Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت کشتی گفت: در چرخه انتخابی دست سرمربی بسته نمی‌شود و خیلی راحت می‌تواند کشتی‌گیر مورد علاقه‌اش را از دل چرخه در بیاورد.

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی کشتی اظهار داشت: این چرخه انتخابی به اتفاق نظر همه رؤسای هیأت‌ها به تصویب رسیده است. پای صحبت اهالی کشتی بنشینید، همه با این چرخه انتخابی موافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این انتخابی همه کشتی‌گیران یکسان دیده می‌شوند و هر کس که از دل انتخابی خارج شود، توانایی‌های خودش را نشان داده است.

وی افزود: من در جلسه معرفی این چرخه چند نکته داشتم، یکی از آنها اینکه مسابقات قهرمانی کشور ارزشمند می‌شود ولی تعداد شرکت‌ کنندگان در آن زیاد است و باعث آسیب دیدن کشتی‌گیران می‌شود. 

 

اشکانی در خصوص بسته شدن دست مربیان در این چرخه انتخابی عنوان کرد: من موافق نیستم که دست سرمربیان بسته می‌شود. مربیان خیلی راحت می‌توانند نفرات مورد نظرشان را از دل چرخه دربیاورند.

وی در رابطه با اختلافات پیش آمده بین سرمربیان و رئیس فدراسیون گفت: این اتفاق در یک خانواده رخ داده و سوءتفاهم‌هایی که پیش آمده حل می‌شود و رسانه‌ها نباید به آن پر و بال دهند. کشور ما غنی از کشتی‌گیران و مربیان باتجربه است و همیشه نشان داده‌اند که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اشکانی ورزشی کشتی اشکانی چرخه انتخابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است

همه ما وقتی کلمه خواب زمستانی به گوشمان می خورد، اولین حیوانی که در ذهن‌مان مجسم می‌شود، خرس است، در حالی که انوع گونه‌های جانوری از دوزیستان و خزندگان تا برخی پرندگان نیز به خواب زمستانی می‌روند.

به گزارش ایسنا، حالت سکون شبیه خواب است که برخی گونه‌های موجودات زنده هنگام کاهش دمای محیط زندگی خود در فصل زمستان به آن روی می‌آورند. جانداران با این کار از خود در برابر سرما محافظت می‌کنند و نیازشان به غذا را کاهش می‌دهند. دمای قلب و تنفس آن‌ها نیز بسیار کاهش می‌یابد.

در خواب زمستانی بدن جاندار بر اثر پایین آمدن دمای عادی خواب می‌رود و ضربان جاندار در این حالت به انرژی اندکی برای زنده ماندن نیاز دارد و می‌تواند تنها با مصرف چربی موجود در بدنش زنده بماند. بر این اساس جانداران خواب رفته می‌توانند در سرمای زمستان هنگامی که غذا نایاب می‌شود، زنده بمانند.

 برخی پرندگان همچون «بادقپک»، برخی پستانداران مانند خفاش، سنجاب، خرگوش، خارپشت و موش خرمای کوهی از جمله جانداران خونگرمی هستند که به خواب زمستانی می‌روند. بیشتر این جانداران در فصل پاییز مقدار زیادی غذا می‌خورند. این غذا در بدن جانداران به شکل چربی ذخیره می‌شود و در دوره خواب زمستانی انرژی آن‌ها را تامین می‌کند. خواب پرندگان و پستانداران به خواب رفته در دوره خواب زمستانی به‌صورت پیوسته نیست. به جای این کار آن‌ها در چند نوبت به خواب زمستانی عمیق می‌روند که در طول خواب بعضی مواقع نیز بیدار می‌شوند.  

این جانداران می‌توانند در هر زمان که بخواهند خود را از خواب زمستانی بیدار کنند. احتمال دارد آن‌ها با گرما و حرارت بیدار شوند. برخی از جانداران به خواب رفته نیز مقداری غذا در غارها و سوراخ های خود پنهان می‌کنند تا هنگام بیداری استفاده کنند.

دانشمندان در مورد اینکه خواب زمستانی خرس‌ها خواب واقعی است یا خیر، متفق القول نیستند. بسیاری از دانشمندان خرس‌ها را جزو جانداران دارای خواب زمستانی به شمار نمی‌آورند چون دمای بدن آن‌ها هنگام سکون به مقدار کمی کاهش می‌یابد. آن‌ها همچنین به این مساله استناد می‌کنند که می‌توان خرس را از خواب زمستانی به‌راحتی بیدار کرد. با این حال بسیاری دیگر از دانشمندان بر این باورند که خرس ها دارای خواب زمستانی واقعی هستند چون میانگین ضربان قلب خرس هنگام خواب زمستانی به کمتر از نصف میانگین ضربان عادی آن می‌رسد.

این دانشمندان بر این باورند که دمای بدن خرس هنگام سکون بالا است چرا که بدن این جاندار بزرگ است و همانند سایر جانداران دارای خواب زمستانی که بدن کوچکی دارند، دمای زیادی از دست نمی‌دهد.

برخی دوزیستان مثل قورباغه‌های سمی و غیر سمی همچنین برخی خزندگان مانند مارمولک، مار و لاک پشت نیز از جمله جانداران خونسردی هستند که به خواب زمستانی می‌روند. دمای بدن این جانداران با تغییر دمای محیط تغییر می‌کند. هنگامی که آب و هوای سرد باعث کاهش دمای بدن این جانداران می‌شود، آن‌ها به خواب زمستانی می‌روند.

به گزارش سازمان حفاطت محیط زیست دوزیستان و خزندگان تنها در صورتی از خواب زمستانی بیدار می‌شوند که دمای محیط به اندازه‌ای بالا برود که بتواند بدن آن‌ها را گرم کند. برخی گونه‌های خفاش در طول روز ساکن هستند. برخی انواع پرندگان نیز مانند مرغ مگس‌خوار در طول روز فعال هستند و در طول شب به حالت سکون می رسند. فعالیت این گونه حالت‌ها را خواب زمستانی روزانه می‌گویند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است
  • نقش برجسته‌های سولک میراثی تاریخی از دوره اشکانی + فیلم
  • دعای روز شانزدهم ماه رمضان+صوت و ترجمه
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • جنجال در کشتی؛ قاسم‌پور: برخی مربیان حد و حدود خود را بدانند
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم
  • حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است
  • برای عدم تکرار اشتباه آتن در ۸۶ کیلو انتخابی برگزار شود