Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@11:18:31 GMT

یقین داریم رژیم صهیونیستی 25 تا 40 سال دیگر وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۸۲۶

یقین داریم رژیم صهیونیستی 25 تا 40 سال دیگر وجود ندارد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان دلیل افزایش فشارها بر محور مقاومت را افزایش قدرت و دستاوردهای بزرگ آن در سطح منطقه خواند و گفت که به یقین رژیم صهیونیستی 25 تا 40 سال دیگر وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس شورای اجرایی حزب الله در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در برابر قدرت مقاومت تا بیش از 25 تا 40 سال آینده دوامی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اجرایی حزب الله همه اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصره، اعمال فشار، الحاق بخش‌های دیگری از فلسطین به خاک سرزمین‌های اشغالی و یهودی‌سازی را به دلیل ترس آن از آینده خواند و گفت:« رژیم صهیونیستی می‌داند که یک واقعیت در معادله وجود دارد که نام آن مقاومت و محور مقاومت است. این معادله در پی پیروزی‌های لبنان، فلسطین و منطقه شکل گرفته است».

صفی الدین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای حمله به همه اشکال مقاومت و عناوین آن سوء استفاده می‌کند، گفت: «این حمله از ایرانی که حامی نخست مقاومت است شروع می‌شود تا شهید قاسم سلیمانی و حتی حملات رژیم صهیونیستی به کشورهایی هم که ارتباطی با مقاومت دارند نظیر سوریه رسیده است».

صفی الدین گفت: « تحولاتی که در منطقه رخ داده موجب شده که رژیم صهیونیستی به فکر تشکیل هر چه سریع‌تر کشور یهودی بیفتد».

وی تاکید کرد: «این یک مسئله‌ای قطعی درباره مقاومت است که رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود مانند گذشته سال‌ها ادامه داشته باشد و سرنوشت آن رو به زوال است یعنی یقین داریم که رژیم صهیونیستی تا 40 یا حتی 25 سال دیگر نخواهد بود».

این مقام حزب الله تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی و تداوم آن تاکنون را به دلیل عمل نکردن ملت‌ها به تکالیف خود در قبال فلسطین دانست و گفت: «اما چیزی که امروز اتفاق افتاده این است که ملت‌ها زمام ابتکار را به دست گرفته‌اند و گزینه مقاومت به سمت جلو پیش می‌رود و ما باید روی اهداف خود ثابت قدم بمانیم و پیشرفت کنیم با وجود همه دشواری‌های سیاسی و مالی که وجود دارد، زیرا اگر در دشواری‌های زندگی غرق شویم مقاومت وجود نخواهد داشت».

صفی الدین افزود:«چیزی که از ماه مه ۲۰۰۰ تاکنون عوض شده این است که مقاومت قدرت، شناخت و صلابت بیشتری پیدا کرده است. مقاومت امروز مقاومت مطمئن و آگاه از مسیر و انتخاب خود در رویارویی با دشمن است و رژیم صهیونیستی در گزینه‌های خود گم شده است»

این مقام حزب الله گفت: «از زمان پیروزی سال ۲۰۰۶ مقاومت کار خستگی ناپذیر، مداوم و رو به رشدی را آغاز کرده است ... و این مقاومت می‌داند که مسئولیت‌های آن در مقابل واقعیت غالب در منطقه ما چیست.بنابراین اگر هدف اصلی مقاومت در همه منطقه آزادسازی قدس باشد این هدف محقق خواهد شد».

وی افزود: :« امروز ما با صحنه‌ای بسیار پیشرفته در سطح قدرت و توانایی مقاومت  روبه رو هستیم که تبدیل به یک محور کامل شده است ، مقاومت در آمادگی دائمی و کامل است ... برای مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی یا هرگونه حماقتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شود.»

صفی الدین رژیم صهیونیستی را به دلیل نیافتن راه حل‌ برای سوال‌هایی که با مسائل نظامی مرتبط است در یک مخمصه گرفتار خواند و گفت: «برای همه این قضیه روشن است اما تاکید می‌کنیم که ما به دنبال جنگ نیستیم و هیچ گاه هم برای شروع جنگ اقدام نمی‌کنیم».

این مقام حزب الله تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی گرچه هیاهویی راه می‌اندازد اما اوضاع به سمت جنگ پیش نمی‌رود و این سوال مطرح است که آیا آزادسازی قدس جز با جنگی بزرگ به دست نخواهد آمد. هیچ کسی خبر ندارد».

او افزود: «صرف نظر از اینکه قدس چگونه آزاد می‌شود این یک واقعیت است که ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم و خود را برای هر مقابله‌ای که ممکن است رخ دهد آماده می‌کنیم».

صفی الدین تاکید کرد: «برخی رژیم‌های عربی از طریق سازش با رژیم صهیونیستی امیدی زیادی به اجرای پروژه‌های خود دارند و البته رفتارهای این رژیم‌ها تازگی ندارد زیرا مقاومت هم هیچ گاه به آنها دل نبسته و رویشان حساب نکرده است».

ایران حامی نخست مقاومت است

صفی الدین با بیان ایکه مقاومت در سطح منطقه راه خود را به وضوح پیدا کرده است، گفت: «همین حضور ایران به عنوان حامی نخست مقاومت کافی است که همه فشارها را به خاطر فلسطین تحمل می‌کند».

این مقام حزب الله در باره مقاومت در سطح لبنان گفت: «رژیم صهیونیستی قادر به تثبیت معادله جدیدی نبوده است زیرا می‌داند که این کار هزینه سنگینی برایش خواهد داشت».

او افزود: «دلیل اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در شورای امنیت مواضع کشورها را در حمایت از خود تحریک کند این است که نمی‌تواند معادلات جدیدی ایجاد کند و هدف از طرح موضوع مرزها در شورای امنیت ناتوانی رژیم صهیونیستی در مهار کردن حزب الله است.

محور مقاومت در محاصره نیست بلکه با سطح جدیدی از چالش روبه‌رو است

صفی الدین درباره رابطه مقاومت لبنان با گروه‌های فلسطینی گفت: «ما و گروه‌های فلسطینی در بهترین وضعیت از لحاظ ارتباط و همکاری و کمک به یکدیگر هستیم هر دو در جبهه‌ای واحد و در تقابلی واحد به سر می‌بریم».

وی تاکید کرد:« امروز گروه‌های مقاومت در یک جبهه برای مقابله با معامله قرن و فشار بر مقاومت متحدتر هستند».

صفی الدین گفت:« اینکه بگوییم محور مقاومت در محاصره است و قدرت حرکت ندارد نادرست است؛ بلکه مقاومت با سطح جدیدی از سطوح چالش در مناقشه روبه رو است و مثل همیشه کارآمد و تاثیرگذار در میدان حضور دارد».

وی افزود: «فشارها بر مقاومت چیز تازه ای نیست اگرچه در سطح بالایی است در هر حال میان قدرت رو به روشد مقاومت و سطح فشارهایی که این مقاومت با آن روبه روست تناسب وجود دارد هر چقدر هم قدرت مقاومت بیش‌تر می‌شود، آزمایش‌ها و چالش‌های آن بیش‌تر می‌شود راهی که مقاومت در پیش گرفته دشوار است، اما به دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی رسیده است».

صفی الدین گفت: «در معنای مالی و اقتصادی ما مورد ظلم واقع شده‌ایم ما و مردم ما و این اتفاقی طبیعی است که باید آن را تحمل کنیم».

این مقام حزب الله درباره ترور شهید سلیمانی و همراهانش گفت: «حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگی بود که حیات و شهادت وی در راه یک آرمان بزرگ بوده است و ساده نیست که چهره حاج قاسم را در هر چیزی که مرتبط با قدس است نبینیم».

او تاکید کرد: «نام حاج قاسم سلیمانی با این مسئله مقدس یعنی مسئله قدس گره خورده است. همه حیات خود در راه دفاع از قدس بوده است. ما به حاج قاسم می‌گوییم چیزی که به خاطرش شهید شدی به اذن پروردگار متعال محقق خواهدشد».

او درباره استقرار نیروهای بین المللی در مرز سوریه با لبنان هم گفت که حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود بیش‌تر از این است که برایش اقدامی شودو  اگر می‌توانستند چنین کاری کنند در اوایل جنگ تابستان ۲۰۰۶ انجام می‌دادند.

صفی الدین گفت: «برخی در داخل لبنان به دلایل سیاسی تلاش می‌کردند یک اتاق عملیات مشترک با آمریکایی‌ها برای کنترل مرز لبنان و سوریه ایجاد کنند اما در این کار ناکام ماندند».

صفی الدین همچنین گفت که در شرایط فشار اقتصادی سنگین بر لبنان این کشور بیش از هر زمان دیگری به از سرگیری روابط خودبا سوریه نیاز دارد و کسانی که مانع این ارتباط حداقل در بعد اقتصادی می‌شوند مسئول فشار اقتصادی بر لبنان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی مقام حزب الله محور مقاومت حاج قاسم روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت

به گزارش قدس آنلاین، با وجود راهپیمایی‌ها و اعتراضات گسترده مردمی در سرتاسر جهان و همچنین ابتکارات سیاسی و حتی تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل (۶ فروردین)، جنایات اشغالگران علیه مردم بی‌پناه فلسطین ادامه دارد.

در این میان، با به بن‌بست رسیدن راه‌های منتهی به آتش‌بس، افق درگیری به‌شدت تیره و تار به نظر می‌رسد. حتی زمزمه‌هایی در مورد انجام عملیات نظامی در رفح به گوش می‌رسد، اقدامی که به واسطه تراکم بالای جمعیت منطقه می‌تواند به فاجعه‌ای تمام‌عیار تبدیل شود. اکنون تنها چیزی که درباره فلسطین جلب توجه می‌کند ادامه کشتار جلادان صهیونیست با حمایت بی‌چون و چرای غرب و چراغ سبز آمریکاست. با هدف شناخت بیشتر و ارزیابی تحولاتی که در این نقطه کانونی می‌گذرد، در ادامه نگاهی به آنچه در هفت ماه بر مردم فلسطین گذشته و دورنمای بحران یاد شده خواهیم انداخت. 

آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری
با گذشت ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه، سازمان‌های بین‌المللی آمار هولناکی از وحشی‌گری صهیونیست‌ها و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین دیروز در آخرین گزارش خود، شمار شهدای غزه را ۳۴هزار و ۱۸۳ نفر اعلام کرد که زخمی‌ها نیز به ۷۷هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل همچنان درخواست‌ها برای توقف این تجاوزات را نادیده گرفته و این در حالی است که حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و اروپا از اسرائیل همچنان ادامه دارد. بنا به گزارش این نهاد، غیرنظامیان فلسطینی در سایه حملات سیستماتیک و وحشیانه ارتش اسرائیل و نسل‌کشی که علیه غزه به راه افتاده بهای بسیار سنگین و بی‌سابقه‌ای را می‌پردازند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اشغالگر تاکنون ۱۵هزار و ۷۸۰ کودک و ۱۰هزار و ۹۱ زن را به شهادت رسانده‌اند. این نهاد در ادامه اعلام کرد: براساس شواهدی که وجود دارد، نیروهای ارتش اسرائیل غیرنظامیان را تبدیل به اهداف «قانونی» خود کرده‌اند، ازجمله بمباران خانه و مراکز غیرنظامی بر سر ساکنان آن‌ها و اعدام میدانی غیرنظامیان خارج از چارچوب قانون. 

میانگین کشتار روزانه ۲۱۲ فلسطینی!
ارزیابی‌های دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه هم نشان می‌دهد به‌طور میانگین روزانه ۲۱۲فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل قتل‌عام می‌شوند که ۷۹نفر از آن‌ها کودک و ۵۰تن زن هستند و این آمار در تاریخ جنگ‌های معاصر رقم بسیار وحشتناکی است. برپایه این گزارش، همچنین روزانه ۳۸۵فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه زخمی شدند.

از سوی دیگر، این نهاد گزارش داد نیروهای اسرائیلی بیش از ۵هزار فلسطینی ازجمله صدها زن را از خانه‌ها و مراکز سرپناهی هنگام تردد در جاده‌ها بازداشت کرده و اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست. اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد شماری از افرادی که توسط ارتش اسرائیل ربوده شده‌اند در زندان‌های این رژیم به قتل رسیده‌اند و بقیه در معرض شکنجه‌های بسیار وحشتناکی قرار دارند.

نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی غزه
در گزارش آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم آمارهایی آمده که قابل توجه است. این گزارش نشان می‌دهد اسرائیل بیش از ۷۰هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته که به نابودی کامل بیش از ۶۰درصد ساختمان‌های نوار غزه انجامیده است. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات آوارگی اجباری علیه مردم فلسطین را در تاریخ معاصر انجام داد؛ جایی که ۲میلیون فلسطینی زیر بمباران و کشتار مجبور به آوارگی شدند و در حال حاضر در مراکز پناهگاهی و چادرها زندگی می‌کنند. بیش از نیمی از این مردم در شهر مرزی رفح مستقر هستند.

رصد هفت موضوع در دورنمای جنگ
موارد گفته شده مروری بود بر آنچه در ۲۰۰ روز گذشته بر مردم غزه گذشته و خسارات و تلفات گسترده‌ای که حملات رژیم صهیونیستی بر جا گذاشته است. با این حال، جنگ هنوز در جریان است و ترسیم دورنمای نبرد خالی از لطف نیست. در زیر به برخی موارد اثرگذار و همچنین تأثیرپذیر از جنگ اشاره می‌شود.
۱. توپ آتش‌بس در زمین اشغالگران : در هفت ماه گذشته، چندین ابتکار سیاسی از سوی طرف‌های جهانی برای یافتن راهی در پایان دادن به تخاصم ارائه شده که همگی آن‌ها به واسطه جنگ‌طلبی شخص نتانیاهو و همچنین سنگ‌اندازی‌های آمریکا به ناکامی کشیده شده است. آخرین مورد، تلاش قطر برای میانجی‌گری در این زمینه بود که با فشارهای واشنگتن ظاهراً به در بسته خورده است. حماس عقب‌نشینی کامل نظامیان اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، آزادی اسرای فلسطینی و برقراری آتش‌بس کامل را به عنوان شروط اساسی خود در رسیدن به آتش‌بس مطرح کرده است. در مقابل، دار و دسته افراطی حاکم بر کابینه صهیونیستی همچنان اندیشه محو حماس و اشغال کامل غزه را در سر می‌پرورانند، موضوعی که تنها بر دامنه جنگ خواهد افزود. 
 

۲. جنون جلاد : پس از گذشت ۲۰۰روز از جنگ غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بی‌اعتنا به انتقادات جهانی و همچنین حجم خسارات و تلفات انسانی، در حال آماده شدن برای انجام حمله گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه هستند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیستی که با مخالفت‌های داخلی گسترده و همچنین با چهار پرونده فساد روبه‌رو است، برای فرار از دادگاه و زندانی شدن، حیات سیاسی خود را به ادامه جنگ گره زده و این در حالی است که حدود ۱.۲میلیون غیرنظامی از ساکنان و آوارگان در رفح مستقر هستند. بنابراین در حال حاضر خطر یک فاجعه بزرگ شهر رفح را تهدید می‌کند و نگرانی‌های جدی درباره سرنوشت آوارگان و ساکنان رفح وجود دارد.
 

۳. احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو: با آغاز طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر که شکست راهبردی نظامی، سیاسی و اقتصادی به اشغالگران تحمیل کرد، برکناری نتانیاهو به عنوان یک مطالبه جدی بر سر زبان‌ها افتاد. در این مسیر بود که روز دوشنبه در پی کناره‌گیری سرلشکر آهارون هالیوا رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و «یهودا فاکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش به‌دلیل شکست در غزه، از احتمال آغاز دومینوی استعفاها در دولت سخن گفته می‌شود. رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند اکنون انتظار می‌رود شاهد کناره‌گیری‌های بیشتری در صفوف افسران ارتش باشیم، روندی که می‌تواند به حوزه سیاسی هم کشیده شده و به حیات سیاسی شخص نتانیاهو پایان دهد.
 

۴. شکاف گسترده در جامعه صهیونیستی: دودستگی شدید در جامعه ساختگی صهیونیست‌ها اکنون به اوج خود رسیده است. موج گسترده اعتراضات خیابانی علیه فساد سیاسی و اقتصادی نتانیاهو که حتی پیش از جنگ هم وجود داشت، همچنان ادامه دارد. به‌تازگی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن ابراز نگرانی در این باره، نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ، اسرائیل را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد. این رسانه افزود: شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه‌رو هستیم.
 

۵. رسوایی اعراب سازشکار : جنگ غزه در کنار ایستادگی مردم غزه یک پرده دیگر هم دارد و آن رسوایی و روسیاهی سران عرب است. هر چند جنایات اشغالگران وقفه‌ای در علنی شدن خیانت کشورهای عربی به آرمان فلسطین و پیشی گرفتن آن‌ها از یکدیگر برای پیوستن به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود، با این حال موضوع همکاری عربستان سعودی، امارات، بحرین و اردن در زمینه ایجاد کریدور زمینی به سرزمین‌های اشغالی با هدف جبران خسارات اقتصادی که اشغالگران به واسطه حملات انصارالله یمن در دریای سرخ متحمل شده بودند، افشای همکاری اردن و حتی عربستان در سرنگونی موشک‌های ایرانی در حمله به اسرائیل و همچنین افشای همکاری مصر با رژیم صهیونیستی در نابودی بیش از هزارو۵۰۰ تونل مقاومت در مجاورت نوار غزه، مؤید خیانت بی‌پایان برخی کشورهای عرب در حق هم‌تباران مسلمان و عرب فلسطینی‌شان است.
 

۶. بی‌اعتباری جهانی اسرائیل: طوفان‌الاقصی در حوزه سیاسی هم علیه رژیم اشغالگر طوفانی به پا کرده و انتظار می‌رود با ادامه جنگ بر این هزینه‌ها افزوده شود. مطرح شدن جدی مطالبه پذیرش عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل و حتی استقبال برخی کشورهای مطرح غربی ازجمله اسپانیا، هلند و ایرلند از این روند، کشیده شدن رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه که با پرونده شکایت آفریقای جنوبی در موضوع نسل‌کشی در غزه و با همراهی ۵۲کشور صورت گرفت و قطع روابط گسترده سیاسی با اسرائیل همه از بی‌اعتباری جهانی این رژیم حکایت دارد. 
 

۷. رسوایی در انتظار صهیونیست‌ها: در کنار همه موارد یاد شده، این روزها موضوع دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند فشارها بر رژیم صهیونیستی را افزایش داده و بر اوضاع جنگ اثر بگذارد و آن هم رسوایی کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه است. کشف ۳۱۰ پیکر از یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر واقع در خان‌یونس روز یکشنبه گذشته در رسانه‌ها جنجال به پا کرد. شواهد نشان می‌دهد در بسیاری از موارد، افرادی که توسط نیروهای اسرائیلی اعدام میدانی شده‌اند در این گورها مدفون شده‌اند. این وقایع برگ دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار می‌سازد و قطعاً بر افزایش فشارها بر این رژیم با هدف پایان دادن به جنایات اثرگذار خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • ژنرال بریک: شکست خوردیم/ باید پایان جنگ را اعلام کنیم