Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:12:49 GMT

محکومیت یک شرکت عمرانی در مریوان برای قاچاق جرثقیل ‏

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۸۹۱

محکومیت یک شرکت عمرانی در مریوان برای قاچاق جرثقیل ‏

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: یک شرکت عمرانی در مریوان به دلیل قاچاق منفصل جرثقیل به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان یک شرکت عمرانی به دلیل قاچاق منفصل جرثقیل علاوه بر ضبط کالا ‏به پرداخت یک میلیارد و 445 میلیون و 228 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهریور ماه سال 98 گمرک باشماق به تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان اعلام می‌دارد که یک شرکت عمرانی تأسیسات که در استان البرز فعالیت دارد  مقدار 64 هزار و 530 کیلوگرم جرثقیل برجی بصورت منفصل به گمرک قزوین برای صادرات از مرز خروجی باشماق اظهار می‌نماید.

وی بیان کرد: در گمرک باشماق با استعلام نظریه کارشناسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص می‌‌شود موتور، گیربکس، اتاقک فرمان خارجی و سایر قطعات بصورت داخلی تامین شده و شرکت برای رفع ظن قاچاق کالا از قطعات خارجی استفاده شده، در زمان کشف اسناد مثبته‌ای گمرکی را به گمرک ارائه نکرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان عنوان کرد: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز 28 درصد محموله را  به ارزش 518 میلیون ریال، خارجی اعلام می‌نماید.

حسینی افزود: با تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان رئیس شعبه صالح بر رسیدگی با عنایت به نظریه کارشناسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، عدم ارائه اسناد و مدارک مثبته گمرکی در خصوص اقلام خارجی، دفاعیات بلااثر وکلای متهم و... شرکت مذکور را از حیث مباشرت در حمل قاچاق اجزای خارجی جرثقیل، علاوه بر ضبط اجزای خارجی به پرداخت مبلغ یک میلیارد و 554 میلیون و 228 هزار ریال  معادل سه برابر ارزش کالا در حق دولت و ممانعت از فعالیت شرکت به مدت یک سال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: با اعتراض متهم به رای شعبه بدوی، پس از رسیدگی مجدد پرونده در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز استان کردستان حکم بدوی عیناً تائید شد لذا حکم مذکور قطعی و لازم الاجراست.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان قاچاق گمرک سقز تعزیرات حکومتی یک شرکت عمرانی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه