Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارعی گفت: در دوران کرونا فعالیت‌ کتابخابخانه ها تعطیل نبوده بلکه فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش دادند تا مطالعه و کتابخوانی در جامعه کمرنگ نشود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «عاطفه زارعی» صبح امروز (31 اردیبهشت)   در نخستین نشست کتابخوان نماز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ستاد اقامه نماز همدان به صورت مجازی برگزار شد، گفت: با شیوه ویروس کرونا بنا بر هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا کتابخانه‌های عمومی تعطیل شدند اما فعالیت‎های فرهنگی و کتابخوانی تعطیل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابداران فعالیت‌های خود را در فضای مجازی گسترش دادند افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پویش‌هایی از جمله مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» و مسابقه کتابخوانی «امر به معروف» در این ایام برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر الکترونیک در سراسر کشور آغاز شد به طوری که امکان دسترسی به منابع و شرکت در مسابقه از سایت جشنواره برای همگان به صورت الکترونیکی در سایت اینترنتی samakpl.ir فراهم شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقات چهارگزینه، بخش‌های گروهی و مواردی دیگر در نظر گرفته شده تا هر فردی بتواند به فراخور سلیقه و علاقه خود از این جشنواره معنوی بهره ببرد.

 

وی اظهار کرد: نشست‌های کتابخوان نیز به صورت مجازی در استان آغاز شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی به ترویج فرهنگ مطالعه همچنان با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بپردازیم.

 

زارعی افزود: انتشار ویروس کرونا تهدیدی بود که با تلاش کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به یک فرصت برای استفاده از فضای مجازی بدل شد به طوری که کتابداران با بخشی از اعضای خود در فضای مجازی در ارتباط هستند.

 

وی تصریح کرد: نشست مجازی کتابخوان نماز آغازی است تا به برکت ماه مبارک رمضان، نشست‌های مجازی کتابخوان در سراسر استان همدان برپا شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: برنامه‌های مجازی باعث می‌شود که محدودیت‌های زمانی و مکانی برطرف شده و افراد بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز آماده‌سازی کتابخانه‌های عمومی نیز در جریان است تا رعایت مسائل بهداشتی پذیرای اعضا و اهالی مطالعه و کتاب باشیم.

 

گفتنی در این نشت حجت الاسلام و المسلمین «سید مرتضی حسنی‌حلم»،  مدیر ستاد اقامه نماز استان،  به معرفی کتاب «هشت گام تا حضور قلب» نوشته اصغر آیتی و حسن محمودی پرداخت.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: نشست مجازی استان همدان کتابخوانی کتابخانه های عمومی استان همدان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند