Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در سال ۹۸ دو هزار و ۶۵۹ نفر توسط کاریابی‌های فعال در سطح استان سمنان به کار گمارده شدند، بیان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر مرد و مابقی زن هستند همچنین از این افراد یک هزار و ۴۶۲ نفر بدون مهارت بودند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی در احتمال اشتغال افراد، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی جویای کار دارای مهارت به بازار کار استان سمنان جذب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت ارتقای مهارت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، گفت: یک هزار و ۶۰۵ نفر از افرادی که سال قبل توسط کاریابی‌ها به کار گماشته شدند، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و یک هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر بودند.

غنیان با بیان اینکه در استان سمنان ۱۶ مرکز کاریابی غیردولتی فعالیت دارد، بیان کرد: متقاضیان کار می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و همچنین ارتقای مهارت‌های خود، شانس کاریابی شأن را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری به رفع معضلات دیگر اجتماعی نیز منجر می‌شود، بیان کرد: بیکاری ریشه بسیاری از مسائل مانند اعتیاد و به تبع آن طلاق و… است.

کد خبر 4930118

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان دفاتر کاریابی ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام کمک به نیازمندان بیرجند مواسات روابط عمومی زلزله استان سمنان یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی را یکی از اقدامات ارزنده‌ای برشمرد که در این مدت صورت گرفته است و در توضیح گفت: در واحدهای کاریابی مرسوم است یک مبلغ گزاف برای ثبت نام فرد جویای کار دریافت کرده و هنگام معرفی به شغل یک دوم حقوق ماه نخست را از کارفرما دریافت می‌کنند ولی در خانه کارگر به هیچ عنوان چنین شرایطی لحاظ نشده است.

مصطفی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ نفر جویای کار را به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی کردیم که منجر به اشتغال‌ شد، ادامه داد: خوشبختانه در صنایع و کارگاه‌‌های استان شرایط برای جذب نیروی کار وجود دارد بنابراین چنانچه از اعضای خانه کارگر کسی بیکار باشد می‌تواند به این مجموعه مراجعه کند تا بستر برای اشتغال‌شان فراهم شود.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز و ظهور برخی از مشاغل کاذب از جمله پیک‌موتوری، زباله‌گردی و ... گفت: به همین دلیل برخی از افراد جویای کار به جای اینکه دنبال شغل آبرومند و کسب مهارت باشند ترجیح می‌دهند روزانه یک یا دو ساعت به این کارها روی بیاورند و درآمد کسب کنند، که امید است این فرهنگ هر چه زودتر تعدیل شود و تغییر کند.

مصطفی‌نژاد ادامه داد: گرچه بیکاری در جامعه بیداد می‌کند ولی از سوی دیگر با ریزش نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی روبه رو هستیم که شیوع این مشاغل کاذب از یک طرف همچنین پرداخت  دستمزد ناچیز از طرف دیگر به این مسئله دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی