Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:59:42 GMT

سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۰۸۸

سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه نکوداشت فاتحین شهید خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت و خبر روز شنبه سوم خردادماه به‌صورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسکندر یار نسب با اعلام این خبر توضیح داد: به‌منظور پاسداشت سوم خردادماه، سالروز حماسه همیشه جاویدان فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابق سنوات گذشته سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران را روز شنبه سوم خردادماه ویژه نکوداشت فاتحین شهید خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت و خبر برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: فتح خرمشهر و عملیات الی بیت‌المقدس یکی از درخشان‌ترین مقطع و روزهای تاریخ دوران دفاع مقدس بوده و نقطه عطفی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی محسوب می‌شود، عملیاتی که تمام محاسبات نظامی و تحلیل‌های سیاسی را برهم زد و مقاومت جانانه مردم خرمشهر موجب شد که این شهر به‌عنوان شهر مقاومت، پایداری و ایستادگی بر تارک ایران برای همیشه بدرخشد.


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد خاطرنشان کرد: امسال سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران مقارن با فداکاری و گذشت جامعه پزشکی و پرستاری در ایام شیوع ویروس کرونا شده است، این قشر عزیز از اوایل اسفندماه تاکنون برای دفاع از سلامت مردم عزیز ایران انصافاً تلاش، از خودگذشتگی و جانفشانی کردند که یادآور ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه فتح خرمشهر بود و پیوندی ناگسستنی میان دفاع از سلامت و دفاع از وطن را به منصه ظهور رسانده است ازاین‌رو کنگره سال جاری ویژه نکوداشت فاتحین شهید خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت و خبر خواهد بود.


وی افزود: پزشکان و پرستاران حوزه سلامت و خبرنگاران در جهت اطلاع‌رسانی اقدامات ایثارگرانه‌ای انجام دادند که در این کنگره از طریق ویدئو کنفرانس از ۳۶ نفر در کل کشور تجلیل می‌شود، تمامی مناطق بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور با حضور مسئولین استانی، استانداران، ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه و روسا و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۳۲ نفر به‌صورت هم‌زمان در استان‌ها تجلیل می‌کنند و چهار نفر پزشک، پرستار و خبرنگار و خانواده شهید فتح خرمشهر در کنگره مرکزی تجلیل می‌شوند که در میان آنها ۱۹ نفر از شهدای فتح خرمشهر، ۱۵ نفر از پزشکان، پرستاران و خانواده شهدای سلامت و دو نفر از خبرنگاران هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی بنیاد شهید ایثارگران سلامت و خبر فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود