Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کادر پرستاری شاغل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شامل ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متشکل از پرستار، کارشناس هوشبری و کمک بهیار است.
دکتر حمید رضا صالح مقدم افزود: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از کل کادر پرستاری شاغل در دانشگاه  علوم پزشکی مشهد دانش آموخته رشته پرستاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چهار هزار و ۳۰۰ نفر از پرستاران این دانشگاه در بیمارستانهای کلانشهر مشهد فعالیت دارند و بقیه در ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمت می‌کنند. 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۱۵۰ پرستار در مشهد به این بیماری مبتلا شده‌اند که خوشبختانه همه آنها بهبود یافته‌اند.
صالح مقدم افزود: در دوران کرونایی بیش از  ۲۰۰ پرستار و کمک پرستار جدید به منظور رفع کمبود نیروی پرستاری در مقابله با کرونا در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) مشهد ویژه درمان و ارجاع بیماران کرونایی به کارگیری شدند.
بانوان بیش از ۶۵ درصد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های مشهد را تشکیل می‌دهند.
‌افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ،  ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بافوت ۶۲ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۱۹ تن رسید.

برچسب‌ها کرونا تربت جام مشهد نیشابور تربت حیدریه گناباد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تربت جام مشهد نیشابور تربت حیدریه گناباد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا تربت جام مشهد نیشابور تربت حیدریه گناباد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ رتبه از ۱۲ رتبه اول در بین ۶۳ دانشگاه کشور به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی تعلق گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه (PMP) است.   وی با بیان این که در این ارزیابی که در پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شده اند ادامه داد: در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رتبه نخست اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام رتبه پنج کشور، گناباد رتبه شش کشور، تربت حیدریه رتبه هشت کشور، سبزوار رتبه دهم و مشهد رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر فسا رتبه دوم، شهر شیراز رتبه سوم و شهر یزد نیز در این ارزیابی رتبه چهارم را کسب کرده اند.   ابراهیم خالقی با بیان این که استان خراسان رضوی در سال گذشته پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور بوده است افزود: مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهر‌های استان، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی. سی. یو‌ها و بیمارستان‌های این شهر‌ها بود.   وی با اشاره به این که طی سال گذشته ۱۷۴ فرد مرگ مغزی از مشهد و شهر‌های مختلف این استان به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی شده‌اند ادامه داد: این افراد پس از رضایت و عمل اهدای عضو، موجب نجات و ادامه زندگی ۷۳۳ بیمار نیازمند به عضو شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور