Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:54:42 GMT

نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان خارجی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۶۵۸۱

نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان خارجی

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت دانشجویان خارجی و نحوه برگزاری امتحانات برای این دانشجویان، گفت: دانشجویان خارجی دانشگاه در حال حاضر به ۲ گروه تقسیم شده اند؛ بخش اول آن هایی که همچنان در دانشگاه و خوابگاه حضور دارند و یا در ایران هستند که این افراد تابع مقررات سایر دانشجویان دانشگاه بوده و باید در آزمون ها (مجازی یا حضوری) شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: گروه دوم دانشجویانی که به کشور خودشان بازگشته اند؛ برخی از این افراد به دلیل مشکل زیرساخت در کشورشان امکان شرکت در کلاس های آموزش مجازی دانشگاه را نداشته اند (مثل دانشجویان ساکن در افغانستان، عراق و سوریه) که برای این دانشجویان، نیمسال دوم بدون احتساب در سنوات حذف می شود.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: آن دسته از دانشجویان خارجی که به کشورشان بازگشته و از سامانه های آموزش مجازی استفاده کرده اند، امتحان پایان ترم برای این افراد به صورت مجازی برگزار می شود. 

وی ادامه داد: براساس آماری که در اختیار داریم، حدود ۴۵۰ دانشجو در کشور باقی مانده اند و همین حدود نیز به کشور خودشان بازگشته اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بی اثر شدن نمره در این ترم وجود دارد، گفت: در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ۳ درس و در ارشد و دکتری ۱ درس این امکان وجود داشت، اما این قانون در آیین نامه جدید وزارت علوم حذف و این موضوع در شورای آموزشی دانشگاه نیز ابطال شد و نمی تواند دیگر مورد قبول واقع شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: البته در این ترم اگر دانشجویی مشروط شود، محدودیتی برای انتخاب واحد در ترم بعد نخواهد داشت؛ در واقع تصمیم دانشگاه بر این بوده اگر دانشجویی این ترم را مشروط شد و معدل کل او بالای ۱۲ باشد، محدودیت برای ترم بعد نخواهد داشت.

کد خبر 4929725 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسین حسینی دانشگاه تهران دانشجویان ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران سازمان سنجش آموزش مجازی امتحانات پایان ترم دانشگاه ها دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های ایران منصور غلامی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی