Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور دولت وفاق ملی (غرب لیبی) به اظهارات مقام اماراتی درباره تحولات لیبی واکنش داد و دخالت‌های امارات را عامل ایجاد بحران در کشورش دانست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» دخالت‌های امارات و حمایت‌های تسلیحاتی آن از شبه‌نظامیان را عامل بروز بحران در لیبی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باشاغا در حساب توئیتری خود نوشت که اگر دخالت‌های امارات در امور داخلی لیبی نبود، بحران در این کشور به وجود نمی‌آمد.

او در پاسخ به توئیت «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نوشت: «اگر دخالت‌های پلید شما در امور داخلی لیبی، حمایت از کودتاگران، ارسال سلاح به آن‌ها، خرید خواسته‌هایتان با پول‌های فساد و تحریک به خشونت با استفاده از رسانه‌های گمراه‌کننده شما نبود، بحران در لیبی به وجود نمی‌آمد».

وی افزود که سلاح‌های شما که از مزدورانتان به جای مانده است، شاهدی بر بدرفتاری‌های شما و سندی برای تعقیب شماست.

انور قرقاش در حساب توئیتری خود نوشته بود که «بحران لیبی از حدود ۱۰ سال قبل همچنان ادامه دارد و تا زمانیکه طرف‌های درگیر به دنبال تحقق دستآورد‌های تاکتیکی کوچک و به دنبال سراب پیروزی موقت هستند، مردم لیبی هرگز فرصت زندگی در کشور امن و شکوفا را پیدا نخواهند کرد؛ هیچ جایگزینی برای روند سیاسی جهت برقراری ثبات دائم نیست».

این اظهارات مقام اماراتی در حالی است که دو روز پیش نیرو‌های دولت وفاق ملی با پیشروی گسترده خود موفق شدند پایگاه هوایی الوطیه را از نیرو‌های حفتر پس بگیرند و به این ترتیب نیرو‌های حفتر تنها فرودگاه خود در نزدیکی طرابلس را از دست دادند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد، اما با مقاومت شدید نیرو‌های دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو‌های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت وفاق ملی دخالت های امارات دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید
  • سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح: پای هر متجاوزی را قطع می‌کنیم
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها