Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@04:00:25 GMT

امکان سفر به کیش از یکم خرداد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۵۸۹

تقریبا تمامی ما می دانیم که در حال حاضر کشورمان ایران با ویروس کرونا درگیر است و این ویروس بسیاری از فعالیت های حیاتی ما نظیر تحصیل، کار کردن و غیره را تحت شعاع قرار داده و مختل کرده است، در کنار این فعالیت های حیاتی، کار های دیگری نظیر سفر و تفریح نیز به طور کامل لغو شدند و اغلب ما ناچار به ماندن در قرنطینه خانگی بودیم، اما خبر خوش این است که پس از گذشت حدود 3 ماه از آغاز شیوع کشور مقامات از کنترل نسبی اپیدمی سخن می گویند و اعلام کرده اند که از یکم خرداد ماه سال جاری امکان سفر به جزیره کیش فراهم می شود، اگر شما نیز از قرنطینه خانگی خسته شده اید و به دنبال یک سفر امن می گردید در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با برگزاری مجدد تور های کیش و باید ها و نباید ها سفر در ایام کرونا در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جزیره کیش در لیست سفید شیوع کرونا

 

چندی پیش لیستی از شهر هایی که بیماری خطرناک کرونا، در آن ها به طور کامل کنترل شده بود، از سوی دولت منتشر شد که  در میان این لیست نام جزیره توریستی و زیبای کیش نیز به چشم می خورد و این امر بدین معنی است که هیچ یک از کیشوندان به کرونا مبتلا نیستند و این جزیره از بیماری عاری می باشد، پس از اعلام این خبر تمامی مراکز تفریحی و پر خطر جزیره کیش از جمله مراکز خرید و هتل های جزیره بازگشایی شدند.

 

 

بازگشایی هتل های کیش

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پس از اعلام وضعیت سفید در جزیره کیش، مشاغل پر خطر این جزیره فعالیت خود را از سر گرفتند، هتل های جزیره نیز مجدداً شروع به فعالیت و پذیرش مسافر کردند، با بازگشایی هتل های کیش، سوالی که برای بسیاری از افراد و علاقمندان سفر به کیش پیش آمد این بود که آیا امکان سفر به این جزیره با وجود ویروس کرونا فراهم است یا خیر.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران جزیره کیش با یاد آوری این نکته که در 22 روز اخیر هیچ بیماری کرونایی در جزیره وجود نداشته است، اعلام کرد که از یکم خرداد امکان سفر را برای علاقمندان و گردشگران تور کیش فراهم خواهند کرد، وی افزود با توجه به نظر پزشکان جهان، بیماریی کرونا برای مدتی طولانی با ما همراه خواهد بود، از این رو بهتر است که سبک زندگی خود را با ویروس کرونا تطبیق داده و به زندگی عادی بازگردیم.

البته لازم به ذکر است که معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از بین رفتن کرونا در این جزیره را تکذیب کرده و معتقد است که بیماری در این جزیره تمام نشده و صرفا شعاع اپیدمی کاهش پیدا کرده و می توان گفت که بیماری تحت کنترل است.

با تمامی این تفاسر تحلیل گران پیش بینی می کنند که گردشگران بسیار کمی از تور کیش لحظه آخر بعد از کرونا استقبال کنند، نظر شما در این رابطه چسیت؟

آیا با وجود کرونا به کیش سفر می کنید؟ آیا رعایت نکات بهداشتی امکان سفر ایمن وجود دارد؟ برای کسب اطلاعات در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

چگونه در سفر به کیش به کرونا مبتلا نشویم؟

اگر قصد دارید که پس از یک مدت طولانی سفر کنید و برای این سفر مقصد کیش را انتخاب کرده اید باید توجه داشته باشید که تور های کیش به صورت محدود برگزار خواهند شد و ستاد مدیریت بحران این جزیره اعلام آمادگی پذیرش از 7 هزار مسافر کرده است و تمامی این مسافر ها داخلی می باشند و متأسفانه هنوز امکان پذیرش مسافران خارجی که تمایل دارند با kish tour سفر کنند وجود ندارد، بنابراین اگر داخل ایران هستید و مایلید که از اولین مسافران بعد از قرنطینه کیش باشید می توانید با مراجعه به صفحه تور کیش سایت لحظه آخر، انواع این تور ها به همراه قیمت و شرایطشان را مشاهده کنید.

نکته مهمی که در رابطه با سفر به کیش در شرایط فعلی وجود دارد الزام رعایت نکات بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی می باشد، اما چگونه در سفر به کیش می توانیم از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

در وهله اول باید در نظر داشته باشید که پذیرش مسافران در جزیره کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت خواهد گرفت بدین معنی که گردشگران با علائم کرونا اجازه ورود به جزیره را نخواهند داشت.

پس از ورود به کیش مسئولیت رعایت نکات ایمنی و پروتکل بهداشتی بر عهده خود مسافران خواهد بود، بنابراین اگر قصد سفر دارید به مواردی که در لیست زیر وجود دارند توجه نمایید.

- تغذیه مناسب در طول سفر

به هنگام سفر به توجه به تغییرات مختلف ممکن است ایمنی بدن گردشگران کاهش یابد از این رو بهتر است که در حین سفر با استفاده از مواد غذایی مناسب ایمنی بدن خود را در سطح بالا قرار دهیم.

- شست و شوی مداوم دست ها

مهم ترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، شست و شوی مداوم دست ها می باشد، در سفر ممکن است به سبب نبودن شرایط مطلوب گردشگران از این امر صرف نظر کنند، اما فراموش نکنید که کرونا همواره در کمین است پس به صورت مرتب دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

- اجتناب از حضور در اماکن شلوغ

رعایت فاصله گزاری اجتماعی برای هر شخصی ضروری می باشد، از این امر در سفر نیز نباید غافل شویم و مواظب حضور در امامن شلوغ باشیم، بهتر است از شرکت در تفریحات دسته جمعی جزیره کیش پرهیز کنیم.

لازم به ذکر است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان انتقال این بیماری از طریق وسایل تفریحی عمومی نظیر لباس غواصی بهتر است در سفر به کیش غواصی نکیند.

- دقت در استفاده از وسایل عمومی

وسایل عمومی و سطوح مختلف در جزیره می توانند از عوامل انتقال ویروس کرونا باشند بنابراین در استفاده از آن ها نهایت دقت را داشته باشید و تا جای ممکن از تماس با وسایل عمومی نظیر نرده پله ها، صفحه کلید آسانسور و حتی وسایل حمل و نقل عمومی خودداری نمایید.

- ضدعفونی و استریل کردن وسایل شخصی

توجه داشته باشید که حتی وسایل شخصی شما نیز در معرض آلودگی به ویروس کرونا هستند بنابراین از ضد عفونی و استریل کردن آن ها غافل نشوید.

امید است که با رعایت نکات مذکور در این مقاله بتوانید سفری ایمن را به جزیره زیبا و خوش آب و هوای کیش تجربه نمایید.

 

 

اگر در سفر به کیش علائم کرونا داشتیم چه کنیم؟

با توجه به انتقال سریع بیماری کرونا، هر یک از گردشگران علی رغم رعایت پروتکل های بهداشتی به این بیماری مبتلا شوند، اگر در حین سفر در خود یا یکی از نزدیکان علائمی نظیر تب شدید، سرفه شدید، تنگی نفس و غیره را مشاهده کردید لازم است که توسط کادر درمان ویزیت شوید، در ابتدا به یاد داشته باشید که باید از اطرافیان و مردم فاصله بگیرید، در قدم دوم از در صورت امکان از کادر درمان بخواهید که برای معاینه در محل حاضر شوند در غیر این صورت با رعایت کامل موازین بهداشتی نظیر پوشیدن دستکش و ماسک خود را به بیمارستان برسانید.

منبع: https://lahzeakhar.com/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ابتلا به بیماری حمل و نقل عمومی سبک زندگی ماسک معاون داشته باشید بیماری کرونا سفر به کیش ویروس کرونا رعایت نکات امکان سفر جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه سال جاری همزمان با جشن نود سالگی دانشگاه در مصلی برگزار می‌شود.

کلیه دانشجویان و سازمان‌های علاقمند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند از طریق سایت اداره کل مهارت دانشگاه تهران به نشانی tcs.ut.ac.ir در بخش کار فرما و کارجو نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم