Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:24:16 GMT

طرز تهیه شکلات سوئیسی خانگی با کمترین هزینه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۱۴۵

طرز تهیه شکلات سوئیسی خانگی با کمترین هزینه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شکلات سوئیسی یکی از خوشمزه‌ترین و شیک‌ترین شکلات‌ها است که می‌توانید از آن در انواع مراسم‌های شادی استفاده کنید. بعضی افراد این شکلات را به عنوان یک شکلات کلاسیک و شیک می‌شناسند که در انواع مهمانی‌ها از آن می‌توان استفاده کرد.

یکی از طرفداران اصلی شکلات‌ها کودکان هستند، ولی تنها کودکان نیستند که از انواع شکلات‌ها استقبال می‌کنند بلکه جوانان و افراد میانسال و سالخورده نیز به خوردن شکلات از خود اشتیاق نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکلات‌های کاکائویی یکی از مواد خوراکی خوشمزه و رقیب غیرقابل شکست است. شکلات‌هایی که دارای کاکائو هستند جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارند که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. شکلات‌های کاکائویی دارای انواع و اقسام مختلفی می‌باشند که به شکل‌های متنوعی وارد بازار شده اند.

شکلات سوئیسی نیز یکی از انواع شکلات‌های کاکائویی است که بسیار طعم لذیذی دارد. شما با استفاده از مواد اولیه‌ای که در این گزارش ذکر کرده ایم می‌توانید در خانه و با کمترین هزینه این شکلات خوشمزه را تهیه کنید و شادی را برای کودکان خود به ارمغان بیاورید.


مواد لازم

شکلات تخته‌ای: ۳۰۰ گرم
پودر شکر: ۱۰۰ گرم
قهوه:۱ قاشق مربا خوری
گردوی خرد شده: ۱۰۰ گرم
کره: ۷۵ گرم
خلال پسته: به مقدار لازم
خلال بادام: به مقدار لازم
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
ژلاتین: ۱ ورق
آب جوش: ۴ قاشق غذاخوری
بیسکویت خرد شده: ۵۰ گرم
کاکائو: ۴ قاشق غذاخوری
شیر خشک: ۱ قاشق غذا خوری

مراحل پخت

کره و پودر قند را باهم مخلوط کنید.

تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

سپس قهوه، کاکائو، شیر خشک را به مواد اضافه کنید.

شکلات تخته‌ای را که به صورت بن ماری آب کرده اید به مواد اضافه کنید.

در مرحله آخر گردو و بیسکویت را اضافه کنید.

مواد آماده شده را در یک سینی ۱۵*۲۰ پهن کنید و سپس سس شکلات را روی آن بریزید و با خلال پسته و بادام آن را تزئین کنید.

سپس به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید.

بعد از این زمان می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف برش دهید.

طرز تهیه سس شکلات:
کره را به همراه کاکائو را روی حرارت غیر مستقیم آب کنید.

سپس پودر قند را اضافه کنید.

بعد آبجوش را اضافه کنید و سپس ورق ژلاتین را اضافه کنید.

سپس تمامی مواد را خوب هم بزنید.

سس شکلات نباید غلیظ باشد.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی طرز تهیه اضافه کنید شکلات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام

کله کنجی یکی از شیرینی‌های سنتی و خوشمزه استان ایلام است که از ترکیب کنجد و خرما تهیه می‌شود. این شیرینی به دلیل طعم و عطر بی نظیرش، طرفداران زیادی در سراسر ایران دارد. کله کنجی به عنوان یکی از سوغاتی‌های ایلام نیز شناخته می‌شود.

با کُنجی (گِمِگَه) یکی از سوغات‌های خوشمزه استان ایلام آشنا شویم.

 

 

کله کنجی یک نوع حلوای شیرین و خوشمزه است که در شهر ایلام وجود دارد و به عنوان یکی از شیرینی‌های محلی این منطقه شناخته می‌شود. مردم ایلام در بیشتر فصول از این شیرینی استفاده می‌کنند. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن شامل کنجد و خرمای خشک (قصب، زی، زهدی و یا زاهدی) می‌شود. این شیرینی حاوی انرژی و مواد مغذی زیادی است. خرما به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه انواع نان‌ها و شیرینی‌های سنتی ایرانی بسیار محبوب است و نشانگر ارزش غذایی بالا و فرهنگ غذایی سالم اجداد است.

برای تهیه کله کنجی، از خرمای خشک (ژی) و کنجد استفاده می‌شود. بخش دشوارتر در تهیه این شیرینی، کوبیدن مواد درون یک وسیله به نام چالگ و میه کت است. این عمل نیازمند انرژی و قدرت نسبتاً زیادی است. با این حال، از آنجایی که همه افراد به راحتی این وسیله را در اختیار ندارند و ممکن است بخواهند این شیرینی خوشمزه استان ایلام را خودشان تهیه کنند، می‌توانند از چرخ گوشت استفاده کنند.

این روش، امکان دستیابی به طعم مشابه با استفاده از چالگ و میه کت را فراهم می‌کند، اگر چه شاید به پای چالگ و میه نرسد. دلیل استفاده از چالگ و میه کت در درست کردن شیرینی کله کنجی، به دلیل بهبود فرایند تهیه و روغن انداختن آن است که تنها با کوبیدن مواد اولیه می‌توان به نتیجه مطلوب و مورد نظر به دست آورد.

مهم‌ترین دلیل مصرف این شیرینی، انرژی فوق العاده و عدم حضور چربی‌های مضری است که اغلب در اکثر شیرینی‌های دیگر مشاهده می‌شود.

مواد لازم کله کنجی:

کنجد                            ۵۰۰ گرم
 خرما خشک                 ۱ کیلو گرم

طرز تهیه کله کنجی:

برای تهیه‌ی کله کنجی، ابتدا کنجد‌ها را بشویید سپس اجازه دهید تا آب آن به خوبی گرفته شده و خشک شوند.

در همین حین خرما‌ها را نیز بشویید و در آبکش بریزید و اجازه بدهید آب اضافی آن‌ها خارج شود. سپس هسته‌های آن‌ها را جدا کنید؛ و آن‌ها را داخل هاونگ بکوبید.

تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار بدهید و کنجد‌های خشک شده را داخل آن بریزید و آن‌ها را هم بزنید تا بو داده شوند دقت کنید که نسوزند، رنگ آن‌ها که کمی تغییر کرد کافی است.

خرما‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و حسابی با هم مخلوط کنید و تفت بدهید حدود ۵-۱۰ دقیقه زمان لازم است تا کنجد و خرما به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند. زمانی که کاملا مخلوط و یکدست شدند. می‌توانید برای نرم‌تر شدن و منسجم شدن آن‌ها را داخل چرخ گوشت بریزید و ۲-۳ بار چرخ کنید تا کاملا منسجم و یکدست شود و چسبندگی لازم را به دست بیاورد.

اجازه بدهید مخلوط خرما و کنجد خنک شود، سپس آن را روی سطح کار آشپزخانه پهن کنید و قطر آن را به ۲ میلیمتر برسانید و به شکل دلخواه برش و یا قالب بزنید. می‌توانید آن‌ها را به اندازه‌ی گردو گرد کنید.

در پایان می‌توانید برای تزیین آن را داخل کنجد بو داده و یا پودر پسته، پودر گردو، پودر نارگیل و حتی پودر دارچین بغلتانید و یا روی آن‌ها بپاشید. به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد به راحتی تزیین می‌شود و مواد به آن می‌چسبد.

آن را در یخچال قرار بدهید و با چای و دمنوش مناسب میل کنید.

نکاتی برای درست کردن کله کنجی:

• برای تهیه کله کنجی می‌توانید از خرما زاهدی تازه استفاده کنید، خرما‌ها نباید خیلی خشک و سفت باشند.

• اگر می‌خواهید شیرینی شما شیرین‌تر باشد، می‌توانید مقدار شکر را در آن افزایش دهید.

• برای اینکه شیرینی شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید مقداری پودر هل یا پودر دارچین به آن اضافه کنید.

• کله کنجی را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت چند روز در یخچال نگهداری کنید.

خواص کله کنجی:

کله کنجی یک شیرینی مقوی و سرشار از مواد مغذی است. این شیرینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین‌های گروه B است. کله کنجی همچنین دارای طبع گرم است و برای افرادی که در فصل زمستان دچار سرماخوردگی و آنفلونزا می‌شوند، مفید است.

شیرینی کله کنجی طبع گرمی دارد و برای فصل‌های سرد سال بسیار مناسب است. این شیرینی انرژی زا است و می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا عصرانه سالم و مقوی مصرف شود.

در پایان:

شیرینی کله کنجی یک شیرینی سنتی و سالم است که از مواد اولیه طبیعی تهیه می‌شود. این شیرینی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. خرما منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، آهن و منیزیم است. کنجد نیز منبع خوبی از پروتئین، چربی‌های سالم، کلسیم و منیزیم است.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • معایب دستگاه جوش لیزر چیست؟
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • تامین تدریجی قند خون در ماه مبارک رمضان با خرما
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار