Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به تصمیمات ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی اتوبوسرانی اصفهان در روزهای تعطیل فعال نیست و برای سرویس‌دهی در روز سعید عید فطر نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت افتخاری  گفت: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور توانست از دولت برای خرید اتوبوس و تقویت BRT، اوراق مشارکت دریافت کند که ۳۰ درصد آن برای اقدامات زیرساختی و ۷۰ درصد آن را برای خرید اتوبوس هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ۷۰ دستگاه اتوبوس‌ها خریداری و وارد پارکینگ‌های اتوبوسرانی شده، اما هنوز به ناوگان اضافه نشده زیرا ظرفیت مسافران مشخص نیست، هرچقدر ظرفیت مسافر بالا برود این اتوبوس‌ها یکی یکی وارد ناوگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۰ اتوبوس حدود یکصد هزار مسافر در شهر جابجا می‌کند، گفت: با توجه به بررسی میزان درخواست سفر و افزایش تعداد مسافران، به مرور برخی از خطوط اتوبوسرانی فعال یا تقویت می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های شده توسط شهردار اصفهان، معاون مالی و اقتصادی شهردار و اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها از دو سال و نیم گذشته که تبدیل به یک برند در حوزه بازسازی در سطح کشور شده، شهرداری اصفهان موفق به دریافت اعتبارات قابل توجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شد.

افتخاری در خصوص نحوه تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی اتوبوس‌ها، خاطرنشان کرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و ۲۰ درصد توسط شهرداری تأمین می‌شود، البته مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتوبوس اصفهان اتوبوسرانی اصفهان اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران