Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در یک پیام به مناسبت عید فطر، از آمریکا خواسته که به کسی اجازه ندهد که موافقتنامه صلح آنها را با مانع، تاخیر و ناکامی رو به رو سازد.

به گزارش ایسنا، او در این پیام که امروز (چهارشنبه) منتشر شده، گفته که این سند به سطح جهانی پذیرفته شده و چارچوبی واضح به نفع دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر طالبان امضای این سند را بار دیگر پیروزی بزرگ برای گروه خود خوانده و تاکید کرده که طالبان به این توافقنامه متعهد است و از آمریکا نیز می‌خواهد بر تعهدات خود محکم باقی بماند.

به باور او، عملی شدن این توافقنامه وسیله پایان جنگ و به میان آمدن صلح در افغانستان است.

طالبان پیش از این بارها دولت افغانستان را به تلاش برای سنگ‌اندازی در روند صلح و زیر پا گذاشتن مواد این توافقنامه متهم کرده است.

به گزارش بی.بی.سی این اظهارات در حالی از سوی رهبر طالبان مطرح می‌شود که به دنبال موج تازه‌ای از خشونت‌ها در افغانستان، دولت این کشور طالبان را مسئول شناخته و گفته به نظر می‌رسد موافقتنامه صلح بی اثر بوده است.

چند روز پیش ریاست امنیت ملی افغانستان گفت طالبان پس از امضای این سند تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ حمله انجام دادند و برخلاف آنچه از این توافقنامه انتظار می‌رفت، نه کاهش خشونت‌ها، بلکه افزایش و تشدید جنگ را به دنبال داشت.

در چند روز گذشته چندین حمله خونین در نقاط مختلف افغانستان رخ داد که مسئولیت شماری از آنها را (که تلفات غیرنظامی هم به دنبال داشت) طالبان به عهده نگرفت اما حکومت افغانستان طالبان را مسئول همه این خشونت‌ها می‌داند.

در تازه ترین این رویدادها، شب گذشته به طور بی‌پیشینه در ولایات پروان و خوست به روی نمازگزاران شلیک صورت گرفت. وزارت کشور، طالبان را مسئول حمله در پروان خواند که در نتیجه آن هشت نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند اما طالبان دولت را مسئول این حمله خواند. سخنگوی والی خوست نیز مخالفان مسلح را مسئول حمله شب گذشته اعلام کرد و گفت در این حمله سه نفر کشته و یک نفر زخمی شده‌اند. اما طالبان این حمله را نیز به نظامیان دولتی نسبت داد.

در پیام عیدی رهبر طالبان از تلفات غیرنظامیان در جنگ ابراز نگرانی جدی شده و گفته شده که یک کمیسیون گماشته شده تا در جنگ، از سوی نیروهای طالبان به غیرنظامیان صدمه‌ای نرسد و اگر چنین شد موضوع بررسی شده و افراد مقصر مجازات شوند.

او همچنین دولت را به حمله و بمباران خانه‌های غیرنظامیان متهم کرده و از نهادهای خارجی خواسته برای جلوگیری از آن، اقدام کنند.

در شماری از حملات که در روزهای اخیر به طالبان نسبت داده شده، این گروه متهم به هدف قرار دادن قوم و مذهب خاص شده، اما رهبر طالبان در این پیام گفته که حلقاتی از سوی استخبارات بیرونی، در تلاش‌اند تعصبات زبانی، قومی و مذهبی را دامن بزنند اما او اجازه نخواهد داد.

ملا هیبت‌الله در پیام تازه خود به تشکیل نظام بعدی از سوی این گروه امیدوار به نظر می‌رسد و گفته شماری از گروه‌ها و افراد از نظام آینده این گروه پس از پایان جنگ نگران هستند، اما او اطمینان می‌دهد که در این نظام "پالیسی انحصار طلبانه" وجود ندارد و حقوق همه اعم از زن و مرد تامین خواهد شد.

او تاکید کرده که تمام کارها در نظام آینده طالبان بر اساس شریعت اسلام پیش برده خواهد شد.

رهبر طالبان همچنین به مخالفانش گفته که اگر دست از مخالفت برداند او برای همه‌شان عفو عمومی اعلام خواهد کرد.

او در پیام تازه خود گفته که روابط سیاسی آنها اکنون با کشورهای جهان و منطقه بسیار گسترش یافته و فضای باور واعتماد به میان آمده است.

کرونا؛ عذاب الهی

در پیام عیدی رهبر طالبان به ویروس کرونا نیز اشاره شده است.

ملا هیبت‌الله در این پیام این بیماری را نتیجه به اوج رسیدن سرپیچی از دین اسلام خوانده است و گفته که برای نجات از این "عذاب و آزمون مهلک" باید از خداوند بخشش خواست و زندگی را مطابق معیارهای اسلام پیش برد.

او گفته که به کمیسیون بهداشت طالبان دستور داده تا امکانات بهداشتی برای مردم فراهم سازند و از مردم نیز خواسته تدابیر شرعی و بهداشتی را رعایت کنند.

رهبر طالبان گفته که طالبان در بخش انتقال و توزیع مواد کمکی برای مبارزه با این بیماری حاضر به هر نوع همکاری با موسسات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان کروناویروس کرونا در جهان رهبر طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین، به باور برخی کارشناسان، بیانات رهبر معظم انقلاب بهترین توصیف از پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق است. ایشان پیام ایران را به مخاطبان، از دوست و دشمن رساند تا از آنچه رخ داده بطور دقیق و بدون تحریف آگاه باشند؛ چرا که این پیام با روایتی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگانشان در منطقه عنوان کرده‌اند کاملا متفاوت است، روایتی دروغین که هدف آن، سرپوش گذاشتن بر رسوایی مترسک آمریکا در منطقه یعنی «اسرائیل» در برابر چشم جهانیان است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با دروغ‌های گوناگون، تلاش کردند افکار عمومی جهان را به انحراف کشانده و آن را از هدف واقعی پاسخ ایران دور کنند، دروغ‌هایی نظیر اینکه برخی از صهیونیست‌ها طی این حمله به هلاکت رسیده‌اند، یا طی این حمله مکان‌هایی نظیر بیمارستان، مدرسه، خانه، ایستگاه برق یا آب تخریب شده‌اند.

دروغ دیگری که بسیار برای ترویج آن تلاش می‌کنند این است که ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده ایران رهگیری و ساقط شده‌اند، در حالی‌که از ابتدا و از چگونگی پاسخ ایران روشن بود که ایران به دنبال هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی یا برجای گذاشتن ویرانی گسترده در اراضی اشغالی نبود؛ چرا که اگر چنین هدفی داشت از موشک‌های پیشرفته‌تر خود استفاده می‌کرد و مهم تر از آن، بدون اطلاع قبلی دست به این حمله می‌زد.

از مهم‌ترین هدف‌های پاسخ موشکی ایران، اعمال اراده ملت ایران و اثبات قدرت آن بود. این پاسخ واکنش به تهدیدهای بالاترین نیروهای نظامی در منطقه و جهان یعنی «اسرائیل» و آمریکا بود که حمایت نظامی دولت‌های غربی مانند فرانسه و انگلیس را هم با خود به همراه داشتند، دولت‌هایی که به تکنولوژی هسته‌ای نیز دست یافته‌اند و همگی در حالت آماده‌باش به سر می‌بردند.

جنگنده‌های اف ۳۵ در آسمان‌های فلسطین اشغالی و برخی کشورهای عربی دیگر به پرواز درآمدند و چندین سامانه ضد موشکی همچون «تاد» آمریکا و «ختس»، «فلاخن داود» و «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی نیز فعال بودند.

علاوه بر همه اینها، آمریکا دو کشتی مخصوص جنگ الکترونیک نیز به منطقه فرستاد و باز هم هیچ‌یک نتوانستند بازدارنده حمله ایران باشند. ایران با شلیک ۳۰۰ موشک و پهپاد به سراسر فلسطین اشغالی به تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ داد و این موشک‌ها و پهپادها به همان نقاطی برخورد کردند که از پیش مقرر شده بود، یعنی دو پایگاه نظامی صهیونیستی که تجاوز به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود.

تمام این واکنش‌های تاریخی و بی‌سابقه تنها پاسخی به تجاوزات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بود، به نظر شما اگر اسرائیل مستقیماً خاک ایران را هدف قرار می‌داد، پاسخ ایران چگونه بود؟

واکنش ایران، سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین «اسرائیل» را پس از طوفان الاقصی افزایش داد که اسرائیل به طرز- احمقانه‌ای سعی داشت از طریق تجاوز به کنسولگری ایران و درگیر کردن آمریکا، در یک درگیری منطقه‌ای با ایران سرعت آن را کاهش داده یک حلقه بقا برای رژیمی که توسط احمقی مانند نتانیاهو رهبری ‌می‌شود، تشکیل دهد.

ایران با واکنش قاطع، همه‌جانبه و قوی و بیش از همه هوشمندانه، معادله اسرائیل مبنی بر تثبیت خود به عنوان تنها نیروی مسلط و عربده‌کش منطقه با تهاجم به کنسولگری ایران برهم زد و پاسخ ایران پرده‌ای که بر ضعف و سستی اسراییل کشیده بود را انداخت.

اراده قوی ایران که رهبر انقلاب از آن صحبت کرد و در زیباترین شکل خود ظاهر شد، به صراحت نشان داد که «اسرائیل» تحت الحمایه آمریکاست و هر آنچه درباره خودکفایی آن گفته شد، دروغی بیش نیست و این رژیم برای ادامه بقا، به امریکا و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» به وضوح تأیید شد.

اراده ایرانی که خود را به «قوی‌ترین قدرت‌های روی زمین» تحمیل کرد، بدون اینکه این «قدرت‌ها» جرات مقابله مستقیم با آن را داشته باشند، نشان داد که آمریکا دیگر آن رویای ترسناکی نیست که به محض عبور ناو هواپیمابرش، کشورها را سرنگون کند! بلکه امروز از طریق طرف‌های بین‌المللی به ایران التماس می‌کند که «از تشدید بحران»  پرهیز کند و به «اسرائیل» درباره مورد عواقب اقداماتش هشدار دهد.

نه آمریکا و نه غرب و نه ناتو و سرسپردگانش در منطقه نتوانستند پس از اعتراف به اینکه «اسرائیل» به تنهایی قادر به پاسخگویی به واکنش ایران نیست، ضعف رژیم اسرائیل را بپوشاند، بلکه اعتراف از روی اجبار بایدن مبنی بر اینکه حمله ایران بسیار بیشتر از همه توانمندی اسرائیل بود پا را از این هم فراتر گذاشت.

سیلی ایران به اسرائیل-آمریکا و نیز به غرب، مقامات آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به نتانیاهو درباره عواقب فاجعه‌باری که در انتظار رژیم اوست هشدار دهند، مساله قابل توجه این است که زمانی‌که اسرائیل با سه پهپاد کوچک «پاسخ داد»، آنها پس از برخورد با سلاح‌های ضدهوایی متعارف، درهوا تبخیر شدند، اسرائیل جرأت نکرد مسیولیت این «واکنش» را بپذیرد که بن گویر تروریست رفیق نژادپرست نتانیاهو، ، آن را مسخره توصیف کرد.

پاسخ فضاحت‌بار اسرائیل ، تسلیم شدن در برابر معادله جدیدی بود که اراده قوی ایران، علیرغم همه هیاهوهای رسانه‌ای آمریکا، آن را تحمیل کرد، اما اغراق آمریکا در «پاسخ اسرائیل» به جای آن که «حیثیت بر باد رفته اسرائیل» را بازگرداند مایه تمسخر در میان افکار عمومی بین‌المللی شد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • قدرت‌نمایی ایران و ناکامی اسرائیل اپوزیسیون را سرخورده کرد