Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: البرز رتبه اول از نظر تعداد موارد شناسایی اهداء عضو را در کشور از آن خود کرده است و در فرهنگ سازی این امر خداپسندانه فعالانه عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرزدکتر حسین کریم اظهار کرد: عمل پیوند در البرز انجام نمی‌شود و موارد شناسایی شده و منتهی به پیوند به بیمارستان‌هایی که عمل پیوند در آن صورت می‌گیرد معرفی می‌شوند اما دانشگاه علوم پزشکی البرز تلاش دارد در آینده نزدیک  عمل پیوند کلیه را در یکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : درواحد شناسایی اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی البرز با تلاش های شبانه روزی و ارتقای ۴۸/۷درصدی نسبت به سال ۹۷با شناسایی ۵۸مورد در سال ۹۸ و به اهدا رسیدن ۵۶مورد  بر اساس شاخص مطلق تعداد اهدا در بین واحد های شناسایی رتبه اول را کسب کرد.

وی عنوان کرد : بسیار تلخ و ناراحت کننده است وقتی افراد دچار مرگ مغزی می شوند  و این اتفاق سختی برای جامعه است اما در واقع این موضوع اجتناب ناپذیر است و انتظار می‌رود فرهنگ جامعه در خصوص اهدای عضو همان اهدای زندگی  ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه آمار اهدای عضو  قطعا می‌تواند با فرهنگ‌سازی افزایش پیدا کند گفت: اگر حتی رضایت خانواده نیمی از افراد دچار مرگ مغزی شده را جلب کنیم تعداد افراد منتظر پیوند در کشور کمتر خواهد شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: اهمیت پیوند عضو بسیار زیاد است  و این در حالی است که هر فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند حداقل یک و یا  حداکثر 8 و به طور متوسط 3 نفر را نجات دهد.

دکتر کریم ادامه داد: علاوه بر پیوند عضو افراد دچار مرگ مغزی، به وسیله پیوند نسوج هم می‌توان 53 نفر را از معلولیت نجات داد.

دکتر کریم خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت «انجمن اهدا عضو ایرانیان» و ثبت نام در سامانه اهدا عضو رضایت خود را برای پیوند اعضا در صورت مرگ مغزی اعلام کنند، در صورت بروز حادثه این اعلام رضایت در جلب موافقت بازماندگان بسیار موثر خواهد بود.

دکتر کریم  در پایان خاطر نشان کرد : استان البرز بر اساس شاخص تعداد اهدای عضو جز استان های مهم و جانبخش بیماران لیست انتظار بوده است و در سال گذشته با فرهنگسازی ها و آگاه سازی های انجام شده در سطح استان موفق به کسب رضایت۹۶.۷ درصدی خانواده های اهدا کننده در استان شده است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدا عضو پیوند کلیه دچار مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرچند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور همسایه و بومی فلج اطفال (افغانستان و پاکستان) همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور به دنبال تحولات سیاسی کشور‌های همسایه و همچنین پوشش پایین واکسیناسیون جاری و تکمیلی در برخی مناطق این دو کشور، نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

او با بیان اینکه تداوم وضعیت عاری از فلج اطفال طی سال‌های اخیر، نشان از تلاش کارکنان بهداشتی برای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه است افزود: بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال لازم است عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه انجام شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این برنامه کلیه مهاجرین خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند، کلیه خانوار‌های ساکن در کلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی، کلیه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیه کودکان زیر ٥ سالی که احتمالاً همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند و کلیه نقاطی که به تشخیص معاونین بهداشت پوشش نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از ٩٥ درصد است تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اهداء تجهیزات به بیمارستان امام خمینی(ره) چایپاره
  • پیوند سعدی با موسیقی
  • صد و پنجاه و سومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد