Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@13:06:25 GMT

نقش تکنولوژی در پایداری شهر پاسخگو در برابر بحران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۶۰۶

نقش تکنولوژی در پایداری شهر پاسخگو در برابر بحران

در یک کنفرانس آنلاین به میزبانی انجمن مهندسان برق و الکترونیک شهرهای هوشمند، بهترین روش‌ها و چهارچوب‌ها را برای اولویت‌بخشی به پایداری شهری در بحران کرونا ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌کنندگان در کنفرانس آنلاین که به میزبانی انجمن مهندسان برق شهرهای هوشمند انجام شد، مذاکرات خود را حول محور این ایده ادامه دادند که شهرها از فرصت کافی برای توسعه تکنولوژی‌های مختلف برخوردار هستند تا از این طریق به بهترین نحو ممکن نسبت به بحران‌ها واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها تاکید کردند که مقامات شهری باید از چهارچوب‌های ارائه شده توسط نهادهایی مانند مؤسسه ملی استاندارد و فناوری استفاده کنند تا پایداری را در برنامه‌های طولانی مدت هوشمندسازی شهری بگنجانند. این افراد "شهر پاسخگو" را به جای "شهر هوشمند" در گفتگوهای خود به کار بردند و بر استفاده از استراتژی‌های پایدار و اینترنت اشیا برای داشتن شهرهایی زیست‌پذیرتر تاکید کردند و برای رسیدن به این هدف راهبردهای مختلفی را ارائه دادند که در ادامه به بعضی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

درک عناصر شهرهای پایدار

مشاوران هوشمندسازی شهری که در کنفرانس آنلاین شرکت کردند همگی بر این ایده توافق نظر داشتند که مقامات رسمی برای ایجاد شهر پایدار باید بدانند که یک شهر پایدار چگونه عمل می‌کند. این افراد تاکید کردند که شهرها باید برای دستیابی به پنج فاکتور اصلی از یک شهر پایدار، یعنی پیشگیری، حفاظت، تسکین، واکنش و بهبود به شدت تلاش کنند. این فاکتورها در "اقدامات ضروری" ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد برای کاهش احتمال وقوع فاجعه، به عنوان منبعی برای درک پایداری شهری، گنجانده می‌شود. این اقدامات شامل تقویت ظرفیت مالی، حفاظت از اکوسیستم‌ها و افزایش پایداری زیرساخت‌ها است.

درک چهارچوب اکوسیستم شهر هوشمند

پس از این‌که شهرها اهداف پایدار خود را مشخص کردند، باید آن‌ها را به یک چهارچوب تبدیل کنند تا بتوانند از ایده‌های کوچک برای رسیدن به اهداف بزرگ بهره گیرند. در واقع، مقامات شهری برای رسیدن به هدف پایداری شهری باید بین یک جامعه، شهر و منطقه یک زنجیره ارتباطی تشکیل دهند چرا که بسیاری از اهداف شهرهای هوشمند خارج از محدودیت‌های شهری به اشتراک گذاشته می‌شود و چهارچوب‌های پایداری می‌تواند به طور مثبت رسیدن به این اهداف را امکان‌پذیر کند. چهارچوب فوق باید به گونه‌ای تنظیم شود تا بتواند در دسترس ذی‌نفعان مختلف قرار گیرد تا پیامدهایی مثبت را به ارمغان آورد. این پیامدها به نوبه خود باید به افزایش کیفیت زندگی، کارآمدی دولت، سلامت، پایداری و امنیت برای شهروندان منجر شود.

بررسی چگونگی تأثیر تکنولوژی شهر هوشمند بر کووید -۱۹

مقامات شهری به منظور خلاصه کردن اهداف و ایجاد یک چهارچوب باید روش‌ها و نوآوری‌های کنونی را که برای بررسی ویروس کرونا به کار گرفته می‌شود به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار دهند. از نظر مشاوران هوشمندسازی شهری برای پاندمی کرونا چهار مرحله، یعنی کاهش سرعت انتشار، وضعیت عادی قبل از واکسن، واکسن برای وضعیت عادی جدید و پس از وضعیت عادی جدید وجود دارد و این در حالی است که هنوز هیچ واکسنی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کشف نشده است. از نظر این افراد در حال حاضر خودداری از تماس با افراد آلوده به ویروس کرونا و آمادگی سیستم‌های سلامت تنها سلاح‌هایی است که می‌توان برای مبارزه با کووید -۱۹ به کار برد.

با این وجود، شهرها می‌توانند از اقدامات سایر نقاط جهان برای به حداقل رساندن تماس افراد با یکدیگر و بررسی میزان آمادگی سیستم‌های سلامت در زمان ایجاد چهارچوب‌های پایداری خود درس بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند از چگونگی تأثیر ایجاد اکوسیستم‌های نوآوری جدید بر پایداری شهری، به خصوص از طریق استفاده از تکنولوژی، بیشترین بهره را ببرند.

شناسایی فرصت‌های درازمدت برای تکنولوژی و اینترنت اشیا

جوامع و سیستم‌های سلامت عمومی برای مقابله با گسترش مداوم ویروس کرونا از آمادگی کافی برخوردار نیستند و در نتیجه بسیاری از آن‌ها به تکنولوژی برای کمک روی آورده‌اند. اما پرسشی که در اینجا ممکن است مطرح شود این که چه نوع تکنولوژی‌هایی برای حمایت از وضعیت "عادی جدید" پس از پایان بحران کرونا ضروری است؟

اینترنت اشیا و تجهیزات محیط پیرامون ما که به شبکه اینترنت متصل می‌شود و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند، از جمله راهکارهای مؤثر در این زمینه محسوب می‌شود. اینترنت اشیا، می‌تواند نقش مهمی در سه سطح بهبودی از ویروس کرونا، یعنی مداخله هدفمند (به عنوان مثال، کنترل کیفیت هوا)، واکنش هوشمندانه به شیوع بیماری‌های جدید (مثلاً ردیابی پرسنل درمانی) و فضای امن (برای مثال دوربین‌های تشخیص تب) ایفا کند. در واقع، می‌توان از اینترنت اشیا به عنوان یک استراتژی دراز مدت استفاده کرد و دولت‌ها باید به ارزش این استراتژی و دیگر تکنولوژی‌های برای سال‌های پس از پاندمی پی ببرند.

کد خبر 424806

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایداری شهر پایدار پایداری شهری ویروس کرونا کرونا ویروس شهرهای جهان تکنولوژی شهر هوشمند شهر هوشمند شاخص های شهر هوشمند پاسخگویی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اینترنت اشیا پایداری شهری پایداری شهر ویروس کرونا چهارچوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است + فیلم
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی