Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@01:33:19 GMT

عملیات سمپاشی بهاره درختان شهر سنندج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۸۵۱

عملیات سمپاشی بهاره درختان شهر سنندج آغاز شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هر ساله در فصل بهار در راستای پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان شهرداری سنندج در چندین مرحله عملیات سم پاشی درختان در سطح شهر را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار در کنار بهبودی شادابی و رشد درختان مانع از طغیان شته ها و به تبع آن رضایتمندی مردم می شود، این مهم امسال نیز در سطح شهر در حال انجام است.

سمپاشی با استفاده از سموم گیاهی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در این باره می گوید: عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک آغاز شده است.

شرمین شریفی تصریح کرد: این مهم در راستای کنترل آفات گیاهی، پیشگیری از طغیان شته‌ها،  حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان و همچنین حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفات درختان سطح شهر هر ساله در چند مرحله  عملیات سمپاشی درختان انجام می‌شود.

شریفی اظهار داشت: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه با دستگاه توربولاینر توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج و همکاری مناطق انجام می‌شود.

سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه انجام می‌شود

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله آفات مهم گیاهی درختان فضای سبز شهری شته‌ها، پسیل، شپشک و نخودی هستند که آفت شته سیاه به عنوان آفت غالب که از شیره گیاهی تغذیه نموده که این شته‌ها هیچگونه ضرر انسانی ندارند.

شریفی گفت: برای انجام عملیات سمپاشی از سم پالیزین استفاده می‌شود که علاوه بر نداشتن آسیب‌های زیست محیطی هیچ‌گونه آسیبی برای شهروندان ندارد.

وی گفت: سمپاشی درختان به مدت 10 شب و هرشب از ساعت 22 الی 6 صبح انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: از  پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی در معابر اصلی خودداری نموده و همچنین درب و پنجره‌های مشرف به  معابر اصلی را ببندند.

انتهای پیام/71/2330

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست سنندج فضای سبز سمپاشی سمپاشی درختان عملیات سمپاشی پایه ارگانیک انجام می شود سازمان سیما سطح شهر شته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است

امام جمعه سنندج گفت: تلاش و زحماتی که مدیریت شهری طی یکی دو سال اخیر در حوزه عمران شهری انجام داده است، کاملاً مشهود و غیرقابل انکار بوده و مصداق واقعی تبدیل شعار خدمت به عمل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، ظهر امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: خداوند در بین تمام مخلوقات خود امتیاز ویژه‌ای به انسان‌ها داده و بشر را اشرف مخلوقات خود دانسته است و کسانی که در مسیر خدمت به مردم، کار جهادی انجام می‌دهند، جای تقدیر دارند.

وی با تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم کردستان در عرصه‌های سرنوشت‌ساز به ویژه انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲، افزود: پیروز اصلی میدان انتخابات مردم هستند که با مشارکت حماسی خود در تعیین سرنوشت‌شان، حضوری تأثیرگذار و معنادار داشتند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: تلاش و زحماتی که مدیریت شهری سنندج طی یکی دو سال اخیر در حوزه عمران شهری انجام داده است، کاملاً مشهود و غیرقابل انکار بوده و مصداق واقعی تبدیل شعار خدمت به عمل است.

ماموستا رستمی احداث پارک‌های بزرگ و چندین پروژه عمرانی و اقدامات مختلف فرهنگی را در شهر سنندج قابل تقدیر دانست و گفت: خدمت به جامعه بشریت از بزرگترین عبادات الهی است و این روند خدمت‌گذاری و عمران شهری که در شهر سنندج شروع شده است، باید در سال‌جاری با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: کارهای خوبی در این دوره به ویژه در زمینه توسعه فضای سبز، آسفالت، پروژه‌های عمرانی و به‌روزرسانی حقوق پرسنل انجام شده است، اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید با سعه صدر و برنامه‌ریزی، زمینه رفع آن‌ها فراهم شود.

همه در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: طی ۱۰ سال اخیر بیشتر شعارهای سال رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید و اقتصاد بوده است که همه باید در راستای عملیاتی شدن این شعار تلاش کنیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: عملیاتی شدن این شعار قطعاً مسیر سعادت جامعه را تحقق می‌بخشد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های علمی و امکاناتی به ویژه ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی و علما برای جامه عمل پوشاندن به این شعار بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» وابستگی را به خارج از مرزهای کشور کم می‌کند و تولید را رونق می‌بخشد و در نهایت منجر به استقلال کامل در حوزه اقتصاد خواهد شد.

کد خبر 739938

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج