Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین کوپایی مرادی رئیس اداره امنا ومتولیان موقوفات اداره کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج قانون تشکیلات سازمان اوقاف ویژه امنا موقوفات متصرفی این سازمان در گفتگویی بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را بهکار بگیرد تا وضعیت موقوفه سامان یافته وبهره وری آن ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مرادی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد دراین راستا درسال ۹۹ درنظر داریم با رعایت شاخص‌ها برای ۲۰۰ موقوفه امین تعیین کنیم.

وی از تعیین امین برای موقوفات کم درآمد و یا فاقد درآمد خبر داد و گفت: هدف از این اقدام افزایش مشارکت مردمی در اداره موقوفات و ترویج فرهنگ وقف است.

مرادی تصریح کرد: بنابراین یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در سال ۹۹ معرفی هیأت امنا موقوفات خواهد بود تا از این طریق با اعتماد مردم به سنت حسنه وقف و عایدات تقویت شده و مردم خود از موقوفات صیانت و حفاظت کنند و سازمان اوقاف بتواند صرفاً بعد نظارتی خود را تقویت کند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ واگذاری اداره موقوفات به مردم سرعت می‌گیرد، بیان داشت: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و ثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره وری موقوفات و افزایش درآمد آنها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایفی واختیاراتی است که هیأت امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: این کمیسیون که جلسه آن امروز برگزارشد در واقع نقش گزارش گیری ونظارتی بر امین موقوفات را دارد.

مرادی خاطر نشان کرد تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می‌شود و در ادامه برای سایر موقوفات کشور هم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4930286

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف سازمان اوقاف و امور خیریه اوقاف و وقف ماه رمضان ۹۹ ویروس کرونا شب قدر قرآن دعا و نیایش کنفرانس بین المللی ماه مبارك رمضان برنامه تلویزیونی سوره امام علی ع شبکه چهار سیما امام حسن مجتبی ع دعای روزهای ماه رمضان تفسیر قرآن نشست علمی اداره موقوفات سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سخن از دستاوردهای انقلاب که به میان می آید، نگاه ها در حوزه اقتصاد به شاخص های معمول دوخته می شود.

اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نابرابری های اقتصادی و ...  شاخص هایی هستند که بهبود آن ها در سال های اخیر، به رغم منابع فراوان اقتصادی کشور، زیر منگنه تحریم قرار گرفته اند. اما این، تمام واقعیت های موجود نیست و هنوز امیدواری های زیادی برای رشد اقتصادی ایران زنده است. این را نه از سر شعارزدگی، بلکه با نگاهی ژرف تر به تمام لایه های رشد اقتصادی موجود می توان بیان کرد. اقتصاد دانش بنیان؛ جایی که چشمه های پرشماری از ظرفیت های بالقوه همچنان با قوت در حال جوشیدن هستند.

اما ارتباط این پیشرفتها با سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که سازمان اوقاف در زمینه تخصیص وام و مکان به شرکتهای دانش بنیان، بسیار خوب عمل کرده؛ البته که این کار به نفع این سازمان نیز هست؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهد، زمینی که در اختیار دارد، از بین می‌رود و برای اینکه این داشته‌ها احیا شود، باید به تحقیقات مرز دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان گره بخورد که این سازمان اهمیت این جریان را درک کرده و در زمینه استانی و ملی خوب عمل کرده است.

در گام بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه های دانش بنیان برگزار کند. 

در همین راستا چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور 39 شرکت دانش بنیان از 5 تا 9 اردیبهشت در هتل ارم برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف