Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسما دهواری گفت: در مورد استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آسیب های متعددی وجود دارد که یکی از این صدمات که منجر به ایجاد اختلافات عمیق جدایی و طلاق و آسیب های روانی و اجتماعی می شود، روابط فرا زناشویی در هر یک از زوجین است که منجر به نارضایتی جنسی و زناشویی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسما دهواری مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای روانشناسی در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: با آمدن اینترنت و شبکه های مجازی در خانواده ها تغییراتی در الگو ی ارتباطات میان فردی و روابط اجتماعی مردم رخ داده و استفاده از شبکه های مجازی باعث کاهش ارتباطات سالم بین زوجین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در مورد استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آسیب های متعددی وجود دارد که یکی از این صدمات که منجر به ایجاد اختلافات عمیق جدایی و طلاق و آسیب های روانی و اجتماعی می شود، روابط فرا زناشویی در هر یک از زوجین است که منجر به نارضایتی جنسی و زناشویی می شود.

این مدرس دانشگاه  برای ایمن ماندن از آسیب های فضای مجازی گفت: در وهله اول  آموزش مهارت های زندگی، مهارت ارتباطی و آگاهی از  آسیب های اجتماعی به خصوص برای نسل جوان و نقش خانواده، آموزش و پرورش و نهادهایی فرهنگی در این زمینه، مدیریت نیازها و توجه به نیازهای عاطفی و احساسی اعضا خانواده مهم است.

دهواری در ادامه اضافه کرد: استفاده از فضا ی مجازی در قالب گروه های خانوادگی برای گسترش ارتباطات صمیمی بین اعضای خانواده و فرهنگ سازی استفاده بهینه از شبکه های مجازی و نکشاندن فضایی مجازی به فضایی واقعی را می توان از عوامل موثر برای مصون ماند از آسیب های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی دانست.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاه سازی  اقدام اصلی است به خصوص در زمینه آموزش و مشاوره پیش از ازدواج و پیشگیری از ازدواج های ناموفق در آینده، که موسسات دولتی و غیردولتی  و سمن ها نقش موثری در حوزه  آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها دارند.

مدرس دانشگاه و دانشجوی دکتری روانشناسی با بیان اینکه رشد سریع تکنولوژی و به ویژه پیشرفت روزافزون در حوزه های ارتباطی فضایی مجازی بخشی از زندگی و اصطلاح دهکده جهانی یا جهان شیشه ای انسانها شده است، تصریح کرد: با آگاه سازی خانواده ها با بالابردن سواد رسانه ای در مورد خطرات و آسیب ها اجتماعی، افزایش مهارت خود کاربران در استفاده  از فضا ی مجازی، تقویت ارزش ها و تقویت باورهایی  دینی، اولویت خانواده بر روابط مبتنی بر واقعیت مهرورزی و عاطفه باشد و فضایی مجازی به عنوان مکمل باشد، می توان از آسیب های فضای مجازی در امان ماند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان