Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از شتاب گرفتن پروژه‌های تولیدی بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در این راستا ۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا شده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی درویشی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جدید تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در راستای تحقق مطالبات و رضایت‌مندی مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای آمارگیری نیروی کار به صورت غیرحضوری خبر داد و بیان کرد: تعداد خانوارهای مشمول این طرح آمارگیری 1608 خانوار است که تا سوم خرداد به صورت تلفنی از آنان اطلاعات مورد نظر کسب و در سامانه یکپارچه جمع‌آوری الکترونیکی داده‌ها «سیجاد» بارگذاری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ بیکاری در استان بوشهر بر اساس آخرین اطلاعات آماری را 9.9 درصد دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار سهم اشتغال در بخش کشاورزی 12.2 درصد، بخش صنعت 25.3 درصد و سهم اشتغال در حوزه خدمات 62.5 درصد است.

درویشی با اشاره به ویروس کرونا و صدمه وارد شدن به بخش اشتغال و تولید تصریح کرد: بیشتر صدمه‌ای که ویروس کرونا به بخش اشتغال وارد کرده در حوزه خدمات است که بیشترین سهم اشتغال استان بوشهر به  این حوزه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سال قبل برای اجرای 23 پروژه اقتصاد مقاومتی  8 هزار میلیارد تومان مصوب شد افزود: بخشی از این پروژه‌ها سال قبل وارد مدار شد و بخشی هم امسال و بر اساس برنامه زمان بندی  تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تعداد طرح‌های اقتصاد مقاومتی امسال را 14 طرح با 21 زیرپروژه دانست و بیان کرد: در مجموع امسال 30 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر اجرایی شده که اعتبار مصوب آنها 7 هزار میلیارد تومان است.

8 هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود 115 پروژه با 93 هزار میلیارد ریال در استان بوشهر تکمیل می‌شود تولید میگوی پرورشی به 50 هزار تن در استان بوشهر افزایش می‌یابد

درویشی طرح‌های آبخیزداری، شهرک شیلاتی، شبکه آبیاری زه‌کشی سد رئیسعلی، پروژه آب شیرین‌کن در سعدآباد، وحدتیه و دالکی، مسکن مددجویان، احداث گلخانه، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و تکمیل زیرساخت آبزی پروی را از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی هزار میلیارد تومان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی امروز با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بنا بود  غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدیدی هم برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های سیاستی مشارکت مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم  نه فقط در بخش اطلاع و نظارت که در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

استارت مجدد تامین مالی پروژه‌های ایران توسط بانک توسعه اسلامی

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وزیر اقتصاد درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز