Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص وضعیت تجارت مشترک ایران با این کشور گفت: در سال گذشته ایران حدود 12 میلیارد دلار صادرات به عراق داشت و پیش‌بینی می‌شود که صادرات در سال 99 نیز به همین میزان برسد.

«یحیی آل‌اسحاق»، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: بازار عراق به عنوان یک بازار سنتی و استراتژیک برای ایران به شمار می‌آید و به رغم مشکلات به‌‌وجود آمده پس از شیوع بیماری کرونا برای اقتصاد عراق، پیش‌بینی می‌شود که صادرات ایران به عراق در سطح سال گذشته حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مرزهای شمالی ایران با عراق مانند، باشماق، پرویزخان و سایر مرزهای اقلیم باز هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه داد: مذاکرات در خصوص مسائل بهداشتی برای بازگشایی مرزهای جنوبی ایران و عراق نیز ادامه دارد.

آل‌اسحاق خاطرنشان کرد: روزانه بین 1800 تا 2500 کامیون از مرزهای ایران و عراق تردد و انواع کالاهای مورد نیاز را جابه‌جا می‌کنند.

او در خصوص شائبه ایجاد شده در خصوص کیفیت پایین محصولات صادراتی ایران نیز گفت: این موضوعات صحت ندارد و تاکنون چنین چیزی از تجار عراقی شنیده نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در پاسخ به این پرسش که صادرات برق ایران و تمایل عراق برای واردات از عربستان نیز گفت: عربستان توان تامین برق مورد نیاز عراق را ندارد و زیرساخت‌ها برای صادرات برق این کشور به عراق، وجود ندارد. از طرفی آمریکا تلاش دارد که عراق را وادار به توقف واردات برق از ایران کند که این مساله با ناتوانی تولید برق عربستان، امکان ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خاتمه اظهار کرد: عراق به برق ایران نیاز دارد و نمی‌تواند جایگزینی پیدا کند و همین مساله موجب می‌شود که صاردات برق ایران به این کشور ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران ایران و عراق عراق بازرگانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری

تین نیوز

جلسه بررسی برنامه های اجرایی شرکت مترو تهران در خط 6 ومرور جدول زمان بندی اهداف تعیین شده، با حضور مدیرعامل شرکت مترو، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران مربوطه انجام شد؛ طبق این برنامه ، اولویت فعالیت های اجرایی خط 6 در سال جاری، اتمام عملیات اجرایی 4 ایستگاه باقی مانده خط مذکور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) طی جلسه برگزار شده در خصوص اهم اقدامات خط 6 مترو در سال 1403 که با حضور مهندس "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام شد، مسائل مختلفی از جمله افتتاح ایستگاه های باقی مانده و ورودی های جدید، پایانه مترویی دولت آباد و پروژه توسعه جنوبی خط 6 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث ایستگاه های پروژه توسعه جنوبی خط 6 (از دولت آباد تا شهرری)، اولویت اصلی اقدامات متناظر با این خط در سال جاری را تکمیل 4 ایستگاه باقی مانده بخش اصلی خط 6 (سرباز، استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای هفدهم شهریور) برشمرد و خواهان ارائه برنامه جدید برای تکمیل ایستگاه های خط مذکور شد.

گفتنی است در بخش اصلی خط 6 مترو تهران، غیر از 4 ایستگاه باقی مانده که مربوط به بخش های میانی و جنوبی این خط می شود، پروژه توسعه جنوبی خط نیز دنبال می شود که اسفندماه سال گذشته عملیات حفاری مکانیزه آن به پایان رسید و از سال جاری، مرحله تکمیل ایستگاه های آن با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری
  • ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند