوار بازگرداندن نیم میلیون دختر و پسر پریشان را به کلاس درس تقریباً غیرممکن می‌سازد. غفلت در پرداختن به آموزش، محکوم کردن نسلی به درماندگی، دامن زدن به خشم، تنفر و چرخه بی پایان خشونت است. راه حل سیاسی در چنین سناریویی کارگر نمی‌افتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود : آنروا در قلب این منطقه، نیروی ثبات بخش است. در غزه این نهاد ستون فقرات عملیات بشردوستانه است که کمک‌های نجات بخش را تامین و هماهنگ می‌کند. فراتر از غزه این نهاد دهه هاست مدافع توسعه انسانی آوارگان فلسطینی در منطقه است. امروز مجموعه اقدامات موذیانه‌ای برای پایان دادن به کار آنروا در جریان است که تاثیری جدی بر صلح و امنیت بین المللی دارد. در غزه دولت اسرائیل قصد دارد به فعالیت آنروا پایان دهد و بار‌ها درخواست این نهاد برای ارسال کمک به مناطق شمالی را رد شده است. از حضور کارکنان ما در نشست‌های هماهنگی اسرائیل و نهاد‌های کمک رسان جلوگیری می‌شود. از این بدتر، از ابتدای جنگ تا کنون ساختمان‌های متعلق به آنروا و کارکنان آن بار‌ها هدف قرار گرفته اند. یکصد و هفتاد و هشت تن از کارکنان آنروا کشته شده اند. آقای رئیس، انجام تحقیقات مستقل درباره نادیده گرفته شدن مصونیت نیرو‌هایی که فعالیت بشردوستانه انجام می‌دهند و تاسیسات آنها در چارچوب قوانین بین المللی و محاکمه شدن مسببان را خواستارم. اگر غیر از این عمل شود بدعتی خطرناک گذاشته شده است و کلیه اقدامات بشردوستانه در جهان به خطر می‌افتد.

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل از ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد
  • رژیم اسرائیل از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • رژیم اسرائیل باید از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است