Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت مقرر کرد انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی عضو کمیته ناظر با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجازی برگزار شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مفدا، سی و چهارمین جلسه «نشست شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت»  با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصمیمات این جلسه مقرر شد تا انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی عضو کمیته ناظر با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت مجازی انجام شود. در این نشست همچنین با کلیت برگزاری انتخابات مجازی موافقت شد تا پس از ایجاد بستر مجازی لازم، زمینه انجام آن در دانشگاه‌ها فراهم شود.

شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی، عالی‌ترین مرجع حمایتی و نظارتی نشریات دانشگاهی دستگاه‌های آموزش عالی نظیر وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی است.

«شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت» وظایفی چون سیاست‌گذاری در حوزه کلان نشریات دانشگاهی، رسیدگی به اعتراضات در خصوص عدم صدور مجوز نشریات دانشگاهی، تجدید نظر در تصمیمات شورای فرهنگی دانشگاه در خصوص نشریات دانشگاهی، نظارت بر عملکرد کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها، ایجاد وحدت رویه بین کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها و... را برعهده دارد.

ترکیب شورای مرکزی ناظر عبارت است از معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت(رئیس شورا)، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت(دبیر شورا)، عضو حقوقدان و سه ‌نفر از مدیران مسوول نشریات دانشگاهی.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا کمیته ناظر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناظر بر نشریات دانشگاه شورای مرکزی ناظر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند. 

کد خبر 6086082 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر