Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:43:16 GMT

حمایت مسجد کوچک ادیب از ۴۰ خانواده نیازمند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۶۸۳

حمایت مسجد کوچک ادیب از ۴۰ خانواده نیازمند

حجت‌‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه خدمت به محرومان با کمک‌های کم هم قابل انجام است، گفت: در این راستا، نمازگزاران مسجد کوچک ادیب ۴۰ بسته ارزاق را در ماه مبارک رمضان تهیه و میان خانواده‌های نیازمند توزیع کردند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «رحمت الله شفیعی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه کمک به نیازمندان ثوابی عظیم دارد زیرا دل چند بنده خدا شاد می شود و خداوند این کار را بسیار دوست دارد، اظهار کرد: خداوند در قرآن در این باره فرموده است: «مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ؛ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست» (سوره بقره، آیه 261).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد کوچک ادیب تصریح کرد: اهمیت کمک به نیازمندان به اندازه ای است که گاهی مشاهده می شود افرادی که از نظر مالی، در سطحی متوسط هستند نیز در این کار خیر شریک می شوند و باید دانست که گاهی همین کمک های کوچک توانسته گره های زیادی را باز کند.

 

وی افزود: نمازگزاران مسجد کوچک ادیب (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، نرسیده به پل آهنگ) بر همین اساس 40 بسته ارزاق را تهیه و میان نیازمندان توزیع کردند تا روشن شود مسجدی ها در کمک به خانواده های مستضعف همیشه جلودار هستند و کاری به کوچکی یا بزرگی مسجدشان ندارند.

 

شفیعی درباره اقدامات این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا گفت: در این مسجد همه روزه به روی مردم باز بوده است تا بتوانند نمازهای یومیه را به صورت فرادی اقامه کنند و اهالی آن در سمپاشی محلات قیام و مشهدی رحیم مشارکت دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم احیای شب های قدر نیز با رعایت فاصله اجتماعی و سایر مسائل بهداشتی و به مدت دو ساعت در مسجد کوچک ادیب برگزار شد و الحمدالله مشکل پزشکی برای هیچ فردی پیش نیامد. نماز جماعت نیز طبق روال گذشته در این خانه خدا اقامه می شود و سایر برنامه های قرآنی و عبادی فعلا طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش همدلی و مواسات کمک مومنانه توزیع بسته ارزاق مسجد تراز اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

افشین صالحی نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان جیرفت برگزار شد، گفت: در وضعیت اقتصادی جامعه، کمک به خانواده مددجویان، خصوصا تدارک اشتغال برای آنان و نیز جذب کارآفرینان، اقدامی مهم است و این فعالیت‌ها بدون تردید در دوره جدید جدی گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت‌گرفته در انجمن حمایت زندانیان جیرفت قابل تأمل است؛ ولی همچنان انتظارات را برآورده نمی‌کند، بیان داشت: ابتدا باید خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند، شناسایی شوند و سپس حمایت شده و مرتبا مورد سرکشی قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به لزوم توجه به خانواده زندانیان و نیاز به فعالیت جدی انجمن حمایت زندانیان، تصریح کرد: مدیرعامل جدید انجمن، چهره‌ای جوان، دلسوز و پر تلاش است و با توجه به تجارب و حسن شهرت در این سمت قرار گرفته است. 

 وی بیان کرد: در زمان کنونی، لازم است با فعالیتی مضاعف در حوزه حمایت‌ها از خانواده زندانیان پیش برویم. 

در این آیین از خدمات مسعود فاطمی قدردانی و حامد دلفاردی به سمت مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • اصفهان به رنگ نجوم