Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:46:37 GMT

گنبد «پیر محله» و پل خشتی «تمیجان» رودسر از زباله پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۸۲۷

گنبد «پیر محله» و پل خشتی «تمیجان» رودسر از زباله پاکسازی شد

لیلا رئوف در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: به همین مناسب پاکسازی گنبد «پیر محله» بخش مرکزی رودسر از وجود زباله پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه این گنبد متعلق به دوره صفویه کیایی، افزود: ضلع جنوبی این گنبد دارای محراب بوده و پله گردی از داخل دیوار به داخل گنبد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئوف با اشاره به اینکه سازه این گنبد از خشت و آجر است که در سال‌های اخیر توسط میراث فرهنگی دو مرحله مرمت و بازسازی شده است، گفت: قدمت این گنبد به ۶۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه به مناسبت هفته میراث پاکسازی دو بنای شاخص شهرستان رودسر یعنی گنبد «پیر محله» و پل خشتی «تمیجان» را در دستور کار قرار داده شده است، گفت: هدف از اجرای پاکسازی این بناها، اطلاع رسانی به نسل جوان است که حفاظت از بنای تاریخی را جز وظایف همگان است.

رئوف خاطر نشان کرد: پل خشتی «تمیجان» و گنبد «پیر محله» به خاطر منحصر به فرد بودن جز بنای شاخص شهرستان هستند که برای شناسایی و محافظت از این بناها هر فرد یک حافظ شخصی باید باشند.

کد خبر 4930038

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان رودسر بناهای تاریخی ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام کمک به نیازمندان بیرجند مواسات زلزله روابط عمومی پیر محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • پاکسازی حریم جاده همدان - کبودراهنگ از زباله
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی