Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبعلی حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: لارو ماهی کپور و آمور به منظور تولید بچه ماهی توسط جوامع روستایی در استخرهای خاکی شهرستان هیرمند رهاسازی شده است.

وی گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق شعار جهش تولید با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه و با هدف تامین بچه ماهی موردنیاز بهره‌برداران ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه لارو ماهی کپور و آمور در پنج باب استخر خاکی هیرمند رهاسازی شد که این امر زمینه اشتغال هرچه بیشتر جوامع روستایی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره شیلات هیرمند افزود: تداوم آموزش‌های فنی در راستای توانمندسازی و افزایش آگاهی تولیدکنندگان گامی موثر در جهت توسعه فعالیت‌های آبزی پروری و رونق تولید خواهد بود که در دستور کار این اداره قرار دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

شهرستان هیرمند واقع در ۲۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بچه ماهی هیرمند سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بچه ماهی هیرمند سازمان شیلات ایران سیستان و بلوچستان بچه ماهی هیرمند سازمان شیلات ایران سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است