Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: در سال جهش تولید برای ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در هرمزگان هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در نشستی که با حضورفریدون همتی ،  محمد امید ، علی باقرزاده ، عبدالرسول دریایی و دیگر مسئولان مرتبط برگزار شد،اجرای طرح های توسعه پرورش ماهی در هرمزگان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در خصوص این نشست، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان هرمزگان در زمینه پرورش ماهی و همچنین سیاست های برنامه ششم توسعه، تاکنون برای پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در هرمزگان، پروانه تاسیس برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی های صیادی، صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید برای ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در هرمزگان هدف گذاری شده است و در این راستا اقدامات لازم جهت تامین اعتبار، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز انجام می‌شود.

همتی مشارکت صیادان و تعاونی های صیادی در اجرای طرح‌های پرورش ماهی را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به تجربه خوبی که صیادان در این زمینه دارند، سیاست‌های مناسبی را جهت تشویق و حمایت لازم برای استفاده از ظرفیت آنان در زمینه پرورش ماهی در نظر گرفته‌ایم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از محل منابع توسعه روستایی، تامین ارز دولتی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز از اقدامات حمایتی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه پرورش ماهی با استفاده از ظرفیت صیادان، توسط سازمان شیلات تهیه و به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارائه خواهد شد و در قالب این طرح اقدامات مناسبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این نشست ضمن تاکید بر پیگیری توسعه پرورش ماهی و همچنین آموزش صیادان توسط سازمان شیلات برای مشارکت در این طرح، اظهار داشت: از محل منابع توسعه روستایی، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای طرح‌های خاص در کشور در نظر گرفته شده است، که پرورش ماهی نیز از جمله این طرح‌های خاص محسوب می‌شود و می توان تسهیلات مورد نیاز را از این محل برای اجرای این طرح ها پرداخت کرد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهی در هرمزگان توسعه روستایی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون اوقاف و امور خیریه استان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با سرمایه گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل بندر چارک خلیج فارس اجرایی شده و در مرحله اول این طرح سال گذشته ۱۰ قفس با ظرفیت هزار تن افتتاح شد.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه امسال هم ۱۰ قفس دیگر با ظرفیت هزار تن افتتاح خواهد شد افزود: پرورش سالانه پنج هزار تن ماهی هدف گذاری شده و در افق چشم انداز ۱۰ ساله تمام زنجیره تولید، پرورش، فرآوری، توزیع و خوراک آبزیان در کنار ایجاد فرصت‌های گردشگری دریایی در دستور کار است.

او ادامه داد: در این طرح ماهی دریایی سی بس پرورش داده می‌شود که در دوره رشد یک ساله این ماهی‌ها به وزن حدود یک کیلوگرم می‌رسند.

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران