Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:16:32 GMT

گلستانی‌ها کرونا را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۱۰۳

گلستانی‌ها کرونا را جدی بگیرند

بی توجهی به هشدارهای ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مراودات و برخوردهای اجتماعی، خطر بازگشت شیوع این بیماری در گلستان را جدی کرده تا حدی که رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست: کووید ۱۹ را جدی گرفته و به خیال تمام شدن دوره این بیماری، به زندگی سابق بازنگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بسیاری از مردم، اتفاقات دوره همه‌گیری کرونا مانند فوت و بستری افراد به دلیل ابتلا به این بیماری را فراموش کردند و بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه های ستاد ملی مقابه با کرونا به تفرجگاه‌ها می روند.

وی افزود: تقریبا ۱۰ روز قبل چهار شهر رامیان، گالیکش، گمیشان و مراوه‌تپه با وضعیت سفید و بقیه شهرها با وضعیت زرد در گلستان معرفی شدند اما بر اساس جمع‌بندی اخیر تعداد شهرهای با وضعیت سفید کاهش یافت که رعایت کم فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل آن است.

به گفته وی، هم اینک ۲۲۰ فرد مبتلا به کرونا در ۱۱ بیمارستان گلستان بستری هستند که ۵۶ نفر از آنان در بخش آی سی یو نگه‌داری می‌شوند.

فاضل گفت که بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس بستری هستند، ۲ برابر تعداد بیماران شهر گرگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بر اساس برآوردها گمان می کردیم تا پایان خرداد و با ادامه شیب نزولی ابتلا به کرونا، این بیماری به طور کامل در استان مهار شود اما با کم توجهی شهروندان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، رسیدن به این هدف در زمان تعیین شده دشوار است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ بیمار بر اثر ابتلا به این بیماری در گلستان بستری شدند.

ویروس کرونا موسوم به "کووید ۱۹" ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان

مراسم استقبال از پیکر نخستین شهید گلستانی مدافع وطن در سال ۱۴۰۳، ظهر امروز در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان با حضور مقامات نظامی، مسئولان استانی و خانواده شهید برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مراسم استقبال از پیکر نخستین شهید گلستانی مدافع وطن در سال 1403، ظهر امروز در با حضور مقامات نظامی، مسئولان استانی و خانواده شهید در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

سیدمحمدمهدی نجاتی‌نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

سردار تقی مهری، فرستاده ویژه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، رکن اصلی هر فعالیتی را وجود امنیت دانست و گفت: این شهید عزیز و دیگر شهدای عرصه نظم و امنیت با اهدای خون خود امنیت ایران اسلامی را تامین کردند.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نجاتی‌نیا امروز چهارشنبه هشتم فروردین ساعت 20 در مسجد اعظم روستای النگ برگزار می‌شود.

پیکر شهید فردا پنجشنبه نهم فروردین در گرگان ساعت 8 صبح در میدان صبحگاه ستاد انتظامی استان گلستان و 9 صبح از ورودی روستای النگ تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) النگ تدفین خواهد شد.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی در آستانه لیالی قدر
  • استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان
  • برنامه وداع با اولین شهید گلستانی مرزبانی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان