Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن وزیری رئیس هیأت کشتی استان قم با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمی‌توانیم فعالیت ورزشی داشته باشیم، اما کار‌ها در هیأت در حال انجام است و فعالیت فعلی ما ارائه برنامه عملیاتی و گزارشات هیأت کشتی به اداره کل ورزش و جوانان استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیری تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مربیان استان نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند. به همین دلیل سعی کردیم از طریق اداره کل ورزش و جوانان وام‌های قرض الحسنه‌ای را در اختیار این قشر زحمتکش که تنها شغلشان مربیگری است بگذاریم.

بیشتر بخوانید: رضایت اتحادیه جهانی کشتی از فعالیت‌های ضد دوپینگ ایران

وی ادامه داد: با پیشکسوتان و کشتی گیران استان نیز ارتباط داریم؛ و در این مدت به دنبال این بودیم که کشتی گیران ما به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری کنند، تا انگیزه‌ی خود را از دست ندهند.

وزیری با بیان اینکه هیأت کشتی نگاه ویژه‌ای به دارنده مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان دارد تصریح کرد: علیرضا نجاتی یکی از امید‌های کسب مدال ما در المپیک است، با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم سالن خانه کشتی را به همراه یک مربی و یک حریف تمرینی در اختیار این کشتی گیر قرار دادیم تا با رعایت کامل موارد بهداشتی و ایمنی تمرینات خود را برگزار کند. البته حریف تمرینی وی نیز همیشه پیش نجاتی حضور دارد و جای دیگری نمی‌رود.

رئیس هیأت کشتی استان قم در مورد حضور نمایندگان این استان در لیگ‌های کشتی اظهار داشت: هرساله در لیگ برتر کشتی فرنگی حضور یافته ایم و امسال نیز قصد داریم با یک تیم بومی در این مسابقات شرکت کنیم. در مورد لیگ نوجوانان نیز با مربیان استان صحبت کرده و از آن‌ها نظر خواسته ایم، اگر شرایط مهیا باشد و حمایت کننده مالی نیز داشته باشیم در این لیگ نیز حضور خواهیم داشت.

وزیری در مورد عملکرد فدارسیون کشتی در ۱۰ ماه گذشته گفت: از زحمات فدراسیون قبلی تشکرم می‌کنیم، خوشبختانه در این مدت تعامل خوبی با فدراسیون کشتی داشته ایم و آقای عسگری دبیر فدراسیون نیز با ما در تماس است و برنامه‌ها را هماهنگ می‌کند و رویکرد خوبی با هیأت‌های کشتی دارند. همچنین قدردان زحمات رئیس فدراسیون و سایر همکاران ایشان که برای کشتی زحمت می‌کشند نیز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت‌های کشتی بازوان قدرتمند فدراسیون کشتی هستند و رؤسای هیأت‌های کشتی نیز از تجربیات خوبی در کشتی برخوردار هستند، هرچقدر تعامل و همکاری بین هیأت‌های کشتی و فدراسیون بیشتر باشد، شاهد پیشرفت و رشد بیشتر کشتی کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: حضور کمیل قاسمی در جلسه مجازی کمیسیون ورزشکاران uww/ پیشنهادات قهرمان المپیک برای آغاز تمرینات و مسابقات

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی هیأت های کشتی هیأت کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟

به گزارش خبرنگار مهر، جواد فروغی در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک برزیل در رده ۶۶ جهان ایستاد تا یکی از ضعیف ترین عملکرد این ورزشکار در چند سال گذشته ثبت شود. اما چرا این ملی پوش تاریخ ساز به این حال و روز افتاده پرسشی است که دلیل زیادی برای آن وجود دارد. در ورزش ما بودن ورزشکارانی که در یک رویداد بزرگ موفقیت سازی کردند ولی در ادامه از آن روش‌هایی که سبب شده بود به این جایگاه برسند فاصله گرفتند و در نهایت نیز ورزش حرفه ای خود را نابود کردند.

چه عواملی باعث افت فروغی شد؟

این اتفاق در مورد فروغی هم افتاد. ملی پوش تپانچه ایران قبل از بازیهای المپیک توکیو بر اساس آنچه خودش بارها در گفت و گوهایش تایید کرده است با سلاح‌ و ساچمه‌هایی تمرین می‌کرده که کیفیت چندانی نداشته اما با این حال او در این بازیها که نخستین تجربه حضورش در المپیک هم بود دست به تاریخ سازی زد و نخستین مدال تیراندازی ایران در بازیهای المپیک را به دست آورد.

رمز موفقیت؟ شاید دوری از حواشی

فروغی قبل از المپیک توکیو به دلیل گمنام بودن چندان مورد توجه رسانه‌ها نبود و خودش هم چندان تمایلی برای ورود به این فضا نداشت شاید همین امر باعث شد او با این حاشیه امنی که برای خود ساخته بود بتواند به راحتی از سایر هم تیمی هایش عبور کند و مدال طلای المپیک را به ویترین مدال هایش اضافه کند و لقب ورزشکار تاریخ ساز ایران در بازیهای المپیک توکیو را هم به خود اختصاص بدهد.

سقوط در مسیری خود خواسته

بدون تعارف جواد فروغی همان زمان که از روی سکوی المپیک پایین آمد خودخواسته در مسیر سقوط قرار گرفت. درخواست تغییر مربی تیم ملی، دو دسته شدن ملی پوشان و تمرین با دو مربی برای یک تیم، وارد شدن به حاشیه‌های رسانه‌ای همه و همه باعث شد فروغی روز به روز از شرایط ایده آل خود فاصله بگیرد. فروغی این روزها درحالی بازیهای المپیک را از دست داده است که همه انتظار داشتند او سالهای سال برای تیراندازی ایران افتخار کسب کند و اما حالا بعد از سه سال و کسب آن مدال تاریخی تنها قاب درخشانی که از او در ذهن مان مانده است همان مدال طلای المپیک توکیواست.

درخواستی که نباید بدعت می‌شد

فروغی پس از المپیک توکیو درحالی که با نصراصفهانی موفق به کسب مدال طلا شده بود درخواست داد مربی تیم ملی تغییر کند؛ آن زمان رسانه‌ها بارها نوشتند و تاکید کردند که این درخواست نباید بدعت شود و مسوولان فدراسیون تیراندازی نباید زیربار این بروند که قهرمان المپیک برای کادر فنی تیم ملی تصمیم گیری کند؛ اما در نهایت فدراسیون به دلیل مدال با ارزشی که این قهرمان به دست آورده بود به خواسته او تن داد و جعفرزاده به عنوان مربی دوم وارد تیم ملی شد اتفاقی که نه تنها باعث پیشرفت قهرمان المپیک نشد بلکه یک دو دستگی را هم در تیم ملی ایجاد کرد که باعث شد سایر ملی پوشان هم نتوانند در مسابقات به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. فدراسیون پس از این اتفاق و زمانی که ملی پوشان یک ناکامی بزرگ را در مسابقات قهرمانی آسیا اندونزی رقم زده بودند به این نتیجه رسید که مجددا با نصراصفهانی کار را جلو ببرد اما همه این تصمیم‌ها وقتی گرفته شد که دیگر فرصت برای فروغی تمام شده بود چرا که او به دلیل افت زیادی که در رکوردهایش داشت عملا شانس خود را برای رسیدن به سهمیه المپیک از دست داده بود.

غروری که کار دست قهرمان المپیک داد

بدون شک فروغی مدال با ارزشی را در تیراندازی جهان گرفت و می‌توانست به شکل بهتری آخرین سالهای دوران ورزشی‌اش را پشت سر بگذارد اما قدم گذاشتن در یک مسیر اشتباه و اصرار او به ادامه این راه سبب شد که او امروز جایی در تیم اعزامی ایران به بازیهای المپیک پاریس نداشته باشد. به نظر می رسد غروری که بعد از کسب مدال المپیک بر او غلبه کرد کار دستش داد و اکنون سرنوشت تلخ و دردناکی را برای زندگی ورزشی‌ و حرفه‌ای خود رقم زده است.

کد خبر 6083648

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • امین کاویانی نژاد پنجمین المپیکی کشتی فرنگی ایران
  • مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد المپیکی شد
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • ۳سهمیه المپیکی: دختر قایقران ایران بلیت پاریس گرفت
  • سه سهمیه المپیکی ایران در قایقرانی
  • درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان