Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد فرشیدیان با بیان اینکه از این تعداد، نتیجه آزمایش یک نفر مثبت اعلام شد، اگفت: کارگران ساختمانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند می‌توانند به مراکز پیش‌بینی شده برای انجام آزمایش مراجعه کنند.

او افزود: هم‌اینک در استان فارس ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی وجود دارد که حدود ۱۷۰ هزار نفر از آن‌ها کارگر ساختمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگران با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه‌اند، گفت: به سبب اینکه گذران زندگی این کارگران به دستمزدی است که روزانه دریافت می‌کنند، شیوع ویروس کرونا به آن‌ها آسیب بسیاری وارد کرده است.

فرشیدیان ادامه داد: تا کنون کمک‌هایی هر چند محدود با همکاری و همراهی جمعی از خیران جمع‌آوری شد و در اختیار کارگران قرار گرفت که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر خیران و کمیته امداد شاهد افزایش این حمایت‌ها باشیم.

۶۰ هزار کارگر در فارس بیمه هستند

او، یکی از دغدغه‌های کارگران ساختمانی و فصل را برخورداری از بیمه دانست و گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی در این استان، ۶۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود ۵۰ هزار نفر آن‌ها کارگران ساختمانی هستند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی فارس اضافه کرد: کارگران بدون بیمه می‌توانند در شیراز به کانون انجمن صنفی واقع در میدان دفاع مقدس، جنب پارک مروارید و در شهرستان‌ها به دفاتر این انجمن مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

فرشیدیان ادامه داد: پس از ثبت نام آن‌ها در پورتال سازمان تامین اجتماعی، از آن‌ها به شکل تئوری و عملی، امتحان ساختمانی به عمل می‌آید، پس از پذیرش و قبولی در آزمون برای آن‌ها کارت مهارت صادر می‌شود و به دنبال آن نیز برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کارگر ساختمانی سپاه بقیه الله آزمایش کرونا بیمه تامین اجتماعی کارگر ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال رشد تولید و مهار تورم اقدامات ارزنده‌ای انجام شد و در تمام بخش‌ها رشد تولید داشتیم، گفت: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است که یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی پس از تجدید میثاق کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آرمان‌های امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در آغاز هفته کارگر توفیق داریم تا در حرم حضرت امام خمینی (ره) حاضر شویم تا تجدید میثاقی با آرمان‌های امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: امسال هفته کارگر پس از ۲ حادثه مهم طبیعی به وقوع پیوسته است؛ نخست روز قدس که جلوه‌ای دیگر پیدا کرد و تبدیل به هفته جهانی قدس شد. اتفاق دیگری که رخ داد کار بزرگی بود که رزمندگان اسلام در سپاه انقلاب اسلامی انجام دادند آن هم تحقق وعده صادق بود، البته این اقدام بخش اندکی از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود که به فضل الهی در یک اقدام بسیار مؤثر ابهت پوشالی را در هم فرو ریختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امام ما در جغرافیای سیاسی، دفاعی و اداری جهان طرحی نو درانداختند و هیچ واژه‌ای در بیان این همه منزلت امام (ره) بالاتر از بیانات مقام معظم رهبری نیست که فرمودند امام روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا فانی ناپذیر است. اکنون راه امام راه ماست. هدف امام هدف ماست. امیدواریم ایران همواره در نسل‌های مختلف پایدار و ماندگار باشد.

مرتضوی بیان کرد: نکته دیگر شعار سال است که مقام معظم رهبری فرمودند. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است. یکی از ارکان اصلی جهش تولید که امروز گرد هم آمدند کارگران و کارفرمایان هستند. در سال رشد تولید و مهار تورم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت و در تمام بخش‌ها ما رشد تولید داشتیم و این را نه تنها مراکز داخلی بلکه مراکز خارجی مانند بانک جهانی نیز به آن اذعان دارند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین ۶ درصد رشد اقتصادی داشتیم و تورم نیز سیر نزولی را طی کرد. نکته دیگر موضوع تجلیل از کارگران است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم به کار و هم به کارگر ارج می‌نهد و من به عنوان کوچک‌ترین کارگزار ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام افتخار به دست کارگران بوسه می‌زنیم. تمام تلاش دولت این است که بتوانیم معیشت جامعه کارگری را ارتقا دهیم.

وزیر کار درباره اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: با مشارکتی که با شرکای خود در شورای عالی کار داشتیم توانستیم برای سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۹ درصد حداقل حقوق کارگران را افزایش دهیم. دولت و وزارت تعاون برای بهداشت و درمان کارگران برنامه‌های متنوعی دارد. تقریباً در تمام کارگاه‌های دارای ۵۰ کارگر مراکز بهگر، پزشکی و درمانی طراحی شده است.

مرتضوی تاکید کرد: تمام جامعه ایرانی (۹۰ درصد) امروز از بیمه درمانی پایه برخوردار هستند و وزارت تعاون برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری بیمه تکمیلی پیش‌بینی شده که روز گذشته در هیأت امنا برای آن تصمیم‌گیری شد تا ۳۵ درصد خدمات و منابع بیمه‌های تکمیلی افزایش پیدا کند.

وی گفت: تأمین معیشت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی عملیاتی شده است و در مرحله نخست طرح فجرانه اقداماتی خوبی انجام دادیم. در اجرای قانون جوانی و جمعیت تعداد یک میلیون مادری که باردار یا دارای کودک شیرخوار در دهک یک تا سه درآمدی قرار دارند تحت پوشش‌های ویژه قرار گرفتند و اقدامات مهم و مؤثر دیگری صورت خواهد گرفت.

کد خبر 747212

دیگر خبرها

  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز